مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر منتظر خدمات زیربنایی است

فقط ۳۰ درصد اعتبار مورد نیاز مسکن مهر تامین شد

عصر ساختمان:قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که از ۵۶۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز برای تکمیل مسکن مهر تنها ۳۰ درصد آن تامین و پرداخت شده است، گفت: تامین نشدن خدمات زیربنایی از دلایل کند بودن واگذاری‌هاست و باید اعلام کنیم که ۲۰۰ هزار مسکن مهر آماده واگذاری داریم که منتظر خدمات زیربنایی هستند.

۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر منتظر خدمات زیربنایی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس، احمد اصغری مهرآبادی  گفت: با دستور معاون اول رئیس جمهور جلساتی با نمایندگانی از وزارت نیرو ، استان ها و مدیران تشکیل دادیم و اعتبارات مورد نیاز را 5600 میلیارد تومان برآورد کردیم که 30 درصد آن تامین شده است.

    وی افزود : 200 هزار واحد آماده شده است اما به دلیل فقر خدمات زیربنایی آماده تحویل و اسکان آن فراهم نیست به طوری که در برخی شهرها برخی افراد که 4-3 درصد پول واریز کردند ، انصراف دادند.

    اصغری مهرآبادی گفت: 118 هزار واحد مسکن تعاونی و هم سه جانبه و 12 هزار واحد هم خود مالکی ( زمین مالک و تسهیلات دولت ) وجود دارد.

    مهرآبادی تاکید کرد: پارسال در استان تهران در شهرهای بالای 50 هزار نفر، 50 هزار واحد واگذار کردیم و در شهرهای جدید در شهر پرند 2 نوبت افتتاح داشتیم و هر نوبت 8 هزار واحد بوده یعنی 16 هزار واحد واگذار شده است در شهر جدید اندیشه 2800 هزار واحد افتتاح شده است ، در پردیس قرار بود 4500 واحد واگذار شود که تحقق نیافت و اردیبهشت ماه واگذار خواهد شد.

    وی ادامه داد: به جز پردیس در اندیشه و پرند سال گذشته واگذاری داشتیم.

    اصغری مهرآبادی افزود : از مجموع 2 میلیون و 215 هزار واحد که بانکهای عامل تسهیلات دادند تا به امروز یک میلیون و 894 هزار واحد به اتمام رسیده است و روند ساخت 120 هزار واحد هم عادی است.

    مهرآبادی تاکید کرد: یک سری از واحدهای باقی مانده شامل واحدهای فاقد متقاضی است که باید مشتری پیدا کنیم و بخشی هم پروژه هایی است که پرونده هایشان به هر دلیلی در مراجع قضایی تحت رسیدگی و مطرح است که از رئیس قوه قضائیه درخواست کردیم شرایط ویژه ای در نظر گرفته شود و ایشان هم به آقای اژه‌ای دستور داده است و از ما تعداد این واحدها را درخواست کردند.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر افزود: با امضای وزیر راه و شهرسازی فهرست طرح‌های مشکل‌دار به آقای محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه می رسد تا رسیدگی شود و امیدواریم بخش عمده ای از مسکن مهر را امسال واگذار کنیم.

    مهرآبادی افزود: پروژه های فاقد مشکل بلامعارض امسال به اتمام خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی