مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد:

تشویق انبوه سازان به رعایت الگوی مصرف راهگشای بازار مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به کمبود عرضه در بازار مسکن باید انبوه سازان را در جهت ساخت مسکن متناسب با نیاز غالب جامعه هدایت کرد.

تشویق انبوه سازان به رعایت الگوی مصرف راهگشای بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به الزامات کاهش التهابات بازار مسکن گفت: بازار مسکن نیازمند بسته های تشویقی خاص است تا حرکت خود را در جهت رونق آغاز کند.
    وی عدم تناسب عرضه و تقاضا را یکی از عوامل التهاب در بازار مسکن عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تقاضای مسکن بسیار بیش از تقاضای واقعی بازار است.
    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از سازندگان برای رعایت الگوی مصرف گفت: آنچه که در شرایط فعلی مهم و الزامی به نظر می رسد، حمایت از انبوه سازان برای تعادل سازی بین عرضه و تقاضای مسکن است.
    این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: سازندگان قطعا باید برای ساخت با رعایت الگوی مصرف حمایت شوند که مجلس نیز آمادگی دارد در این زمینه حمایت های لازم را در حوزه تدوین قوانین مورد نیاز داشته باشد.
    یارمحمدی، اصلاح قانون پیش ‌فروش ساختمان را یکی دیگر از الزامات ساماندهی بازار مسکن به منظور ساماندهی وضعیت پیش فروش و پیش خرید مسکن عنوان کرد و افزود: اگر بتوانیم این بازار را ساماندهی کنیم قطعا به عنوان یک سیاست مکمل در تنظیم بازار این بخش تاثیر گذار است.
    وی همچنین گفت: هم اکنون اصلاح قانون پیش فروش ساختمان در کارگروه ویژه ای در کمیسیون عمران با بررسی نقاط قوت لایحه دولت و طرح نمایندگان در حال بررسی است.
    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: البته یکی از دلایل افزایش قیمت در یک سال اخیر، افزایش نرخ ارز و افزایش مصالح ساختمانی وارداتی بوده، حال امیدواریم با پایین آمدن قیمت دلار در هفته گذشته، بخشی از بازار مسکن نیز دچار تحول شده و قیمت ها در بازار سیر نزولی پیدا کند.
    عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه متأسفانه مسکن امروز به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده و این مسئله موجب شده که قیمت ها افزایش چند برابری داشته باشد، گفت: این نماینده مردم در مجلس دهم، همچنین با اشاره به طرح مالکیت خانه های خالی، تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت ها در عرضه مسکن استفاده کرد و از هرجا می توان اطلاعات مربوط به خانه های خالی و بلااستفاده را اخذ کرد و در جهت استفاده از این امکان نیز گام برداشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار