مدیران خودروعصر اعتبار

طرح سرشماری مسکن روستایی لرستان آغاز شد

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: طرح سرشماری مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور از روز جمعه ۲۰ مهر در این استان آغاز شد و بمدت یکماه ادامه دارد.

طرح سرشماری مسکن روستایی لرستان آغاز شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مسعود رضایی افزود: با توجه به اینکه برنامه ریزی و اطلاعات از مؤلفه های توسعه هر منطقه محسوب می شود، این طرح نیز باهدف بررسی وضعیت مسکن روستایی و برنامه ریزی به منظور توسعه اصولی روستاها اجرایی شده است.
    وی تجزیه و تحلیل ساخت و سازهای صورت گرفته در روستا را از اهداف این طرح برشمرد و اظهار داشت: اولویت بندی ساخت مسکن در مناطق روستایی، طراحی و ساخت و تدوین برنامه های آینده برای گسترش روستاها از دیگر برنامه های طرح سرشماری مسکن روستایی است.
    وی تصریح کرد: اطلاعات استخراج‌شده محرمانه بوده و استفاده‌ای غیر از سرشماری ندارد بنابراین از روستائیان درخواست می‌شود که همکاری لازم را با ماموران سرشماری داشته باشند و با دقت به سؤالات آن‌ها پاسخ دهند.
    رضایی با بیان اینکه در این طرح روستاهای بالای 20 خانوار به صورت نمونه انتخاب می شوند، گفت: در این راستا 6 هزار و هشت واحد مسکونی در 310 روستای استان ارزیابی می شوند.
    وی با اشاره به فعالیت 50 آمارگیر در طرح سرشماری مسکن روستایی افزود: روستاها به صورت کمی و کیفی بررسی می شوند که علاوه بر مشخص شدن امار مسکن روستایی، واحدهای نامقاوم شناسایی و برای بهسازی انا برنامه ریزی خواهد شد.
    سومین دوره طرح آمارگیری مسکن روستایی لرستان سال 92 در سطح پنج هزار و 417 واحد مسکن روستایی استان اجرایی شد.
    در این طرح روستاهای نمونه به صورت تصادفی و بر اساس استاندارهای لازم انتخاب شدند و مشخصات تخصصی، نوع سازه، امکانات بهداشتی و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی واحدهای مسکن روستایی بررسی و ثبت شد.
    طرح سرشماری مسکن روستایی هر پنج سال یکبار اجرا می شود، نتایج آن به صورت منظم تدوین و برای اجرای طرح های مقاوم سازی بکار گرفته خواهد شد.
    163 هزار مسکن روستایی در 2 هزار و 864 روستای لرستان وجود دارد که 61 درصد آن مقاوم سازی شده است.
    طرح آمار گیری روستایی پیش از در سال های 82، 87 و 92 در استان اجرا شده است.
    هم اکنون یکهزار و 375 دهیاری در لرستان وجود دارد و استان سه هزار و 415 روستا دارد که از این تعداد یک هزار و 569 روستا بالای 20 خانوار است.
    616 هزار و 770 نفر در قالب 173 هزار و 735 خانوار جمعیت روستایی لرستان را تشکیل می دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار