مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه وشهرسازی:

آغاز دور جدید فعالیت هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان

عصر ساختمان- انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، با صدور اعتبارنامه‌ها به پایان رسید و از امروز هیات مدیره‌های جدید عهده دار وظایف مصرح در قانون خواهند بود.

آغاز دور جدید فعالیت هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حامد مظاهریان معاون وزیر راه وشهرسازی در یادداشتی مطرح کرد: انتخابات هشتمین دوره هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، با صدور اعتبارنامه‌ها به پایان رسید و از امروز هیات مدیره‌های جدید عهده دار وظایف مصرح در قانون خواهند بود.خوشبختانه انتخابات با همه سختی و پیچیدگی‌های آن و پس از شش ماه تلاش مداوم همکارانم در ستاد، ادارات کل استانی، هیات‌های اجرایی و نظارت، در فضایی رقابتی توانست به سلامت و شایستگی برگزار شود و اکنون می‌توانم با اطمینان بگویم که روند برگزاری انتخابات نهادینه شده و به بلوغی که در خور شرایط امروزی باشد نزدیک شده است.

    از مهمترین شاخصه‌های هشتمین دوره انتخابات نظم و ترتیب، قانون مداری، شفافیت، برقراری فضای گفتگو، نقد و همگرایی و تجربه شیوه مدرن رای گیری بود.

    در چنین فضایی مهندسان کشور در هفت رشته اصلی ساختمان این امکان را پیدا کردند تا نمایندگان خویش را برای سه سال آینده انتخاب کنند. البته دراین میان بدون شک، رویگردانی یا بی تفاوتی گروه گسترده‌ای از مهندسان نسبت به سرنوشت سازمان حرفه‌ای متبوع خود، که گاهی به صورت مشارکت پایین درجلسات مجامع و انتخابات نمود پیدا می‌کند، نیزنیازمند پژوهش است.

    وزارت راه و شهرسازی همواره خود را حافظ حقوق عمومی ومسوول ارتقاء کیفیت ساخت و ساز دانسته وبراین اساس تنسیق شایسته‌تر امور مهندسان را با قدرت و انگیزه‌ای مضاعف دنبال خواهد کرد و با انجام اصلاحات در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان که هدف دکتر آخوندی در گذشته و هم اکنون خواست مهندس اسلامی است را پیگیری خواهد کرد.

    باور دارم اعضای جدید هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان با تلاش برای انجام اصلاحات از درون و حفظ منافع مردم و مهندسان و در تعامل با وزارت راه وشهرسازی برای ساختن آینده‌ای بهتر در این کشور گام‌های بلندی برخواهند داشت.

    پورسعیدخلیلی