مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خبر داد:

لزوم بکارگیری سرمایه‌ بخش خصوصی در پروژه‌های شهری

عصر ساختمان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم استفاده از وام‌های بلندمدت در توسعه شهر گفت: باید بسته‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری تعریف شود تا این امکان فراهم شود با استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی پروژه‌های شهری به سرانجام برسد.

لزوم بکارگیری سرمایه‌ بخش خصوصی در پروژه‌های شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره حضور در جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست بررسی‌ها درباره درآمدهای پایدار شهرداری تهران انجام شد.

    رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: درآمد پایدار شهرداری تهران به ربط دادن خدمات به درآمد وابستگی دارد به دلیل اینکه شهرها باید عملکرد خودکفا داشته باشند بنابراین بابت خدمات به شهروندان به میزان قیمت تمام شده باید هزینه اخذ شود به عبارتی آن چیزی که در خصوص درآمدهای پایدار شهرداری مد نظر است موضوع فوق‌الذکر می‌باشد.

    شهرداری‌ها باید ابزار کافی را برای اخذ هزینه‌ها داشته باشند

    هاشمی افزود: مشکل شهرداری‌ها این است که هزینه‌های اضافی دارند و بهای تمام شده کالا به دلیل سیستمی که دارند بالا بوده بنابراین باید هزینه‌های خدمات کم شود و بر اساس هزینه کم صورت گرفته از مردم پول اخذ شود هر چند که شهرداری‌ها باید ابزار کافی را برای اخذ هزینه‌ها داشته باشند به طور مثال شرکت برق می‌تواند با قطع برق زمینه وصول پول های خود را فراهم کند اما شهرداری‌ها حتی در وصول عوارض نوسازی مشکل دارند و کمتر از 40 درصد عوارض نوسازی وصول شده و حتی عوارض مربوط به زباله‌ها و بیمارستان‌ها نیز پرداخت نمی‌شود که در صورت حل این مسائل مشکل نگه داشت شهر حل می‌شود.

    بسته‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های سودزا در حوزه شهری تعریف شود

    وی درباره توسعه شهر گفت: برای توسعه شهر باید از وام‌های بلندمدت استفاده کرد، به طور مثال در برخی از شهرهای کشورهای دیگر وام‌های 30 ساله برای ساخت مترو و اتوبان پرداخت می‌شود. در هر صورت بحث استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی در پروژه‌های شهری مورد توجه قرار گیرد.

    هاشمی ادامه داد: باید بسته‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های سودزا در حوزه شهری تعریف شود تا زمینه سرمایه‌گذاری مردم در امور شهری فراهم شود.

    رئیس شورای شهر تهران در خصوص ماندن یا رفتن افشانی شهردار تهران گفت: در این باره باید آقای افشانی پاسخ دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار