مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کل سازمان امور مالیاتی خبر داد

بررسی CGT مسکن و سایر بازارها در مجلس و شورای عالی اقتصادی

عصر ساختمان- رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از ارائه طرح مالیاتی این سازمان در خصوص خودرو، سکه و ارز به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا خبر داد؛ وی همچنین یادآور شد طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن (CGT) در مجلس بررسی و پیگیری می شود. تقوی نژاد ضمن تأکید بر فراهم بودن زمینه های فنی اجرای مالیات بر عایدی سرمایه از ارائه پیشنهاد کاهش ۵ درصدی مالیات بخش تولید به موازات اجرای CGT خبر داد.

بررسی CGT مسکن و سایر بازارها در مجلس و شورای عالی اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مقاومتی نیوز، دکتر سیدکامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور شب گذشته با حضور در برنامه نگاه یک سیمای جمهوری اسلامی پیرامون عملکرد و مهم ترین سیاست های سازمان متبوعش سخن گفت. تقوی نژاد در خلال این برنامه در مورد لزوم اجرای مالیات بر عایدی سرمایه و فراهم بودن زیرساخت های آن صحبت کرد.
    بررسی CGT مسکن و سایر بازارها در مجلس و شورای عالی اقتصادی

    دکتر تقوی نژاد در پاسخ به سوال مجری برنامه که راهکار سازمان مالیاتی برای برخورد با سوداگری که بدون ایجاد هیچ گونه ارزش افزوده در بازارهایی مانند سکه، ارز و خودرو موجب فشار به قشر کم برخوردار می شوند، گفت: در مورد سکه، ارز و خودرو متنی تهیه شده است و به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا ارائه شده است.

    وی افزود: طبق این طرح سازمان مالیاتی راه حل هایی در مورد سکه ارائه کرده است. البته در مورد خودرو حکم قانونی وجود دارد. بدین شکل که وارد کنندگان خودرو در سال 95 و 96 ملزم به پرداخت مالیات 60 درصدی از درآمد خود هستند. البته این قانون به دلیل تفاسیر متفاوت متاسفانه هنوز اجرایی نشده است. در مورد ارز نیز به سران قوا راه حل ارائه شده است.

    تقوی نژاد دریافت این گونه مالیات ها که مانع از سوداگری و نوسانات قیمتی در بازارهایی نظیر مسکن، سکه، ارز و خودرو می شود را مورد تأیید قرار داد و افزود: خوشبختانه در زمینه مالیات بر عایدی سرمایه در بازار مسکن، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی طرحی را آماده کرده اند. این طرح در این هفته در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد. البته قبل از تعطیلات مجلس هم جلساتی در این خصوص تشکیل شده بود.

    زمینه های فنی و زیرساخت های اجرای CGT فراهم است

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد: نظر سازمان مالیاتی کشور این است که زمینه های فنی و زیرساخت های لازم برای اجرای مالیات بر عایدی سرمایه کاملا فراهم است. در گذشته بحث می شد که زمینه ها و اطلاعات مورد نیاز فراهم نیست. بنده عرض می کنم آمادگی لازم برای اخذ این مالیات در سازمان مالیاتی وجود دارد.

    به موازات اجرای CGT مالیات تولید را کاهش می دهیم

    تقوی نژاد با ارائه یک خبر خوب برای تولیدکنندگان گفت: بنده به دولت پیشنهاد کردم که به موازات اجرای مالیات بر عایدی سرمایه، 5 درصد از مالیات بر درآمد بخش تولید کاهش یابد و از 25 درصد به 20 درصد برسد. البته کاهش درآمد 6000 میلیارد تومانی ناشی از این کاهش نرخ با جلوگیری از فرار مالیاتی جبران خواهد شد.

    تقوی نژاد ادامه داد: جلوگیری از سوداگری باعث کمک به تولید است. در کشورهای دیگر سوداگری این قدر بالا نیست. زیرا که نرخ مالیات بر عایدی سرمایه آنقدر بالا و تصاعدی است که سوداگری پیش نمی آید تا بازارها را متلاطم کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار