مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهرداری اصفهان خبر داد:

صدور ۶ میلیون مترمربع زیربنای پروانه ساختمان در سال ۹۴

عصر ساختمان:معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال ۹۴ تا پایان آن ۵ میلیون و ۹۷۹ هزار و ۳۱۲ مترمربع پروانه ساختمانی صادر شده است.

صدور ۶ میلیون مترمربع زیربنای پروانه ساختمان در سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس، سید جمال‌الدین صمصام‌شریعت اظهار کرد: به دنبال خدمات‌رسانی و ارائه تسهیلات ویژه به شهروندان و تخفیف 35 درصدی ساخت‌وساز ساختمانی که در دو ماهه پایانی سال 94 از سوی مدیریت شهری اصفهان به مردم اصفهان اهدا شد، این تسهیلات توانست تأثیر خوبی در ساخت‌و‌سازها در شهر داشته باشد و صدور پروانه را به متراژ 5 میلیون و 979 هزار و 312 مترمربع رساند که نسبت به سال 93 رشد 15.33 درصدی داشته است.

    وی با بیان اینکه این رشد 15 درصدی در حالی است که در سال 94 با رکود مسکن مواجه بوده‌ایم، گفت: اما شهرداری توانست در صدور پروانه و در متراژ آن به رشد حدود 800 هزار متر مربع رشد را در بر داشته باشد.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تأکید کرد: این رشد 15 درصدی نسبت به سال 93 در حالی است که در تعداد پروانه 8 درصد رشد کمتری داشته‌ایم که تعداد پروانه کمتر و متراژ بیشتر یعنی اینکه پروانه‌هایی که اخذ شده دارای زیربنای بیشتری بوده و به سمت انبوه‌سازی پیش رفته تا ساخت خانه‌های ویلایی.

    وی بیان ‌کرد: آمار صدور پروانه در مناطق رشد یافته نشان‌دهنده این است که در آن مناطق  قیمت زمین کمتر بوده و در ادامه عوارض ساختمانی، یعنی به نوعی هزینه تراکم نیز کمتر بوده و به سمت تولید مسکن انبوه برای قشر کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه حرکت کرده‌ایم.

    صمصام شریعت اضافه کرد: مناطقی که در سال 94 رشد قابل‌توجهی داشته‌اند به ترتیب در مناطق 6، 9، 10، 12، 13، 14 و 15 بوده که اکثراٌ در جهت تأمین مسکن قشر آسیب‌پذیر و تأمین مسکن نیازمندان واقعی قدم برداشته‌اند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو