مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

پیشرفت پروژه حرم تا حرم چشم‌گیر است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی کابینه دوازدهم، بابیان اینکه پیشرفت پروژه حرم تا حرم چشم‌گیر است، گفت: با اتمام ۷۶ کیلومتر مسیر جدید در مدت‌زمان کوتاه، فاز دوم این طرح به‌زودی کامل می‌شود.

پیشرفت پروژه حرم تا حرم چشم‌گیر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، عباس آخوندی در نشست شورای اداری گرمسار به میزبانی فرمانداری هم‌زمان با پیش از ظهر یکشنبه، ضمن بیان اینکه رخدادهای خوبی در غرب استان سمنان در دست رقم خوردن است چراکه موقعیت جغرافیایی گرمسار و واقع‌شدن در تقاطع شمال-جنوب و شرق-غرب باعث شده تا موقعیت استثنایی را داشته باشد، تأکید کرد: گرمسار یکی از نقاطی است که می‌تواند به ساماندهی پایتخت کمک کند لذا به همین دلیل پروژه‌های مهمی در این منطقه در دست اجرا است.

    وی همچنین افزود: خط سوم راه‌آهن یکی از مهم‌ترین طرح‌های غرب استان سمنان محسوب می‌شود که خوشبختانه شاهد افتتاح آن بودیم و از سوی دیگر خط چهارم راه‌آهن نیز با 80درصد پیشرفت فیزیکی در دست پیگیری است.

    اتصال 2 کریدور حیاتی در گرمسار

    عضو کابینه دوازدهم بابیان اینکه آزادراه حرم تا حرم از قم تا گرمسار در فاز نخست به اتمام رسیده و می‌بایست در فاز دوم از گرمسار به سمنان اجرایی شود، گفت: خوشبختانه این طرح با پیشرفت بسیار خوبی روبرو بود به‌نحوی‌که ما موفق به اتمام 76 کیلومتر آن شدیم که تکمیل آن نقش عمده‌ای در تردد جاده‌ای شمال شرق کشور دارد.

    آخوندی بیان کرد: نحوه اتصال کری دورهای شرق و شمالی یکی از مسائلی است که وزارت‌خانه به آن نگاه ویژه‌ای دارد چراکه ما معتقد هستیم کری دور شمال از سمت گرمسار-فیروز کوه و محمودآباد و اتصال آن به آزادراه قم-گرمسار-سمنان می‌تواند نقش حیاتی را در تعاملات حمل‌ونقلی کشور ایفا کند لیکن در همین مدت کوتاه کار این طرح انجام‌شده و خوشبختانه پیشرفت خوبی را از بنه کوه تا کبوتر دره شاهد بوده‌ایم.

    وی بابیان اینکه برای محور کری دور فیروزکوه سطح سرویس راه اصلی پیش‌بینی‌شده است، گفت: در نخستین گام می‌بایست محور گرمسار تا کبوتر دره و سپس محمودآباد و فیروزکوه آماده افتتاح شوند که اقدامات خوبی در این زمینه در دست اجرا است.

    شهر جدید ایوان کی در دستور کار

    وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به طرح قطار بومی گفت: این اقدام می‌تواند تحول خوبی را در گرمسار ایجاد کند و ما می‌توانیم طرح شهرسازی مبتنی بر ریل موسوم به «پی او دی»(شهرهای مبتنی بر حمل‌ونقل ریلی) را برای اولین بار داشته باشیم چراکه ظرفیت‌های خوبی در این شهرستان وجود دارد و همچنین ارتقای کیفیت زندگی و سرمایه‌گذاری، ماحصل آن خواهد بود.

    آخوندی بابیان اینکه مطالعات پروژه مذکور انجام‌شده است، تأکید کرد: پروژه پی او دی، در دستور وزارتخانه راه و شهرسازی قرار دارد و امیدواریم بتوانیم مسائل را به‌خوبی پیگیری کنیم.

    وی افزود: تعریف شهر جدید ایوان‌کی دیگر موضوعی است که در دستور وزارت راه و شهرسازی وجود دارد و ما خوشبختانه شاهد تنظیم اساس‌نامه این امر در هفته گذشته بوده‌ایم که در کمیسیون اجتماعی دولت نیز به تصویب رسید لذا امیدواریم این طرح در صحن دولت نیز مصوب شود چراکه این شهر می‌تواند سرریز جمعیت تهران را نیز در خود جای دهد و از سوی دیگر صنعت و اشتغال خوبی نیز در ایوان کی وجود دارد و این منطقه در صورت رونق قطعاً شهر خوابگاهی نخواهد بود.

    نپیوستن به FATF خود تحریمی است

    عضو کابینه دوازدهم در ادامه و بابیان اینکه باید از ظرفیت FATF برای توسعه تجارت بهره ببریم، بیان داشت: نپیوستن ایران به این معاهده بین‌المللی خود تحریمی محسوب می‌شود و لذا شاهد هستیم که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به پیوستن ایران به FATF روی مثبت نشان دادند تا تصویب نهایی این طرح روزبه‌روز به انزوای آمریکا بینجامد.

    آخوندی بابیان اینکه اتحادیه اروپا همکاری بسیار خوبی با کشورمان دارد، تأکید کرد: نکته‌ای که امروز بر تمام دنیا ثابت‌شده این است که رویکرد یک جانبه آمریکا در مقابل افزایش همکاری کشورهای دیگر با ایران اسلامی، رو به نابودی گذاشته است.

    وی افزود: ما معتقد هستیم و بر این امر باور داریم که وزارت امور خارجه ایران به خوبی برای انزوای ایالات متحده در جهان در تلاش است لذا میدواریم با برنامه‌ریزی‌های هدفمند از این شرایط بسیار سخت عبور کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو