مدیران خودروعصر اعتبار

گزارش آماری شبکه لرزه نگاری شهر تهران

عصر ساختمان- بر اساس گزارش شبکه لرزه نگاری شهر تهران در شهریور ماه ۹۷ تعداد ۱۰ زمین‌لرزه در مجاورت پایتخت به ثبت رسیده است که یکی از آن‌ها با بزرگای ۴/۱ داخل محدوده شهر تهران در شمال غرب آن نزدیک به گسل شمال تهران رخ داده است.

گزارش آماری شبکه لرزه نگاری شهر تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از نکات قابل توجه در لرزه خیزی شهریور ماه، رخداد خوشه‌ای زمین لرزه‌ها در نزدیکی گسل مشاء در مجاورت شهر دماوند است و در 29 شهریور نیز زمین لرزه‌ای با بزرگای 2 در غرب این خوشه در نزدیکی لواسانات ثبت شده است. در این ماه زمین لرزه‌هایی با بزرگای 2، 5 و 2/2 در نزدیکی گسل گرمسار رخ داده اند.

    بر اساس این گزارش، شبکه لرزه‌نگاری شهر تهران شامل 13 ایستگاه لرزه‌نگاری است و در حال حاضر این شبکه دارای بیشترین دقت در تعیین محل زمین‌لرزه‌ها در داخل شهر تهران به علت فاصله کم بین ایستگاه‌ها و پوشش مناسب می‌باشد. علاوه بر آن نزدیکی تعدادی از ایستگاه‌های این شبکه به معادن نزدیک تهران امکان تشخیص و تفکیک انفجارات معادن نزدیک شهر تهران از زمین لرزه‌ها را میسر‌ساخته است.

    گزارش آماری زمین‌لرزه‌ها در شهریورماه

    براساس مقایسه و تحلیل آماری رویداد‌های بزرگتر از 2، 5 (در مقیاس امواج درونی زمین) در تهران بزرگ، استان تهران و کشور، کل رویداد‌های ثبت شده در شهریورماه در سطح کشور 670 زمین‌لرزه با بزرگی بین 2، 5 تا 5، 9 ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) و در تهران در محدوده مناطق 22 گانه تهران بزرگ، وقایع لرزه‌ای با بزرگی 2، 5 ریشتر به بالا روی نداده است.

    زمین‌لرزه‌های رخ‌داده در استان تهران

    همچین در استان تهران از تعداد 670 رویداد زمین‌لرزه با بزرگی بیشتر از 2، 5 ریشتر در محدوده جغرافیایی کشور، تعداد 7 زمین‌لرزه با بزرگی بیش از 2، 5 (در مقیاس امواج درونی زمین) در محدوده استان تهران و مناطق همجوار؛ از فیروزکوه در شرق تا اشتهارد در غرب و از طالقان در شمال تا جوادآباد در جنوب استان تهران روی داده که 3 عدد از آنان در محدوده جغرافیایی استان تهران بوده است.

    بر اساس این گزارش، در استان تهران 22 مورد زمین لرزه خفیف (بزرگای زیر 2، 5) اتفاق افتاده که 5 مورد از آن‌ها در محدوده ارجمند از توابع شهرستان فیروزکوه روی داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی