مدیران خودروعصر اعتبار

وقتی پس از ۳۰ سال بگویند زمین مال تو نیست!

عصر ساختمان- مشکلات تعاونی‌های مسکن قصه‌ای قدیمی است که هر بار برای عده‌ای از کارکنان اداره‌های مختلف دردسر می‌آفریند؛ گاهی این دردسر آنقدر بزرگ و البته عجیب است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

وقتی پس از ۳۰ سال بگویند زمین مال تو نیست!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عجیب مثل اراضی کوثر ساوجبلاغ که پس از 26 سال  و چند بار دست به دست چرخیدن، ملی اعلام شد و افراد زیادی را درگیر کرد که البته مشکل آن اخیراً حل شد. حال مشکل دیگری از همین جنس این بار در کرج خودنمایی کرده که خلاصه آن به شرح زیر است:

    حدود 120 نفر از کارکنان اداره برق تهران و کرج 30 سال قبل با عضویت در تعاونی مسکن شرکت توزیع نیروی برق استان تهران که آن زمان با هم ادغام بود؛ زمین‌هایی را در منطقه کیانمهر خریداری کردند؛ حال پس از 30 سال و با وجود اینکه سند تک برگی در دست مالکان است مشکلاتی برای ساخت و ساز آنها به وجود آمده و آنها را بین شهرداری کرج، سازمان نظام مهندسی و اداره ثبت اسناد و املاک استان سرگردان کرده است.

    عباس مرادخانی، مدیرکل ثبت املاک و اسناد البرز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص این مسأله گفت: پرونده کارکنان شرکت تعاونی برق استان حدود پنج ماه است که مفتوح و در حال بررسی است. این کارکنان حدود سه دهه گذشته زمینی در محدوده فرودگاه پیام خریداری کرده و نقشه‌ای کلی برای آن تهیه کرده بودند.

    وی افزود: این زمین در همان سال‌ها قطعه‌بندی شده و به کارکنان شرکت تعاونی برق به فروش رسیده و حالا که اعضای این تعاونی قصد ساخت و ساز در زمین‌های خود را دارند با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

    وی توضیح داد: البته برای برخی از قطعات خریداری شده سند تک برگی صادر شده ولی با توجه به اینکه تعارض و اختلافاتی در حریم این زمین‌ها با فرودگاه پیام وجود دارد؛ تمام قطعات باید مجدداً مورد بررسی قرار بگیرد. برای حل این مشکل، نقشه هوایی این زمین تهیه شده تا مجاورت‌های آن به خوبی مشخص و تفکیک داده شود تا در نهایت اختلافات شناسایی گردد.

    این مسئول گفت: بیش از یک هفته از تهیه نقشه کاداستری این زمین می‌گذرد و امید است با بررسی این نقشه تا دو یا سه هفته دیگر مشکل ایجاد شده رفع شود.

    مرادخانی ادامه داد: زمین کارکنان شرکت تعاونی برق حدود سه میلیون متر مربع است و از حلقه دره شروع و تا انتهای فرودگاه پیام ادامه دارد به همین دلیل نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

    این مسئول افزود: باید هر یک از پلاک‌های این زمین تک به تک بررسی تا در نهایت اختلافات مشخص شود.

    مدیرکل ثبت املاک و اسناد البرز گفت: بررسی نقشه کاداستری این زمین تا یکی دو روز آینده به پایان می‌رسد و امیدواریم با حل مشکل ایجاد شده تمام صاحبان قطعات این زمین با اطمینان بتوانند سند خود را تحویل بگیرند. بدون شک اگر در شناسایی اختلافات ایجاد شده حساسیت به خرج ندهیم در آینده در صورت بروز مشکل و ادعای برخی در خصوص تجاوز اعضای این شرکت تعاونی به زمین آنها کار به سیستم قضایی می‌کشد که در آن صورت هر دو طرف باید چندین سال درگیر شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار