مدیران خودروعصر اعتبار

صنعت سنگ زیر دست سالخورده‌ها

عصر ساختمان- یک تولیدکننده در حوزه صنعت سنگ گفت: بواسطه پیر شدن ساختار مدیریتی کشور و ورود مدیران پا به ‌سن گذاشته به صنعت سنگ، ایده‌های جدید به منصفه ظهور نمی‌رسند.

صنعت سنگ زیر دست سالخورده‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجید شکیب‌نیا با اشاره به ساخت نخستین ستون‌های سنگی ویژه روشنایی برای اولین بار اظهار کرد: روند ساخت این ستون‌ها آنقدر حرفه‌ای است که زمان نمایش آنها در نمایشگاه تهران چینی‌ها از تکنولوژی بکار رفته در ساخت آنها شگفت زده شدند، چراکه سوراخ کردن یک ستون سنگی بلند کار ساده‌ای نیست.

    وی با تاکید بر اینکه تراش و ساییدن این سنگ به شکل بیضی نیازمند تخصص و توانمندی ویژه در ساخت و ساز است، گفت: ساخت این ستون‌ها کار بکری است که بسیار مورد توجه قرار گرفت و حتی چینی‌ها چندین کانتینر از این ستون را سفارش دادند، اما پس از گذشت مدتی در مرحله توافقات قیمت، عقب کشیدند.

    شکیب‌نیا افزود: ساخت این ستون‌ها حاصل تجربه 35 ساله در رشته تراشکاری است و براساس این تجربه، ایده و تکنولوژی، خط تولید این نوع ستون را شخصا راه‌اندازی کردم. آنچه امروز در بازار سنگ کشور دیده می‌شود اکثرا محدود به برش سنگ‌های تخت است در حالی که برای به دست گرفتن این بازار باید اقدامی نو انجام داد.

    وی با بیان اینکه چنین ستون‌هایی نه تنها در کشور بلکه در جهان مشابه ندارند، اما متاسفانه استقبالی از سوی دولتمردان و مسئولان امر در این خصوص صورت نگرفت، گفت: ساخت ستون‌های سنگی ویژه روشنایی از سه سال پیش آغاز شد و حدود 6 ماه است که وارد بازار شده است. برای صادرات با کشورهای عربی نیز ارتباط برقرار کردیم، اما تجار کشورهای عربی به سبب عدم تبادل رقم‌های ریالی با دلاری یا حتی ایرانی بودن ما، از این همکاری انصراف دادند چراکه برخی عرب‌ها تمایلی به همکاری با ایرانی‌ها ندارند.

    این صنعتگر حوزه سنگ تاکید کرد: متاسفانه به دلیل برخی گرفتاری‌های حاصل از اقدامات بخش دولتی، افراد متخصص در حوزه سنگ کنار گذاشته‌ شده‌اند و افرادی که در حوزه رانت تخصص بالایی دارند وارد این فعالیت شده‌اند و شاید اگر من هم بتوانم وارد حوزه رانت شوم، چراکه فضای رانت‌خواری همچنان باز است.

    وی با تاکید بر اینکه احیای صنعت سنگ و جذب بازارهای صادراتی نیازمند وجود یک سازمان مدیریت صادرات و سازمان حمایتی است، گفت: مسئولان باید به دنبال حلقه مفقوده کار و تولید باشند، استفاده از افراد متخصص در هر حوزه سبب پیشرفت در آن حوزه می‌شود چراکه امکان بیان پاسخ‌های تخصصی برای تمام سوالات را فراهم می‌کند.

    مدیر گروه تولیدی به‌ستون عنوان کرد: دولتمردان و سیاستمداران ما پا به سن گذاشته‌اند و در جستجوی به روز بودن نیستند، همین افراد مسن وارد حوزه صنعت سنگ نیز شده‌اند و به هیچ عنوان به دنبال ایده‌های جدید نیستند در حالی که ایران جزو نخستین کشورهای خاورمیانه است که در حوزه صنعت سنگ فعالیت کرده است و باید با استفاده از ایده‌های نو از این ظرفیت‌ عظیم استفاده موثر ببرد .

    شکیب‌نیا با بیان اینکه خوب بودن یک مسئول به تنهایی نجات بخش صنعت و پاسخگوی نیاز صنعتگران نیست بلکه باید یک فرد توانمند در راس کار قرار گیرد، افزود: انتظار ما این است که کار به دست کاردان سپرده شود، دنیا بوسیله آدم های صرفا خوب اداره نمی‌شود، در کنار خوب بودن توانمندی هم لازم است تا بتوان در هر حوزه گام‌های موثری برداشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار