مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رییس کمیسیون آموزش :

۶۵ درصد مدارس یا تخریبی هستند یا نیازمند مقاوم‌سازی

اعتبارات ایمن‌سازی مدارس روی کاغذ مانده است

عصر ساختمان- نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید اعتباراتی که مجلس برای ایمن سازی مدارس در نظر گرفته بود روی کاغذ مانده است.

۶۵ درصد مدارس یا تخریبی هستند یا نیازمند مقاوم‌سازی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به حادثه فوت دانش‌آموز سنندجی در پی ریزش دیوار گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای این مورد به صورت خاص هماهنگ کرده تا کمیته‌ای متشکل از دو نفر از اعضای کمیسیون برای بررسی حادثه به سنندج بروند و ضمن بازدید، این موضوع را پیگیری و بررسی کنند.

    نماینده مردم چالوس، کلاردشت و نوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتبارات مصوب برای بازسازی و نوسازی مدارس تصریح کرد: اعتباراتی که مجلس برای ایمن سازی مدارس در نظر گرفته بود فعلا روی کاغذ مانده است لذا بهتر است دولت لایحه دقیقی در این خصوص بیاورد و مجلس هم مساعدت کند تا بتوانیم شاهد آموزش به معنای واقعی در کشور باشیم.

    34 درصد مدارس تخریبی هستند

    وی با تاکید بر اینکه در چنین محورهایی مشکلات فراوانی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: 65 درصد مدارس ایران یا تخریبی هستند یا نیاز به مقاوم‌سازی دارد؛ که سهم مدارس تخریبی از این میزان 34 درصد است.

    این نماینده مجلس ادامه داد: خدا نیاورد روزی را برای کشور که یک زلزله 5 ریشتری به بالا در ساعت مدارس و حضور بچه‌ها در کلاس درس رخ دهد؛ تلخ‌ترین روز ایران خواهد شد.

    دولت برای توسعه و نوسازی مدارس اعتبارات اختصاص دهد

    وی با تاکید بر اینکه دولت برای توسعه و نوسازی مدارس اعتبارات اختصاص دهد، گفت: مجلس در برنامه ششم و قانون بودجه  سالانه برای این موضوع پیش‌بینی لازم را کرده بود؛ اما مساله آنجاست که ایده کمیسیون آموزش مجلس برای تأمین اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی بود ولی نهایتا تأمین این اعتبار از حساب ذخیره ارزی مصوب شد.

    احمدی لاشکی با بیان اینکه پولی در حساب ذخیره ارزی نیست، توضیح داد: پول مازاد کشور را که در حساب ذخیره ارزی پس‌انداز می‌شود می‌توان به این امور اختصاص دهد ولی مساله آن است که اصلا پولی نیست که مازادش به آنجا رفته باشد؛ لذا این اعتبارات روی کاغذ مانده است.

    نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بشود با مصوبه‌ای واژه "حساب ذخیره ارزی" را به "صندوق توسعه ملی" تبدیل کرد، به کم شدن بودجه عمرانی آموزش و پرورش در لایحه سنواتی اشاره کرد و گفت: دست آموزش و پرورش هم برای این گونه امور بسته شده است.

    به گزارش خانه ملت؛ روز گذشته (17 مهر) حادثه ریزش دیوار حیاط یکی از مدارس روستایی در سنندج جان یک دانش آموز را گرفت./

    پایان پیام

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو