مدیران خودروعصر اعتبار

زلزله نهاوند خسارتی نداشته است

عصر ساختمان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با بیان اینکه زلزله نهاوند هیچ خسارتی نداشته است، گفت: زلزله صبح امروز و روزهای گذشته نهاوند هیچ‌گونه خسارتی نداشته است.

زلزله نهاوند خسارتی نداشته است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علیمردان طالبی با تأکید بر اینکه تخریب 20 تا 100 درصدی خسارت به شمار می‌رود، درباره آسیب و ریزش برخی منازل در شهرستان نهاوند اظهار کرد: میزان خسارت باید قابل درج در فرم‌های خسارت باشد و اینکه خانه‌ای به علت مقاوم نبودن و فرسودگی ترک بردارد جزء خسارت به شمار نمی‌رود.

    وی با بیان اینکه کشور و استان همدان منطقه‌ای زلزله‌خیز است، تصریح کرد: همه مردم می‌دانند که کشور ما زلزله‌خیر است و در برخی نقاط به علت فعالیت گسل‌ها تعداد زمین‌لرزه‌ها افزایش می‌یابد.

    طالبی با اشاره به رعایت نکات ایمنی برای مقابله با زلزله، افزود: مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی ساختمان‌ها که نظام مهندسی، شهرداری و بنیاد مسکن بر آن تأکید دارند، به دنبال رعایت ایمنی هستند.

    وی با بیان اینکه یکسری از اقدامات باید توسط مردم صورت بگیرد، عنوان کرد: ایمنی غیرسازه‌ای باید توسط خود مردم رعایت شود به‌طوریکه تجهیزات و وسایلی که در منازل و ساختمان‌ها نصب می‌شود از استانداردهای کافی برخوردار باشد.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با تأکید بر اینکه زلزله یک مؤلفه 3 مجهوله است، تصریح کرد: زلزله یک مؤلفه 3 مجهوله است به‌طوریکه زمان، مکان و قدرت زلزله مشخص نیست بنابراین در زمانی‌که زلزله رخ می‌دهد نیز مردم باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

    وی درباره اینکه مردم پس از زلزله در خیابان‌ها می‌مانند، تأکید کرد: رعایت نکات ایمنی مهمتر از این است که بیرون بمانند و ما به مردم توصیه نمی‌کنیم بیرون بمانند مگر اینکه براساس علائم و گزارشات لازم باشد منازل را ترک کنند.

    گسل نهاوند همیشه فعال بوده است

    مسئول مرکز شبکه لرزه‌نگاری استان همدان نیز با بیان اینکه گسل نهاوند معروف‌ترین گسل استان همدان است، گفت: گسل نهاوند همیشه فعال بوده و زلزله اخیر به معنی فعال شدن این گسل نیست.

    عزت‌اله تیموری  با اشاره به وقوع زلزله صبح امروز نهاوند، اظهار کرد: در ساعت 7:19 صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در 8 کیلومتر شهر نهاوند و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

    وی با اشاره به زمین‌لرزه 4.1 ریشتری چند روز گذشته نهاوند، تصریح کرد: این گسل همواره فعال بوده و از گذشته‌ وجود داشته و نمی‌توان با وقوع چند زمین‌لرزه گفت که گسل تازه فعال شده است.

    تیموری خاطرنشان کرد: وقتی گسل شناخته شده و فعالی در استان وجود دارد پیامدهای این‌چنینی نیز وجود خواهد داشت همانطور که در سال‌ها و ماه‌های قبل نیز وجود داشته است.

    مسئول مرکز شبکه لرزه‌نگاری استان همدان با بیان اینکه از نظر این مرکز گسل نهاوند روند طبیعی دارد، افزود: زمین‌لرزه غیرقابل پیش‌بینی است اما از نظر ما این گسل روند طبیعی دارد.

    وی با اشاره به وجود 4 ایستگاه لرزه‌نگاری در استان همدان، یادآور شد: 4 ایستگاه فعال لرزه‌نگاری در سامن، آق‌دره قاوند، رزن و گردنه اسدآباد وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو