مدیران خودروعصر اعتبار

سرانه بودجه عمرانی تهران فقط ۲۰ هزار تومان است

عصر ساختمان- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به سند توسعه استان تهران گفت:سرانه بودجه عمرانی تهران فقط ۲۰ هزار تومان است.

سرانه بودجه عمرانی تهران فقط ۲۰ هزار تومان است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، نعمت الله ترکی در نشست تبیین اسناد توسعه استان تهران با بیان اینکه، برمبنای سرشماری سال 95 استان تهران 17درصد جمعیت کشور را دارد گفت:شهرستانهایی مثل قرچک شهریار ، ری، ورامین و اسلامشهر نیز در رتبه های بالای جمعیتی قرار گرفته اند.البته بعد از تهران‌ ، شهرهای مشهد و اصفهان در ردیف‌ دوم و سوم قرار گرفته اند.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه از سال 55 تا کنون تراکم جمعیت به میانگین  1000 نفر رسیده است،گفت: با توجه به عدم تدوین سند امایش در شهرستانهایی مثل بهارستان این عدد به حدود 10000ًنفر است.

    وی با بیان اینکه از سال 35 تا کنون 70 درصدجمعیت کشور شهر نشین شده اند گفت: عمده جمعیت در نیمه غربی استان مستقر شده وبخش قابل توجه خدمات نیز متاسفانه به این سمت متمایل شده است.

    وی افزود:جمعیت بالای یک میلیون نفر باید به استان تبدیل شود اما باید دقت کرد تعدد تشکیل استان‌ لزوما مناسب نیست. چراکه‌بایدمتناسب با تعداد شهرها امکانات لازم‌نیز تخصیص پیدا کند، به همین دلیل  باید‌جلوی روند شکستن حریم‌ها و گسترش بی ضابطه محدوده شهرها را بگیریم.

    ترکی با بیان اینکه ‌نرخ‌مشارکت در تهران حدود 40 درصد است گفت: سهم استان تهران از ارزش افزوده کل کشور حدود 23 درصد است.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ‌تهران تاکید کرد: متاسفانه شهرستانهای ری ، پیشوا و بهارستان در رتبه اول محرومیت مسکن قرار دارند.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران  بابیان اینکه، تداخل نظام  تصمیم گیری ملی استانی و‌محلی یکی از چالشهای مهم سیاست گذاری توسعه است گفت: متاسفانه با تعارض‌و ابهام در تعیین حریم شهرها مواجه هستیم‌ و اینها تنها بخشی از چالش های نظام تصمیم گیری است.

    وی با بیان اینکه، تهران‌نزدیک به 50 هزار میلیارد تومان‌و برابر 50 درصد درآمدهای کل کشور را کسب کرده که باید به همین ‌میزان از امکانات بهره مند شود ‌در حالی که سرانه عمرانی در تهران برای هر نفر 20هزار تومان است.

    ترکی ادامه داد، شهر تهران کارفرمایان‌خوبی دارد که‌عمدتا حقوق بگیر هستند‌ این درحالی است که در شهر ری این‌وضعیت معکوس است.

    وی با اشاره به تدوین ‌سند راهبردی استان تهران گفت:بدترین‌شاخص در نظر‌گرفته شده در تهران بحث ساختار و تشکیلات است که‌ حتما باید اصلاح شود چراکه بعد از تدوین سند توسعه  باید‌مشخص باشد چه‌کسانی قرار است‌ان را به اجرا در بیاورند.

    ترکی با بیان اینکه تا کنون مجلس هیچگاه در خصوص نحوه‌اجرای برنامه های توسعه پرسش نکرده است گفت‌: خوشبختانه این‌موضوع در سند توسعه استان تهران لحاظ شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار