مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها برای اعطای وام ساخت مسکن

عصر ساختمان- عشایری از تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات برنامه ملی بازآفرینی شهری به بانکها، برای پرداخت وام ساخت مسکن خبر داد.

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها برای اعطای وام ساخت مسکن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، هوشنگ عشایری، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهارکرد: پس از صدور دستور اجرایی شدن ستاد اجرایی بازآفرینی شهری در تاریخ 19 بهمن 96 توسط رییس جمهور و تصویب آن در ستاد ملی بازآفرینی شهری، آیین نامه ها و دستورالعمل های مرتبط و مورد نیاز این برنامه بلافاصله توسط دولت تصویب و ابلاغ شد.

    وی ادامه داد: در راستایی اجرایی کردن برنامه بازآفرینی شهری در دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار برنامه هایی را تدوین و عملیات اجرایی آن را آغاز کرده ایم و در حال حاضر نیازمند تامین منابع مالی هستیم که خوشبختانه اتفاقات مثبتی در این راستا افتاده است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: جمعا بودجه مورد نیاز برای برنامه، سالانه 25 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و قرار بود 10هزار میلیارد تومان آن را بخش خصوصی، 8هزارمیلیارد تومان توسط دولت و 7هزار میلیارد تومان توسط شهرداری ها تامین شود.

    وی افزود: در بخش منابع مورد نیاز دولتی حدود 4 هزار میلیارد تومان کسری وجود داشت که از همان ابتدا پیش بینی شده بود و برای تامین آن به دنبال استفاده از صندوق توسعه ملی بودیم که خوشبختانه پیگیری لازم توسط دولت و مجلس اتفاق افتاد و با اذن مقام معظم رهبری، یک میلیارد دلار بابت این موضوع در قالب تبصره 18 به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

    عشایری با اشاره به اینکه در هفته جاری تفاهم نامه سه جانبه تامین منابع مورد نیاز برای حدود 4هزار و 150 میلیارد تومان، بین وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی ایران مبادله می شود گفت: از هفته آینده منابع توسط سازمان برنامه و بودجه به ما ابلاغ خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه 1500میلیارد تومان برای خدمات روبنایی و زیربنایی مانند احداث مدرسه و پروژه های متعدد دیگر در شروع اختصاص داده شده، تاکید کرد: استمرار این موضوع با قدرت و شدت بیشتری به عنوان بودجه اهرمی با استفاده از منابع دیگر دستگاه ها، مورد عمل قرار خواهد گرفت.

    عشایری با اشاره به تخصیص 2500میلیارد تومان از اعتبارات برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار به بانکها اظهار کرد: بانک ها با اضافه کردن 2500میلیارد تومان از منابع خود به این مبلغ، جمعا 5هزار میلیارد تومان وام 50میلیون تومانی کلان شهرها و وام های 40میلیون تومانی در سایر شهرها به منظور ساخت مسکن در بافت های هدف بازآفرینی شهری با سود 9درصد ارائه می دهند و امیدواریم این برنامه بتواند در مسیر رسیدن به ارتقا کیفیت زندگی و زیست پذریری کمک شایانی بکند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار