مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران:

پایلوت جداسازی آب شرب و بهداشتی در تهران کلید خورد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: براساس تاکید مجلس شورای اسلامی مبنی بر اجرای طرح جداسازی آب شرب و بهداشتی، اینکار را در یکی از روستاها آغاز کردیم که تا سال دیگر عملیات آن به پایان می رسد.

پایلوت جداسازی آب شرب و بهداشتی در تهران کلید خورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، رضا پوررجب در نشستی خبری اظهار داشت: پرجمعیت‌ترین روستاهای کشور در استان تهران و تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران قرار دارد.

    وی افزود: تعداد کل روستاهای استان تهران 716 و تعداد روستاهای تحت پوشش آب این شرکت 400 روستاست؛ تامین آب و خدمات رسانی فاضلاب مابقی روستاها برعهده دهیاریهاست و شاخص‌های بهره‌مندی از آب شرب بهداشتی روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران 77.4 درصد تخمین زده شده است.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران تصریح کرد: قرار است شاخص‌های بهره‌مندی از آب شرب بهداشتی روستاها در برنامه ششم به 80 درصد برسد.

    وی ادامه داد: اقداماتی را با به‌کارگیری چهار مشاور برای انجام کارهای آبرسانی روستایی استان تهران انجام داده ایم و هم اکنون حجم کل آب تولیدی روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران به 85 میلیون مترمکعب در سال می رسد.

    پوررجب در خصوص تأسیسات فاضلاب روستایی استان تهران گفت: بهره‌برداری از 3 تصفیه‌خانه در اردیبهشت‌ماه سال آینده برنامه ریزی شده و برای اولین‌بار در روستاهای امامزاده داوود، نیک‌نام ده و سعید‌آباد پردیس تصفیه‌خانه وارد مدار می شود؛ به بهره برداری رسیدن هر کدام از این تصفیه‌خانه‌ها 3 میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

    این مقام مسئول از کلیدخوردن طرح قرائت هوشمند کنتورهای آب روستایی از اسفند‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: این مساله 80 درصد میزان تخلفات آبی در روستاها را کاهش می دهد.

    وی افزود: درباره افزایش کیفیت آب روستایی نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و توانسته‌ایم توسط این برنامه‌ریزی‌ها میزان کیفیت آب شرب روستایی را ارتقاء دهیم.

    مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان تهران در خصوص میزان اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران تصریح کرد: سال گذشته 68 میلیارد تومان مصوب شد که حدود 32 میلیارد تومان آن تخصیص یافت، امسال نیز این میزان اعتبار 10 درصد افزایش یافت و تاکنون تنها 20 درصد آن تخصیص یافته است.

    وی ادامه داد: قیمت تمام شده آب در روستاهای استان تهران 900 تومان به ازای هر مترمکعب است در حالی که به طور متوسط از روستایی ها 71 تومان به ازای هر مرتمکعب مصرف آب دریافت می شود.

    پوررجب از اجرای طرحی پایلوت در یکی از روستاهای تهران برای جداسازی آب شرب و بهداشتی خبر داد و گفت: براساس تاکید مجلس شورای اسلامی مبنی بر اجرای طرح جداسازی آب شرب و بهداشتی، اینکار را در یکی از روستاها آغاز کردیم که تا سال دیگر عملیات آن به پایان می رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو