مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:

طرح «الزام شهرداری تهران به انتشار اطلاعات حوزه شهرسازی» شامل اطلاعات اشخاص نیست

عصر ساختمان- رییس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که طرح «الزام شهرداری تهران به انتشار اطلاعات حوزه شهرسازی» شامل اطلاعات اشخاص نیست، گفت: در این طرح سطح اشغال، وضعیت مکانی، نوع کاربری و تصمیمات شورای معماری برای هر پرونده منتشر می‌شود.

طرح «الزام شهرداری تهران به انتشار اطلاعات حوزه شهرسازی» شامل اطلاعات اشخاص نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد سالاری در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران، گفت‌: با اجرای طرح الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی امضای شخص یا اشخاص تصمیم ساز و تصمیم گیر قابل رویت بوده و این روند موجب می‌شود در امضاها دقت بیشتری شود.

    وی افزود: ساز و کارهای موجود در حوزه شهرسازی اعم از نهادهای نظارتی درون شهرداری، نظارت کمیسیون‌های نظارت، سازمان بازرسی کل کشور، کمیته‌های رسیدگی به تخلفات کارکنان شهرداری و شوراهای انتظامی در سازمان‌های نظام مهندسی برای رسیدگی به تخلفات ناظران متخلف، کمیسیون‌های ماده 100 و ... برای مبارزه با تخلفات ساخت و ساز جوابگو نبوده و هر روز شاهد وقوع تخلفات بیشتر در تهران هستیم.

    سالاری تاکید کرد: تنها رویکردی که اکنون می‌تواند در مبارزه با تخلفات پاسخگو باشد، نظارت همگانی است، اما ما باید به عنوان تصمیم ساز بستر این امر را فراهم کنیم.

    رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه صحبت‌های خود، اظهار کرد: این طرح اعلام می‌کند که اطلاعات پرونده‌های ساخت و ساز شامل وضعیت مکانی، طرح تفصیلی، نوع کاربری و سطح اشغال چقدر است، تصمیمات شورای معماری نیز در خصوص این پرونده چه بوده است و این موضوع شامل اطلاعات اشخاص نمی‌شود البته اسامی مهندسان ناظر متخلف نیز باید مشخص باشد.

    وی  در پایان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در فرایند تصمیم گیری‌های کشور این است که تصمیم گیران و تصمیم سازان متخلف مؤاخذه نمی‌شود و شخصی مجازات می‌شود که شاید مقصر واقعی نیست. اکنون با اجرای این طرح شخص تصمیم ساز کاملا مشخص بوده و امضای او قابل رویت است و این روند موجب می‌شود در امضاها دقت بیشتری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو