مدیران خودروعصر اعتبار

کالبد شکافی پنجره upvc

عصر ساختمان - بی شک هنگام خرید پنجره با قیمت های متفاوت آنها روبرو شده اید. تفاوتی که بی هیچ عنوان منطقی نیست وهرفروشنده ای بهانه ای برای فروش محصول خود با قیمتی متفاوت از قیمت بازار ارائه میدهد. حال دراین مقاله یک پنجره با کیفیت را به شما معرفی میکنیم تا با دقت بیشتری برای خرید اقدام کنید. این امرمزایای دیگری همچون افزایش سطح کیفی پنجره ها را نیز خواهد داشت.

کالبد شکافی پنجره upvc
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴:۰۰
  • کالبد شکافی پنجره upvc
  • کالبد شکافی پنجره upvc
  • کالبد شکافی پنجره upvc
  • کالبد شکافی پنجره upvc
  • کالبد شکافی پنجره upvc
  • کالبد شکافی پنجره upvc
  • کالبد شکافی پنجره upvc

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، انتخاب پنجره مناسب معیارهای بسیار زیادی دارد که میتوان نوع پروفیل و یراق آلات آن را ازمهمترین آنها عنوان کرد. نصاب، کارخانه تولید کننده و نوع شیشه نیز تاثیر بسیارزیادی در خروجی کار خواهد داشت و باید در انتخاب آن دقت کرد.
در پس هر طرحی کاربرد آن وجود دارد که متکی براهداف، مقررات و فرصت ها است. لازم است که فضاها با توجه به زمینه اعمال آنها، محیط، فرایندهای کسب، زیبایی و هم چنین کاربردی بودن طراحی گردند .
با توجه به موقعیت استراتژیک پنجره ها از جهت ایجاد ارتباط بصری میان داخل و خارج ساختمان منظرهای مختلف قاب بندی نکته قابل توجهی می باشد که به شدت موجب افزایش ارزیابی و کارکرد ساختمان می گردد .
همچنین ملاحظات آب و هوایی برای نصب پنجره بسیار با اهمیت می باشد چرا که ضروری است جذب حرارت بهینه ، حریم صدا، درزبندی در برابر نفوذ آب وگرد و غبار و مسیرهای عبور نور خورشید طی روز و فصول مختلف سال ، نزول باران و...همگی برنامه ریزی شوند و همزمان پنجره یا نمایی مناسب انتخاب گردد .
از طرفی مهم است پنجره انتخابی همگام با زبان و موضوع پروژه باشد .نمای ساختمان می بایست با موضوع طرح ساختمان همخوانی داشته باشد و به ساختمان از زبان معمار، طبیعتی هنری ببخشد .
پنجره ها بسیار نقش مهمی در نمای ساختمان د ارند وبه عنوان بخشی از یک ساختمان نقش مهمی در جلوه ظاهری ساختمان بعنوان برجسته سازی و ایجاد فضای باز دارند.  پنجره ها می توانند اندازه ساختمان را از نظر عمودی و افقی برجسته تر نشان دهند.
در صورتی که فضاهای کوچکتر بوسیله پنجره هائی که دو برابر معمول ارتفاع دارند آراسته شوند. به همان فضا حس بزرگتری خواهند داد .
نکات ایمنی بسیار اهمیت دارند و نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد. لازم است برای حوادثی نظیر آتش سوزی، زمین لرزه و ... برنامه ریزی کرد وبالاخص برای ساختمانهای عمومی ، بیمارستانها،مراکز همایش و .... باید پنجره ها برای ایمنی در مقابل آتش سوزی و تحمل لرزه طراحی شوند . لازم است تا از تحمل پنجره اجزای آن در برابر حوادث طبیعی اطمینان حاصل شوند .
عملکرد پنجره ها از مسائل قابل تامل می باشد که چه نوع پنجره با چه نوع یراق آلات و چه عملکردی و برای چه اشخاص و به چه منظوری تهیه گردیده است .آیا پنجره ها برای افراد سالمند ، معلول و بانوان و ....طراحی گردیده است ؟
امنیت در و پنجره ها در برابر عوامل خارجی ، محیطی و انسانی مورد دقت می بایست قرار گیرد پایه ضریب امنیت پنجره ها در برابر سرقت به چه حداست؟ آیا به راحتی قابل باز شدن می باشند ؟
با رعایت موارد فوق و موارد دیگر می توان نما و پنجره ای مناسب را انتخاب نمود .
حال به انتخاب پنجره با کیفیت میپردازیم:
پروفیل یکی از مهمترین اجزای پنجره است که برای بهترین انتخاب پروفیل مصرفی، ابتدا باید به کیفیت و در مرحله بعد به نوع پروفیل مناسب دست پیدا کنیم. منظور از کیفیت پروفیل، نوع "یو پی وی سی" تولید و اکسترود آن می‌باشد.
خصوصیات دیگر پروفیل، کانال بندی داخلی و یا همان شبکه داخلی آن می‌باشد که برای کاربردهای مختلف طراحی شده است و برای انتخاب بهینه این آیتم، کارشناسان تولیدکننده می‌توانند راهنمایی‌های لازم را ارائه نمایند.
انتخاب کارخانه تولید کننده حائزاهمیت بوده و می‌تواند ضمانتی برای کیفیت تولید به ما ارائه دهد. چراکه این محصول به دو شیوه کارگاهی و کارخانه ای تولید می‌گردد و طبیعتاً کارخانه هایی که دارای ماشین آلات صنعتی و استاندارد می‌باشند، می‌توانند تولیدات بهتری ارائه دهند. عمده تفاوت آنها در دستگاه‌های جوش پنجره می‌باشد، زیرا کارگاه‌ها معمولاً دارای تجهیزات کوچک‌تری همچون دستگاه‌های جوش تک سر و یا دو سر هستند. در حالی که کارخانه های مکانیزه، دارای دستگاه‌های سنگین چهار سرجوش همزمان بوده و این دستگاه‌ها در تولید و جوش قاب‌های پنجره، بالاترین کیفیت را ارائه می‌نماید تا محصول در طول زمان و با فشارهای جانبی دچار اشکال نشود.
علاوه بر توانمندی تولید، ما بایستی به تعهدات و گارانتی های شرکت تولیدکننده نیزاهمیت دهیم. چنانچه کارخانه به کیفیت تولید خود مطمئن باشد، ترسی برای ارائه گارانتی‌های بلند مدت نخواهد داشت.
نکته: همواره بایستی مدنظر داشت که حتماً گارانتی خود کارخانه تولید کننده پنجره را داشته باشیم، نه صرفا گارانتی تولید کننده پروفیل. چراکه تولید کننده پنجره دو جداره upvc بایستی تمامی اجزای محصول را بتواند گارانتی نماید.
در انتخاب یراق آلات پنجره دو جداره یو پی وی سی همواره بایستی مدنظر داشت که انتخاب یراقی که مجموعه ای از تمامی کارکردها را دارد الزامی نیست و قطعا" این نوع انتخاب، هزینه های ما را بالا خواهد برد. بهتر است با توجه به عملکرد و کارکرد هر لنگه از پنجره، یراق مناسب را بکار گیریم.
شیشه های دوجداره
یکی از کاربردی ترین بخش‌های پنجره دو جداره "یو پی وی سی" شیشه های دو جداره است. این شیشه ها با استفاده از اسپیسر به یکدیگر کلاف شده اند و از هم ، بسته به مدل و کارکرد ، 1 تا 3 سانتیمتر فاصله دارند تا بتوان در فضای مابین آن از گاز آرگون استفاده نمود تا  بالاترین عایق حرارتی و صوتی را ایجاد  کند. پر کردن گاز آرگون میانی در بین شیشه ها به ‌قدری مهم است که شاد بتوان گفت تا 70% از عملکرد ایده آل محصول به آن مربوط بوده و چنانچه این کار بصورت غیر استاندارد انجام شود، در فصل سرما داخل شیشه را بخارهای موجود در رطوبت هوا اشغال کرده و ماهیت کلی پنجره را زیر سؤال می‌برد.
شیشه ها از جنس درجه 1 یک و فاقد خط و خش، کاملا" بدون موج و بالأخص جوش شیشه باشند.
شیشه های دوجداره دارای جداره بیرونی 6 میلی‌متری باشد تا در برابر ضربات خارجی دارای مقاومت بالاتری باشند.
تولید شیشه کارخانه ای باشد تا دارای گاز آرگون میانی استاندارد باشد.
گارانتی محصول درب و پنجره دو جداره upvc دارای اهمیت بسیار بالایی است چراکه مکانیزم به‌ طوری است که ممکن است بلافاصله پس از نصب دچار مشکل نگردد، ولی پس از مدتی اگر دارای تولید و نصب ضعیف باشد، دچار مشکل می‌گردد و اگر شما دارای گارانتی بدون قید و شرط نباشید، کسی هم به شما پاسخگو نخواهد بود .
در انتخاب درب و پنجره دو جداره یو پی وی سی و بررسی گارانتی شرکت تولید کننده موارد ذیل را حتماً مدنظر داشته باشید:
در بسیاری از موارد تولید کننده پنجره گارانتی را که کارخانه تولید پروفیل برای عدم صدمه دیدن پروفیل در پروسه تولید به کارخانه های تولید کننده درب و پنجره می‌دهد را به عنوان گارانتی محصول به مشتریان خود ارائه می‌دهند که این گارانتی فاقد ارزش بوده و هیچ‌گونه پاسخگویی و ضمانتی برای پنجره محسوب نمی‌گردد. چراکه شرکت تولید کننده درب و پنجره دو جداره upvc" "موظف به گارانتی کل محصول پنجره می‌باشد.
گارانتی می‌بایست تمامی اجزای پنجره اعم از پروفیل "یو پی وی سی"، شیشه های دو یا سه جداره مصرفی و یراق آلات مصرفی را دربرگیرد و تولیدکنندگان باید پروسه نصب را گارانتی کنند.
گارانتی می بایستی بدون قید و شرط ارائه گردد و از نوشتن شرایطی از قبیل تابش بیش از حد نور خورشید و یا بادهای غیر عادی و همچنین استفاده غیر عادی پرهیز گردد. چراکه این موارد قابل بحث و بررسی نمی باشد و شرکت تولید کننده می‌تواند از این موارد استفاده کرده و آن را به نفع خود تفسیر کند.
زمان گارانتی بایستی حداقل در بدترین حالت بالای 15 سال باشد چرا که پنجره جزو اجزایی از ساختمان نیست که هر ساله بخواهند آن را تعویض و یا تعمیر کنند. لذا بایستی از کیفیتی برخوردار باشد تا برای 30 سال بتواند کارکرد داشته و مستهلک نگردد. بنابراین گارانتی های 1 ، 2 و یا 5 ساله از گارانتی های بسیار ضعیف محسوب شده و گواه بر عدم تولید استاندارد و مطمئن محصول می باشد.
در انتخاب طرح و بازشوها و بطور کلی فرم و تقسیم‌ بندی پنجره ها، کاربری مورد انتظار بایستی به عنوان یک اصل لحاظ گردد و البته نباید از نظر دور نگه داشت که ممکن است بنا برملاحظات و نیاز روز درآینده، کاربری جدیدی برای آن فضا مورد انتظار باشد. لذا در حد امکان نبایستی استاندارد کلی تقسیمات پنجره و بازشوها را تغییرداد تا برای کاربردهای احتمالی آینده نیز به کار آمده و نیاز به هزینه مجدد نباشد.
شیوه محاسبه قیمت پنجره دوجداره
قیمت برای هر پروژه پنجره دو جداره upvc بر اساس متریال مصرفی بوده و طبیعی است با تغییر در ابعاد و آیتم های هر بخش قیمت تغییر خواهد کرد. در اینجا به چند آیتم که در تعیین قیمت پنجره یو پی وی سی نقش اساسی دارند اشاره می کنیم .
تأثیر برند و نوع پروفیل در قیمت پنجره یو پی وی سی
( طبیعتاً هر چه پروفیل مصرفی از قیمت بالاتری برخوردار باشد، قیمت محصول نهایی بالاتر خواهد رفت. لذا انتخاب پروفیل تأثیر زیادی بر قیمت نهایی محصول خواهد داشت)
تأثیرات استفاده و یا عدم استفاده از گالوانیزه داخل پروفیل در قیمت پنجره ها
همان‌طور که می دانید برای استحکام بیشتر پنجره های یو پی وی سی در طراحی داخل شبکه های پروفیل، از پروفیل های گالوانیزه استفاده می‌گردد که این امر به دوام کل محصول بسیار کمک کرده و کاملاً ضروری می‌باشد و حال آنکه بسیاری از تولیدکنندگان این مهم را در نظر نگرفته و در مواردی از گالوانیزه ضخامت بسیار پایین و یا به‌صورت متقاطع استفاده می‌کنند که به هیچ وجه کارایی لازم را ندارد.
تأثیر یراق آلات مصرفی در قیمت نهایی محصول پنجره دو جداره
یراق آلات در تعیین قیمت محصول، تأثیر بالایی دارد. ولی همواره بایستی مدنظر داشت که برای چه کاربردی، چه یراقی استفاده گردد تا در هزینه ها صرفه جویی شده و یراقی را که برای یک بازشو کاربردی ندارد، انتخاب نکنیم . در دسته بندی قیمتی نیز یراق آلات نسبت به کارخانه تولید کننده و کیفیت، دارای قیمت‌های مختلفی می‌باشد. ولی بعضی از برندها شاید به سبب شهرت و گستردگی تبلیغات از قیمت بالایی برخوردار هستند که با مشاوره با کارشناسان می‌توان یراق مناسب را برای پنجره استفاده کرد.
موارد مهم در مراحل سفارش پنجره دو جداره upvc
بررسی علت انتخاب پنجره دو جداره
ما در انتخاب پنجره دو جداره یو پی وی سی نیازهایی را مشاهده کرده ایم که ما را به این تغییر یا انتخاب وا داشته است که می‌تواند ، آلودگی صوتی، محیطی و هوا و یا امنیت و .... را نام برد. به سبب گستردگی انتخاب بر مبنای کاربردهای متفاوت، برای انتخاب بهتر می‌بایست از میزان مشکلاتی که می‌خواهیم آنها را رفع نماییم، کاملاً آگاهی داشته باشیم که به این منظور
باید این اصل را در نظر بگیریم که پنجره دو جداره یا سه جداره میتواند از ورود آلودگی صوتی و هوا جلوگیری کند.
ما برای تعویض و یا بکار گیری محصولات "یو پی وی سی" نیاز به یک بار انجام داشته و انتظار داریم کیفیت تولید و نصب به گونه ای باشد تا مشکل ما برای همیشه حل شده و آن کارخانه پشتیبانی و گارانتی بدون چون و چرایی به ما ارائه داده و به آن عمل نماید.
پس باید به اسن نکته هم توجه داشت که طراحی بازشوها فرم و دیزاین پنجره که از جانب کارشناسان طراحی گردیده است، کاملاً نیاز ما را مرتفع می‌سازد یا خیر؟
ما برای انتخاب طرح پنجره های دوجداره باید کاربرد مدنظرمان را به کارشناسان اعلام نماییم تا طرح محصولمان کاملاً نیازمان را مرتفع نماید. در ادامه بایستی طرح پیشنهادی کارشناسان را از هر نظر متوجه شویم و در صورت وجود نکات نامفهوم از کارشناسان بخواهیم آن را توضیح دهند و ما شاهد طرحی باشیم که بر اساس نیاز و بر مبنای کاربری مورد نظر طراحی شده باشد.
مشکلات استفاده از پروفیل پنجره در فریم درب ها
در برخی ازموارد از پروفیل مخصوص پنجره در درب های بالکن استفاده می کنند که این عامل موجب کاهش کیفیت شده و قطعا پروفیل هایی که برای پنجره ها استفاده می شود، برای فریم دربها مقاومت کافی را ندارند. ولیکن به دلیل اینکه این پروفیل ها با پروفیل های مخصوص درب ها متفاوت بوده و کمی دارای قیمت بالاتری است، بعضی از کارخانه ها غیر مسئولانه با همان پروفیل پنجره ها ، درب ها را تولید می کنند و شما شاهد قیمت کمتری هستید. در این موارد بهتر است برای هر قاب پنجره و درب، پروفیل مخصوص به خود استفاده گردد.
حذف نا آگاهانه گالوانیزه پروفیل برای کم کردن قیمت پنجره دو جداره
شاید بتوان یکی ازشایع ترین مشکلات پنجره های دو جداره upvc را انحنای پروفیل های آن نام برد، البته این مشکل فقط در زمانی بوجود می آید که تولید کننده از گالوانیزه در داخل پروفیل استفاده نکرده باشد. چرا که بیش از50% از مقاومت پروفیل را گالوانیزه داخل آن تامین می نماید. حال چرا بعضی از تولید کنندگان پنجره "یو پی وی سی" به دلیل کم کردن قیمت محصول از آن استفاده نمی کنند، جای بحث دارد. در صورتی که استفاده یکپارچه از گالوانیزه استاندارد حداقل 1.7 میلیمتری برای پنجره های "یو پی وی سی"بسیار حائز اهمیت است. لذا انتخاب محصولی که دارای گالوانیزه داخلی در پروفیل نمی باشد و یا بصورت متقاطع و تیکه ای از گالوانیزه استفاده شده است، شاید درصدی از قیمت کل بکاهد ولیکن بیش از70% کیفیت محصول را کاهش داده و در کوتاه مدت و دراز مدت باعث سقوط کیفیت شده و در مواردی خطر جانی ایجاد می نماید.
تاثیر طراحی در قیمت پنجره upvc""
طراحی در پنجره های دو جداره "یو پی وی سی" مهم است و بهتراست درانتخاب طرح قاب ها و بازشوها دقت بیشتری کرد، چرا که پنجره های یو پی وی سی در قابهای ثابت و متحرک ( بازشوها) دارای قیمت های متفاوتی هستند و می شود با دقت در طراحی و در نظر گرفتن کاربرد هر پنجره از صرف هزینه های اضافی در قاب هایی که ما نیاز به بازشوی آنها نداریم، جلوگیری کرد. یکی دیگر از مواردی که در طراحی اولیه مهم است و بایستی در نظر گرفته شود، توجه به حریم بازشوی هر قاب می باشد تا با طراحی صحیح در عرض و ارتفاع، حریم پنجره تداخلی با پیرامون خود اعم از پرده، شیرهای سینک آشپزخانه و دیگر موانع احتمالی نداشته باشد تا ما دچار هزینه های ترمیمی و تغییرات آتی نگردیم.
استفاده از یراق آلات غیر استاندارد برای کم کردن قیمت پنجره های دو جدارهupvc" "
برخی ازتولید کنندگان برای آنکه قیمت برآورد پنجره دو جداره "یوپی وی سی" را پایین جلوه دهند، از یراق آلات متفرقه وغیر استاندارد استفاده می کنند و این ضربه ی زیادی به کیفیت محصول خواهد زد. زیرا یراق آلات در پنجره "یو پی وی سی" صرفا در لولاها و دستگیره ها خلاصه نمی شود بلکه بصورت کمربندی دور تمامی قاب را احاطه کرده تا بالاترین کیفیت بسته شدن را داشته باشد و اگر از محصولات متفرقه استفاده شود، نه تنها کیفیت لازم را به هیچ وجه تامین نمی نماید، بلکه درکوتاهترین زمان کل قاب را نیز دچار مشکل کرده و ما را دچار صرف هزینه های مجدد می نماید.
شیشه های دو جداره استاندارد و تاثیر آن در قیمت پنجره upvc""
یکی دیگر ازعواملی که در قیمت پنجره شاید تاثیر اندکی داشته باشد، عدم استفاده از شیشه های دوجداره استاندارد در پنجره می باشد. این شیشه ها بطور استاندارد بایستی دارای اسپیسر و کیفیت مرغوبی باشند و بصورت مکانیزه تولیدگردد تا خطای انسانی موجب کاهش کیفیت در آن نشود. البته قیمت شیشه های دو جداره مرغوب تاثیر زیادی در هزینه های کل محصول ندارد ولی لزوم استفاده از استاندارد بالا بسیار مهم می باشد، این شیشه ها بایستی دارای گاز استاندارد آرگون میانی بوده و خود شیشه ها نیز از شفافیت بالایی برخوردار باشند. چرا که شیشه های نا مرغوب دارای موج سطحی و خم جانبی می باشند که این امر موجب می گردد تا شفافیت پنجره کم شده و ما تصویر را با موج های درهم آمیخته داشته باشیم و از طرفی گاز آرگون یکی از اصلی ترین عامل عایق سازی پنجره های دو جداره upvc"" می باشد.
تاثیر شیوه تولید در قیمت پنجره دو جداره upvc""
تفاوت قیمت کارخانه ها با تولید کارگاه های غیر استاندارد بر خلاف تصورعموم پایین تر است. بدین صورت که به دلیل اینکه در تولید مکانیزه دخالت نیروی انسانی بسیار کمتر بوده و به همین دلیل علاوه بر اینکه دارای دقت بسیار بالایی است، از طرفی دیگر بدلیل تولید انبوه، هزینه تولید مناسب تر خواهد بود. حال این پرسش بوجود می آید چرا قیمت اکثر کارگاه ها بالاتر است.
در جواب این سوال باید گفت که کارگاه ها بدلیل اینکه تولید محدود و کمی دارند، به اجبار سود بالاتری از این محصول می گیرند. در نتیجه با انتخاب کارگاه تولید کننده غیر استاندارد شما محصول پنجره دو جداره upvc را با کیفیت پایین تر و قیمت بالاتری خواهید داشت.
تفاوت قیمت پنجره upvc دو جداره و پنجره upvc سه جداره
چند آیتم در اختلاف قیمت این دو تیپ محصول متفاوت است. یکی از این آیتم ها تفاوت قیمت پروفیل دو جداره upvc و پروفیل سه جداره upvc می باشد و یکی دیگر از این آیتم ها تفاوت قیمت شیشه های دو جداره و سه جداره می باشد. در جمیع تفاوت قیمت متریال دو جداره و سه جداره، در حدود 20% می باشد. البته در قاب ها و طرح ها و یراق آلات مختلف، اختلاف بسته به طرح و آیتم های مذکورمتفاوت است .
پروفیل ها می بایست قبل از برش در دمای مناسب نگهداری شود و با دستگاه استاندارد و کالیبر شده فرآیند برش صورت پذیرد و در دمای مناسب و زمان مناسب و بر اساس فیکسچرهای استاندارد و مناسب با هر سطح مقطع پروفیل فرآیند جوش و ذوب شدن صورت پذیرد . درصورتی که عوامل فوق به درستی انجام گردد با توجه به اطلاعات دریافتی از سازنده پروفیل و برای هر سطح مقطع پروفیل فرآیند تست جوش انجام خواهد شد، که در این فرآیند به محل جوش مطابق تصویر فشار اعمال خواهد گردید که در صورت عدم شکست در فشار مناسب، جوش ازاستحکام لازم برخوردار خواد بود و در غیر اینصورت جوش استاندارد انجام نشده و می تواند در آینده فرآیند جداشدن و آسیب دیدن پنجره صورت پذیرد .

کاربردهای شیشه لمینیت :
شیشه طلق دار به واسطه خواص گوناگون لایه های میانی دارای ویژگی های متعددی است که کاربردهای گوناگونی را شامل می
شود.
علاوه بر خواص مکانیکی گوناگون ، تنوع بسیار زیادی در رنگ و طرح ها وجود دارد. علاوه بر آن میتوان به ایمنی- کاهش صدا، کنترل کننده انرژی خورشیدی، کاهش عبور اشعه ماورابنفش،  مقاوم در برابر زلزله، ماندگاری بالا، سهولت نصب و طراحی دکوراسیون داخلی اشاره کرد.

شیشه های کنترل کننده و کاهش دهنده انرژی
این شیشه عایق حرارت و امواج مادون قرمزمی باشد . همچنین عایق بودن در برابر اشعهمضرماوراء بنفش ) UV ( نور خورشید می باشد.

شیشه های خود تمیز شونده
این شیشه ها آلودگی چندانی به خود نمی گیرند و با بارشباران یا تابش آفتاب تمیز می گردند . از این شیشه ها برای فضا هایی استفاده می گردد که امکان تمیز کردن وجود ندارد یا با هزینه بالا می باشد یا شیشه ها در زمان هایی درفواصل کوتاه آلوده می گردند .

شیشه های مات شونده
این نوع شیشه دو لایه بوده و بدلیل داشتن یک لایهمخصوص میان دو لایه شیشه ، علاوه بر این که عایق اشعه UV می باشد ، با قطع و وصل شدن جریان برقمتصل به شیشه ، به صورت مات و شفاف در آمده و محصول مناسبی جهت جداسازی فضای داخلی بهصورت موقت می باشد .
استاندارد اجباری شیشه دوجداره
استانداردهای فرآیند تولید شیشه های دو جداره تابعی از پارامترهای متفاوت می باشد که به منظور کاهش انتقال حرارت و صوت بصورت مناسب و مطلوب می بایست رعایت گردد که عبارتند از تعیین نقطه برفک، مقاومت و پایداری شیشه های دو جداره در برابر محیط هائی با دما و رطوبت بالا، شرایط آب و هوائی تسریع شده، تعیین ضخامت محفظه هوا، مه گرفتگی، ضخامت قطعه ابعاد و رواداری شیشه دو یا چند جداره
اسپیسر آلومینیومی :
برای ایجاد فاصله بین دوجداره شیشه از اسپیسرهای آلومینیومی استفاده می شود که در دو حالت برش خورده و خم قابل استفاده
می باشد. در نوع برش خورده می بایست از کانکتورهای مناسب استفاده شود. قابل ذکر است که می بایست برای این کار از اسپیسراستاندارد با ابعاد و وزن و ضخامت و جوش مناسب استفاده شود.
تزریق گاز آرگون:
آرگون گاز نجیب است بدین معنی که با هیچ ماده ای ترکیب شیمیایی بوجود نمی آورد .آرگون علاوه بر کاهش رسانایی گرمایی بین دو شیشه، با کمتر کردن همرفت در فضای دو شیشه از اتلاف گرمایی بیشتر جلوگیری می کند در واقع تاثیر واقعی این گاز فقط برای عایق حرارتی می باشد. قابل توجه می باشد که زمانی گاز آرگون ماندگاری خود را حفظ می کند که دو شیشه به وسیله بوتیل مناسب و توسط دستگاه به اسپیسر متصل شده و توسط ماشین آلات مناسب به همدیگر پرس شده باشد.
فرآیند حمل محصول، جابه جایی در طبقات و چیدمان برای نصب
پنجره ها باید در موقع حمل به خوبی تثبیت شوند، تا در زمان جابجایی محفوظ بمانند. لازم است در زمان حمل ، پنجره ها
با اجزایی مانند تسمه ، حفاظ و بست گوشه و لاتن در برابر ضربه و تکانه های احتمالی زمان حمل و جابجایی محافظت شوند،
و برای بخش های برجسته آن پوشش های ضربه گیر در نظر گرفته شود. در ضمن تولید کننده باید تمهیدات ضروری را در نظر
گیرد،  تا پنجره در زمان حمل دچار جابجایی و تغییر شکل نگردد. لازم است بین قاب و لنگه های بازشو، قید هایی کار گذاشته شود تا لنگه ها در وضعیت درست باقی بمانند. توصیه می شود برای سهولت حمل، دستگیره های موقتی برای پنجره های بزرگ در نظر گرفته شود.
فرآیند نصب درب و پنجره دو جداره
عرض گشودگی
اندازه گیری عرض گشودگی باید درحداقل سه وضعیت )بالا ، وسط و پایین گشودگی ( انجام گیرد. اندازه گیری با هدف تعیین
ابعاد قائم حداقل و حداکثر داخل درگاه ها ، بین کف پنجره و نعل درگاه ، صورت می گیرد.
این اندازه گیری ها در مورد بازشوهای پنجره ها ، زمانی توجیه و مفهوم عملی مناسب دارد که تکیه گاه های پنجره ها )زیر پنجره( قبل از نصب آن ها ، اجرا شده باشد.
همانگونه که در شکل بالامی بینید ، اگر محل نصب پنجره به شکل متواز یالاضلاع باشد، علیرغم برابری عرض و طول آن در
همه نقاط، پنجره ای در آن قابل نصب خواهد بود که حداقل به ابعاد مستطیل نشان داده شده در شکل باشد و همانگونه که
دیده می‌شود اختلاف ابعادی بین این دو بسیار زیاد است.
توجه به این مطلب نشان میدهد که شیب دیواره های محل نصب پنجره نیز می بایست مد نظر قرار گیرد . برای این منظور
می بایست از تراز مناسب استفاده شود. طول تراز می بایست متناسب با ابعاد پنجره و تا حد امکان بلند انتخاب شود و در نهایت
تعیین شود که عمود نبودن سطوح چند سانتیمتر است.
روش ساده تر دیگر برای دیواره های عمودی، استفاده از شاقول است. در صورتیکه از تراز استفاده میشود و در صورتی که سطح مورد بررسی تراز نیست با استفاده از اسپیسرهاییکه در نصب مورد استفاده قرار میگیرند و در ضخامتهای مختلف وجود دارند
و قرار دادن آنها زیر یکی از دو انتهای تراز، آنرا تراز کنید و عدم تعامد آنرا اندازه گیری نمایید.
با این روش می توانید ابعادی دقیق از محل نصب پنجره بدست آورید.
در این مرحله ابعاد بدست آمده پس از کسر بادخور مناسب جهت تولید به کارخانه ارسال می گردد .
این بادخور به منظور تزریق مواد درزبندی از قبیل فوم و سیلیکون می باشد.
تراز و شاقول کردن پنجره و نصب آن
تراز افقی پنجره: پس از قرار دادن پنجره در چارچوب محل نصب با قراردادن اسپیسربا ضخامت های مختلف در زیر آن،پنجره تراز می شود . در اینحالت می بایست به قدری اسپیسر زیر پنجره گذاشت تا فاصله لبه زیرین و بالایی آن با دیوار محل نصب تقریبا" برابر شو د. توجه به این نکته ضروریست که ارتفاع پنجره از ارتفاع پیش بینی شده محل نصب 5 تا 10 میلیمتر کمتر است و چنانچه زیر پنجره اسپیسر گذاشته نشود، فاصله لبه
بالایی پنچره با دیوار بالایی بسیار زیاد می شود و همین امر بستن پیچ و سایر مراحل را دشوار می کند. تعداد و محل قرارگیری این زیرکاریها بستگی به پنجره و نوع باز شدن آن دارد. شکل زیر انواع مختلف پنجره همراه با تعداد و محل قرارگیری زیرکاریها را نشان می دهد . زیرکاریها باید حتما" در زیر ستونها و یا مولیونها قرارگیرند و در صورت نیاز در مناطق دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرند. چنانچه دو پنجره به کمک کوپلینگ به هم متصل می شوند میبایست زیر ستون هر یک از پنجره ها از اسپیسر استفاده کرد.

تراز عمودی پنجره :
پس از قرارگیری پنجره در موقعیت افقی مناسب با قرار دادن تراز روی ستونها در حالت عمودی قرار گرفته، در همان وضعیت پ ایین ترین پیچ روی ستون سمت چپ بسته می شود. پیچ این سوراخ بصورت شل بسته می شود و پس از آن بالاترین پیچ روی همان ستون به نحویکه آنرا در حالت عمودی نگاه دارد بصورت شل بسته م یشود. همین کار به ترتیب در بالا و پایین ستون سمت راست پنجره انجام می شود. پیش از سفت کردن پیچها دو گوه چوبی یا پلاستیکی از سمت داخل و خارج چارچوب و در مجاورت پیچها، پشت چارچو ب را نگه می دارد و در این حالت پیچها به نحویکه نه شل باشند و نه به پنجره فشار بیاورند بسته می شوند. با سفت کردن این 4 پیچ، پنجره در وضعیت کاملا" تراز فیکس م یشود و دیگر تکان نم یخورد.
محکم کردن پنجره :
در این مرحله، پنجره دیگر نیاز به نگه داشتن ندارد. سایر سوراخهای پیش بینی شده روی چارچوب توسط پیچهای مربوط ب ه آن بستهمی شوند.
تزریق فوم
فاصله بین چارچوب پنجره و دیوار که در حدود یک سانتیمتر است را با فو مهای مخصوص پر می کنند. این فومها 6 تا 7 برابر افزایش حجم پیدا می کنند و با این افزایش حجم، کلیه فرورفتگی های پشت چارچوب پنجره و فاصله بین دیوار و پنجره را پر میکنند. این افزایش حجم در فصول مختلف سال متفاوت است (در گرما بیشتر و در سرما کمتر است)

تزریق سیلیکون
پس از گذشت مدت زمان لازم )حداقل 12 ساعت( از شروع فوم زنی، اضافه های بیرون زده فوم از دو طرف با کاتر بریده شده و روی آن با چسب سیلیکون به ضخامت 2 تا 3 میلیمتر پوشانیده می شود.
کندن لیبل های نمای بیرون پنجره
در این مرحله و قبل از نصب شیشه ، می بایست لیبل های مربوط به نمای بیرون پنجره کنده شوند، چرا که بعد از نصب شیشه
دسترسی محدود شده و امکان کنده شدن لیبل ها وجود نخواهد داشت. این لیبل ها درصورت کنده نشدن از روی پروفیل ،پس از
گذشت مدتی از نصب پنجره ، به دلیل تابش آفتاب وعوامل محیطی ، اثرات مخربی روی سطح پروفیل گذاشته و غیر قابل کندن می شود.
شیشه اندازی
این مرحله یکی از حساس ترین مراحل انجام کار است، چرا که با کوچکترین اشتباه شیشه براحتی می شکند! باید بدانیم که چارچوبهای"UPVC" زیاد محکم نیستند. به عنوان مثال گوش ههای یک بازشو از جنس UPVC وقتی بدون شیشه باشد قائم نیست و دراثر وزن خود کمی افتاده است و به همین دلیل یک بازشوی بدون شیشه معمولا" خوب باز و بسته نمی شود (منظور آنست که در حین باز و بسته شدن، بین یراق آلات سایش وجود دارد) درعوض شیشه کاملا" صلب است و دارای گوشه های قائم می باشد. نحوه شیشه اندازی باید به گونه ای باشد که شیشه، چارچوب UPVC را در وضعیت کاملا" قائم نگه دارد. بنابراین برای اینکه مطمئن شوید شیشه را به خوبی نصب کرده اید باید ببینید که درب به خوبی باز و بسته می شود یا خیر.
عملکرد پنجره و کارائی امنیتی آن به محکم بودن یراق آلات بستگی دارد . پایداری و محل جایگذاری هر کدام از پیچ ها باید امتحان شود. برای مثال پیچ هائی که شل شده یا شکسته شده اند به سرعت باید سفت شوند یا تعویض گردند
با روغن کاری و گریس کاری مداوم کلیه اجزای مرتبط با یراق آلات در چهارچوب و بازشو (حداقل یکبار در سال) عملکرد روان یراق آلات راحفظ کنید و در مقابل فرسایش و خوردگی زودرس از آنها محافظت کنید. زبانه های مخفی از جنس فولاد برای جلوگیری از سایش غیر ضروری نیاز به گیریس کاری مداوم دارند به علاوه مکان پیچ ها باید بررسی گردند پیچ های شل شده باید توسط یک شرکت متخصص جایگزین شوند. لطفا از روغن یا گریس بدون اسید و غیر رزینی استفاده نمایید.
معایب عدم استفاده از گالوانیزه استاندارد در پنجره uPVC
1 -با توجه به ضریب انبساط طولی بالای پروفیلهای uPVC در صورت عدم استفاده از گالوانیزه مناسب بعد از نصب و با توجه به تغییرات آب و هوائی پروفیلها شکل اولیه خود را از دست داده و آب بندی و درز اولیه خود را از دست می دهند که در حقیقت خواص اصلی استفاده از این پنجره ها از بین می رود.
2 -با توجه به اینکه یراق آلات و لولاها علاوه بر پروفیل "UPVC" در گالوانیزه نیز نصب می گردند بعد از گذشت زمان و به علت استفاده از محل خود خارج گردیده و مکانیزم باز و بسته شدن دچار مشکل می گردد .
3 - با توجه به نشست ساختمان عدم استفاده از گالوانیزه استاندارد موجب ایجاد خمش در پروفیل uPVC و تغییر شکل آن و فشار
به شیشه ها و خارج شدن از آب بندی و شکست شیشه گردد .
4 - نصب پنجره از استحکام بالایی برخوردار نبوده و می تواند خطر آفرین باشد .
5 - گالوانیزه می بایست پیچهای استاندارد و با رعایت فاصله مناسب به پروفیل uPVC متصل گردد (از ابتدای پروفیل 15 سانتی
متر و فاصله بین دو پیچ برای پروفیل های سفید 40 سانتی متر و برای پروفیل های رنگی در نهایت 30 سانتی متر)
مدنظر داشته باشید مطلب فوق در جهت افزایش کیفیت تولید و شناخت مصرف کننده از پنجره های " یو پی وی سی" نوشته شده است و محتوای آن از سوی انجمن صنفی کارفرمایی در و پنجره مورد تایید است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار