مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

اسلامی مورد اعتماد اکثریت قاطع اعضای کمیسیون عمران است

عصر ساختمان- رییس کمیسیون عمران مجلس در موافقت با محمد اسلامی گفت: آقای اسلامی هم دانش و هم تعهد تصدی این وزارتخانه را دارد. طبیعی است کسی که به نقطه نظرات تخصصی کمیسیون‌ها توجه داشته باشد موفق می‌شود.

اسلامی مورد اعتماد اکثریت قاطع اعضای کمیسیون عمران است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس در جلسه علنی نوبت شب امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با رای اعتماد مجلس به محمد اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت این وزارتخانه گفت: طبیعی است که فردی که می‌خواهد مسئولیت این وزارتخانه را به عهده بگیرد، باید انسانی باشد که هم دانش و هم  فهم درستی از مطالبی که مربوط به این حوزه می‌شود، داشته باشد.

    رضایی افزود: مهندس اسلامی یک نیروی انقلابی و جهادی است و نشان داده است که در هر جایی که مسئولیتی به او واگذار شده، موفق عمل کرده است. آقای اسلامی، آقازاده نیست فردی نیست که بر اساس یک جریان سیاسی نامزد وزارت راه و شهرسازی شده باشد. به عنوان یک کارشناس، کارش را شروع کرده و تا امروز بر اساس توانمندی و کارایی که داشته است، مورد اعتماد رییس جمهور قرار گرفته و به مجلس معرفی شده است.

    وی با اشاره به دو ویژگی خاص دانش و تعهد در مورد کسی که می‌خواهد چنین مسئولیت مهمی را به عهده بگیرد، ادامه داد: مهندس اسلامی فوق‌لیسانس مهندسی راه و ساختمان از یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیاست. پس علم و تخصص این کار را دارد. مسئولیت‌هایی که ایشان تا به حال به دوش داشته‌اند، عبارتند از معاون اجرایی بخش عمران بنیاد مستضعفان، مجری طرح‌های عمرانی مرزهای شرقی کشور، معاون مهندسی و طرح‌های توسعه سازمان صنایع دفاع، مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایران، قائم مقام صنایع هوافضا، معاون مهندسی پدافند غیر عامل وزارت دفاع، استاندار مازندران، شورای عالی شهرسازی به نمایندگی از وزارت دفاع، شورای عالی هواپیمایی کشور.

    رییس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به رزومه فوق افزود: این رزومه نشان می‌دهد که آقای اسلامی در همه حوزه‌ها کار کرده‌اند و در همه جا پرونده خوبی داشته‌اند. ما ابتدا آقای اسلامی را در کمیسیون عمران دعوت کردیم. حداقل چهار جلسه با ایشان برگزار کردیم نمایندگان محترم کمیسیون عمران نظرات ایشان در ارتباط با تکالیفی که در برنامه ششم و برنامه بودجه بر عهده وزارت راه و شهرسازی است را شنیده‌اند.

    نماینده جهرم تصریح کرد: آقای اسلامی مورد اعتماد اکثریت قاطع نمایندگان در کمیسیون عمران است. این مساله برای ما مهم این بود فردی که تصدی وزارت راه و شهرسازی را به عهده می‌گیرد اهل تعامل با مجلس، نمایندگان و کمیسیون‌های تخصصی باشد. طبیعی است وزیری که ارتباط صمیمی و تعامل خوبی با مجلس دارد و به نکته نظرات تخصصی کمیسیون‌ها توجه می‌کند، موفق خواهد شد.

    وی در مورد اعتقادات اسلامی به بحث شایسته‌سالاری اعضای وزارت گفت: اعتقاد آقای اسلامی این است که از نیروهای متخصص، شایسته و سالم در این وزارتخانه استفاده کند. مشکل کنونی ما در کشور این است که هنگامی که مسئولی منصبی را به عهده می‌گیرد به صورت اتوبوسی نیروهایی را وارد این مجموعه می‌کند. اعتقاد آقای اسلامی بر این است که ما نباید نیروهایی را به صورت اتوبوسی وارد وزارتخانه بکنیم. ملاک، شایسته‌سالاری و تعهد به کار است.

    رضایی با برشمردن مشکلات عدیده‌ای که در موضوع مسکن در کشور وجود دارد گفت: آقای اسلامی بحث تولید مسکن که زمینه اشتغال و زمینه کارآفرینی در کشور رقم می‌زند، را در اولویت قرار داده است.

    رییس کمیسیون عمران مجلس در پایان با اشاره به پروژه‌های ناتمام این حوزه گفت: ما نمی‌توانیم این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم مگر با ایده استفاده از فاینانس داخلی و خارجی آقای اسلامی.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار