مدیران خودروعصر اعتبار

سازندگان از تسهیلات ساخت و ساز استقبال نمی کنند

عصر ساختمان:عضو هیئت مدیره انبوه سازان گفت: تسهیلات گرانقیمت برای ساخت ، قیمت مسکن را افزایش می دهد.

سازندگان از تسهیلات ساخت و ساز استقبال نمی کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ایرج رهبر، درباره افزایش 20 میلیون تومانی وام ساخت مسکن افزود: هنوز در کشور اقدامی در جهت خروج مسکن از رکود صورت نگرفته است.

    وی گفت: یکی از دلایل اصلی رکود گران تمام شدن هزینه ساخت و ساز و نبود قدرت خرید مردم است.

    رهبر تاکید کرد: وام ساخت قبلا نیز به سازندگانی که در بانک مسکن حساب و کار کرد خوبی داشتند تعلق می گرفت اما مساله مهم تر این است که این وام بسیار گران و با بهره بالا است.

    عضو هیئت مدیره انبوه سازان تصریح کرد: در طی 3-2 سال گذشته تسهیلات مختلفی برای رونق بازار مسکن اعلام شد از جمله وام های 60-80 و 160 میلیون تومانی تا قدرت خرید مردم بالا برود و از طرفی باید به سازنده ها هم همزمان وام پرداخت کنند تا عرضه و تقاضا به تعادل برسد.

    ایرج رهبر تصریح کرد: اگر بخواهیم منابع مالی گرانقیمت با سود 22 درصد در بخش مسکن تزریق کنیم قیمت مسکن بالا می رود در صورتیکه هدف ما کاهش هزینه ساخت و تقویت قدرت خرید مردم است.

    وی با اشاره به سود بالای تسهیلات وام ساخت مسکن گفت: در زمان مشارکت ساخت 3-2 سال طول می کشد تا تمام واحدها به فروش برسد و سازنده با توجه به اینکه سود تسهیلات 22 درصد باشد کمتر از سود تسهیلات بر روی یک واحد سود می کند.

    وی افزود: در طرح جامع سالانه نیازمند یک میلیون واحد مسکونی هستیم اما با توجه به اینکه سالانه حدود 850 هزار ازدواج در کشور داریم ما نیازمند یک میلیون و 500 هزار واحد مسکونی هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی