مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات سرمایه‌گذاری خورشیدی آلمانی‌ها در کرمان

عصر ساختمان- تفاهمنامه سرمایه گذاری آلمان برای احداث ۴ نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در استان کرمان امضا شد.

جزئیات سرمایه‌گذاری خورشیدی آلمانی‌ها در کرمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، چهارشنبه هفته گذشته هیئتی از آلمان در استانداری کرمان با نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و استاندار کرمان دیدار داشتند. در این دیدار که سفیر آلمان در ایران نیز حضور داشت، مقرر شد تا اقدامات نهایی برای امضای قراردادی بین سرمایه گذاران آلمانی، استانداری کرمان و وزارت نیرو برای احداث 4 نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری آلمانی ها انجام شود.

    این توافقات به امضای تفاهمنامه اولیه رسید و قرار شد تا یک ماه آینده قرارداد احداث این 4 نیروگاه خورشیدی در سازمان انرژی های نوی ایران به امضای طرفین برسد.

    بر این اساس مقرر شد تا یک نیروگاه خورشیدی در منطقه ماهان، 2 نیروگاه خورشیدی در منطقه راین و یک نیروگاه نیز در منطقه یزدان آباد زرند احداث شود. ظرفیت هر یک از این نیروگاهها 10 مگاوات تعیین شده است.

    طبق مذاکرات صورت گرفته قرار بر این شد تا فاینانس ارزی این پروژه ها توسط آلمان انجام شود و حداقل 48 درصد آورده از سوی سرمایه گذاران آلمانی هزینه شود.

    همچنین در مذاکرات اولیه، هفته اول ماه فوریه برای آغاز کار احداث اولین نیروگاه در شهر ماهان در نظر گرفته شده است.

    استان کرمان با 320 روز آفتابی، ظرفیت های بالقوه بسیاری برای تولید انرژی از خورشید دارد. این مسئله در سفر خرداد ماه سفیر آلمان به کرمان با ارائه گزارش وی به کشور آلمان تأیید شد و به سفر آذرماه هیئتی از سرمایه گذاران آلمانی به استان کرمان برای سرمایه گذاری در احداث نیروگاههای خورشیدی انجامید.

    11 ماه پیش، «اسماعیل محصولی» قائم مقام وقت وزیر نیرو در امور بین الملل از ارائه پیشنهاد سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری یک شرکت آلمانی برای احداث نیروگاه خورشیدی در ایران به تسنیم خبر داده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار