مدیران خودروعصر اعتبار

کلاهی‌صمدی مطرح کرد:

پتانسیل ۵ میلیارد دلاری صنعت سیم و کابل تا ده سال آینده

عصر ساختمان- کنگره سالانه فدراسیون جهانی کابل ۲۰۱۸ با تمرکز بر صنعت کابل خاورمیانه در شهر مسقط برگزار شد.

پتانسیل ۵ میلیارد دلاری صنعت سیم و کابل تا ده سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، نمایندگان کشورهای اروپایی آمریکا، مکزیک، امارات، ترکیه، ایران، چین، کره، ژاپن، قطر و عربستان که بیش از 70 درصد تولید کابل را در اختیار دارند در کنگره حضور داشتند.

    علیرضا کلاهی‌صمدی عضو هیات نمایندگان اتاق ایران به‌عنوان نماینده ایران در این کنگره با اشاره به ظرفیت بالقوه ایران و سهم بالای منابع مس افزود: سرمایه‌گذاری خارجی و تشکیل کنسرسیوم از شرکت بزرگ تولیدکننده کابل در ایران سهم تولید کابل در خاورمیانه را افزایش دهد.

    این در حالی است تمرکز کنگره جهانی کابل، افزایش سهم تولید در خاورمیانه را هدف‌گذاری کرده است. از این‌رو می‌توان با تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری و شفافیت حقوق مالکیت، نگاه سرمایه‌گذاران خارجی را برای حضور در ایران جلب کرد.

    امروزه کشورهایی کوچک مانند عمان و امارات دارای شرکت‌های بزرگ و مطرح در این حوزه هستند و ترکیه و عربستان‌سعودی که حتی یک معدن مس ندارند ده‌ها برابر ما صادرات دارند.

    به گفته علیرضا کلاهی؛ یکی از دلایل این عدم موفقیت ایران در صنعت، جدا بودن از زنجیره تامین جهانی و از دست دادن فرصت‌های یادگیری و بهبود عملکرد که موجب فاصله گرفتن از این صنعت جهان که در  اختیار مدیران می‌گذارد است.

    وی افزود: متاسفانه تنش‌های داخلی و خارجی یک مانع شکل‌گیری مشارکت‌های خارجی در این حوزه شد.

    کلاهی تاکید کرد: بخش‌خصوصی ایران تمایل فراوانی برای تولید مشترک و انتقال تکنولوژی دارد.

    عضو هیات‌رئیسه فدراسیون بین‌المللی کابل در پنل تخصصی این کنگره خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌بینی رشد 3.5 درصدی صندوق بین‌المللی پول برای منطقه خاورمیانه می‌توان امیدوار بود که افزایش قیمت نفت منجر به تحقق این رشد شود.

    کلاهی تاکید کرد: افزایش قیمت نفت فرصتی است که منجر به رشد صنایع زیر ساخت شد

    عضو هیات‌رئیسه فدراسیون بین‌المللی صنعت کابل متذکر شد: در شرایطی که کشورهای مطرح دنیا دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی دارند ضرورت دارد تولیدکنندگان مطرح کشور که در شرایطی نابرابر با رقبای بین‌المللی رقابت می‌کنند مورد حمایت بیشتری قرار گیرند. در حال حاضر گردش مالی در فدراسیون جهانی کابل 200 میلیارد دلار است که سهم ایران در این بازار در حال حاضر حدود ۰.6 درصد است.

    کلاهی در پایان گفت: پتانسیل پنج میلیارد دلاری تا ده سال آینده در صنعت سیم و کابل کشور وجود دارد که به تنهایی 5000 هزار شغل پایدار را ایجاد خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو