مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اداره امور خوابگاه های دانشگاه صنعتی شریف :

رشد قیمت مسکن متقاضیان خوابگاه های دانشجویی را افزایش داد

عصر ساختمان- رئیس اداره امور خوابگاه های دانشگاه صنعتی شریف گفت: رشد قیمت زمین و مسکن درماه های اخیر باعث شده تا دانشجویانی که در گذشته تمایلی به استفاده از مسکن دانشجویی نداشتند، خواهان اسکان در خوابگاه شوند .

رشد قیمت مسکن متقاضیان خوابگاه های دانشجویی را افزایش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مهدی سلطانی پویا افزود: دانشگاه صنعتی شریف به دلیل کمبود ظرفیت و شمار زیاد متقاضیان، به دانشجویان دو سال اول کارشناسی و دکتری و همچنین سال نخست دانشجویان کارشناسی ارشد، خوابگاه واگذار نمی کند.

    **متقاضیان بیش از ظرفیت دانشگاه
    رییس اداره امور خوابگاه های دانشگاه صنعتی شریف این توضیح را نیز داد که دانشجویان براساس استان محل زندگی و رشته های تحصیلی اسکان داده می شوند. دانشجویان کارشناسی با توجه به استان محل زندگی و دانشجویان کارشناسی ارشد براساس رشته اسکان داده می شوند.
    سلطانی پویا گفت : دانشگاه شریف، ظرفیت پذیرش اسکان 3 هزار و 800 دانشجو را دارد که با توجه به شمار متقاضیان، در مقاطع مختلف تا 4 هزار دانشجو پذیرش می شوند و در ایام تابستان هم به دانشجویانی که دارای ترم تابستانی هستند، خوابگاه تعلق می گیرد.
    وی در زمینه امکانات و تسهیلاتی که در اختیار خوابگاه ها قرار می گیرد، افزود: خوابگاه متاهلان دانشگاه به صورت واحدهای مجزا در اختیار دانشجویان متاهل قرار می گیرد که تجهیز واحدها برعهده ی دانشجویان است.

    ** کمبود ظرفیت خوابگاه پسران
    وی با اشاره براینکه این دانشگاه هم اکنون با کمبود ظرفیت خوابگاه برای 250 دانشجوی پسر روبرو است ، گفت : خوابگاه متاهلان دانشگاه نیز 140 نفر ظرفیت دارد که با توجه به لیست انتظار، به افراد متقاضی واگذار می شود.
    سلطانی پویا افزود: خوابگاه دانشجویان مجرد نیز که شامل اتاق های چهار، شش و هشت نفره است، دارای امکانات زندگی دانشجویی است و دانشگاه صنعتی شریف در سال های اخیر تلاش کرده تا نواقص و کمبودها را تا جایی که می تواند، برطرف نماید.

    ** طرح ساخت یک واحد خوابگاهی
    سلطانی پویا افزود: دانشگاه طرح ساخت یک واحد خوابگاهی را برای افزایش ظرفیت اسکان دانشجویان پیش بینی کرده است تا مشکل کمبود ظرفیت 250 دانشجو را حل کند.
    وی این توضیح را نیز داد که دانشگاه شریف در حال گفت و گو با سازمان صندوق رفاه دانشجویان برای مشارکت خیرین در ساخت خوابگاه های دانشجویی است.
    سلطانی پویا ادامه داد: در سال های اخیر تعمیرات اساسی در خوابگاه ها انجام شده است که با توجه به این مساله که سیستم ها در کل سال فعال است، اغلب نیازمند تعمیرات خواهد بود.
    رئیس اداره امور خوابگاه های دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به رتبه بندی های خوابگاه ها توسط سازمان صندوق رفاه دانشجویان افزود: بیشتر خوابگاه های این دانشگاه در سطوح سه و چهار قرار دارند.
    سلطانی پویا افزود: بودجه و شهریه خوابگاه ها نیز براساس نرخ تعیین شده سازمان صندوق رفاه دانشجویان بنابر رتبه بندی و ظرفیت اتاق ها در نظر گرفته شده است.

    ** مشارکت با بخش خصوصی
    رئیس امور خوابگاه های دانشگاه صنعتتی شریف دررابطه با واگذاری خوابگاه ها به بخش خصوصی اظهار کرد : هدف دانشگاه افزایش سطح رضایت مندی دانشجویان است و چنان چه ملاحظات دانشگاه تامین شود، با مشارکت بخش های خصوصی نیز در طرح ها موافق هستیم.
    وی افزود: این احتمال وجود ارد که دانشگاه باتوجه به شرایط و محدودیت های مالی نتواند تمامی آن چه را که مورد انتظار دانشجویان است، تامین کند. از این رو اگر بخش خصوصی با درنظر گرفتن مسائل مالی دانشجویان خدمات بهتری را ارائه کند، دانشگاه نیز استقبال خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو