مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛

تصویب نهایی تدقیق نقشه حریم‌های گسل شهر کرج

عصر ساختمان- جلسه شورای فنی استان البرز با حضور مدیران استانی و هیات نمایندگی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی صبح امروز در محل استانداری البرز برگزار شد.

تصویب نهایی تدقیق نقشه حریم‌های گسل شهر کرج
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این جلسه که با حضور مهندس ارتقایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، دکتر شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مهندس رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، دکتر عربشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز و جمعی از مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه استان البرز و  مدیران و اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد، حاضران پیرامون طرح و تصویب نهایی تدقیق نقشه حریم‌های گسل شهر کرج به بحث و تبادل نظر پرداختند.

    دکتر عربشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز در ابتدای این جلسه با خیر مقدم به شرکت‌کنندگان بویژه رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و هیئت همراه، موارد و رئوس مطالب جلسه شورای فنی استان را تشریح کرد.

    دکتر بیت‌اللهی رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در ادامه، با ارائه فنی در خصوص روند نهایی شدن تدقیق نقشه حریم گسل‌های شهر کرج به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم و موثر یک سال گذشته حوزه پژوهشی ساختمان و ابنیه فنی و بویژه بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پرداخت.

    وی با تاکید بر همکاری موثر و تنگاتنگ دفتر فنی استانداری البرز، اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی استان البرز، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز، شهرداری کرج و دیگر دستگاه‌های دست‌اندرکار استانی در تهیه و تدقیق نقشه حریم گسل‌های شهر کرج، از اقدامات و همکاری‌های فی‌مابین تشکر و قدردانی کرد.

    در بخش دیگری از جلسه صبح امروز  شورای فنی استان البرز، دکتر شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اهمیت موضوع ارتقای تاب‌آوری شریان‌های حیاتی شهرهای کشور بویژه کلان شهر کرج به عنوان نزدیکترین کلان شهر به پایتخت در راستای مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی و تاکیدات وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تجربه تصویب حریم‌های گسل شهرهای تهران، تبریز، کرمان و مشهد و همچنین ابلاغ آن از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور، تصویب نقشه تدقیق حریم‌های گسل شهر کرج نیز بر اساس مطالعات انجام پذیرفته به عنوان یک ضرورت مطرح است و در همین رابطه استمرار تدقیق مضاعف این مهم را به عنوان یک فعالیت موثر علمی و پژوهشی مستمر در مقاطع بعدی و در عرصه فنی استان خواستاریم.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با قدردانی از  مجموعه اقدامات صورت گرفتن در جهت دستیابی به این مهم، خواستار استمرار حمایت مدیران استانی بویژه دکتر نجفی استاندار البرز و مهندس ارتقایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به عنوان متولی اصلی ارتقای تاب‌آوری شریان‌های حیاتی شهر کرج در قالب اختصاص منابع مالی استانی و ظرفیت‌های علمی و بومی استان البرز شد.

    ارائه فنی وضعیت شبکه شتابنگاری در استان البرز و شهر کرج موضوعی بود که در این جلسه از سوی دکتر شاهوار عضو هیات علمی شبکه شتابنگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی ارائه شد.

    وی بر اساس طرح توسعه شبکه شتابنگاری کشور، خواستار نصب ٥ دستگاه نسل جدید شتابگاری با حمایت و همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در این زمینه شد.

    در پایان جلسه امروز، مهندس ارتقایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های فنی استان توسط سازمان‌های دست‌اندرکار استانی و بویژه مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در راستای ارتقای تاب‌آوری شریان‌های حیاتی شهر کرج و مشخصا در قالب تدقیق حریم گسل این شهر، ضمن تصویب حریم گسل‌های شهر کرج، انعکاس رسمی آن را به مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و شورای عالی معماری و شهرسازی در جهت ابلاغ عمومی در  اسرع وقت را اعلام و مورد تاکید قرار داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار