مدیران خودروعصر اعتبار

١٥ نکته برای خرید خانه

عصر ساختمان- هنگام خرید خانه، ملک یا ساختمان نکات بسیار مهمی وجود دارد که برخی از آنها را به صورت خلاصه و اشاره‌وار برشمرده‌ایم، این موارد را در مواقع خرید نادیده نگیرید.

١٥ نکته برای خرید خانه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شهروند، به هزینه‌هایی که ممکن است هنگام خرید وجود داشته باشد، توجه داشته باشید مانند هزینه سند، دفتر ثبت اسناد، پایان کار، مالیات و کمیسیون املاک.

    ماده‌ها و تبصره‌های متن قرارداد و مبایعه‌نامه خرید را دقیق بخوانید.

    به پایداری و مقاومت سازه ساختمان در برابر حوادث طبیعی و... توجه داشته باشید.

    قبل از اینکه برای بازدید ملک یا آپارتمانی بروید، به تعداد واحدهای کل ساختمان توجه کنید. اگر می‌خواهید از مشکلات مدیریت ساختمان دور بمانید، تعداد مطلوب 15 تا 30 واحد است. کمتر از این تعداد مدیریت ساختمان را سخت کرده و تعداد بیشتر باعث شلوغی طبقات و راهرو‌ها خواهد شد.

    یکی از مهمترین جاهایی که در یک ملک و ساختمان باید بازرسی شود، سیستم سرمایش و گرمایش آن است. حتما از شوفاژخانه یا موتورخانه بازدید کرده و دقت کنید که موتورخانه دارای پنجره تهویه و اعلام حریق باشد، همچنین به نفع شماست که از سیستم‌های پیشرفته سرمایش و گرمایش استفاده شده باشد.

    به پله‌ها نیز توجه کنید، ابعاد استاندارد پله‌ها هم به کاهش خطرات و حوادث به‌خصوص برای کودکان و سالمندان کمک می‌کند. یک پله استاندارد باید حداقل 30 سانتی‌متر عرض و 18سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. اما اگر ساختمان بالای 4 طبقه داشته باشد، استاندارد‌ترین پله‌ها هم نمی‌تواند جای آسانسور را در آن بگیرد.

    به ورودی و خروجی پارکینگ‌ها توجه کنید که در زمستان به علت یخ‌زدگی موجب سرخوردن خودروی شما در حین بالا آمدن یا پایین‌رفتن نشود.

    به نوع کاربری در اصل سند یا مبایعه‌نامه توجه داشته باشید.

    از ضد صوت بودن یا راه‌های کاهش ورود صدا به داخل ساختمان اطمینان حاصل کنید.

    بازدید ملک یا ساختمان مورد نظر در چندین نوبت شبانه‌روز برای اطمینان از دید، نوردهی و عوامل محیطی دیگر مهم است.

    کابینت‌هایmdf  در مقایسه با سایر انواع کابینت‌ها دوامی بیشتر همراه با زیبایی کافی دارند و می‌توانید در آشپزخانه‌های مدرن آنها را ببینید. مراقب باشید که تعداد کابینت‌ها و قرارگیری آنها مناسب باشد.

    لوله‌های فاضلاب و آب بهتر است از جنس چدن یا لوله پلیکای فشار قوی انتخاب شده باشد، تا احتمال صدمه به آنها کمتر باشد.

    وجود بالکن یکی از چیز‌هایی است که ابتدا چندان مهم تلقی نمی‌شود، اما به تدریج به اهمیت آن پی می‌برید. فواید و موارد استفاده بالکن بسیار است از خشک‌کردن لباس‌ها گرفته تا گذاشتن دبه‌های ترشی و همین‌طور نشستن و چای خوردن.

    کنترل جانمایی ساختمان و محل احداث آن برای اطمینان از اینکه ساختمان روی گسل احداث نشده یا در مسیل قرار نگرفته است، مقاومت ساختمان در برابر زلزله و استحکام پایه‌های آن در مقابل نشست زمین، اقتصادی‌بودن ساختمان چه از لحاظ خرید و چه نگهداری و زیبایی که شامل مواردی مانند نورگیربودن، خوش‌نقشه بودن و... می‌شود.

    نمی‌توان نوع و نحوه مصرف مصالح ساختمان را بعد از تکمیل‌شدن آن ارزیابی و ساختمان مقاوم را پیدا کرد، اما خوب است فاکتور‌هایی که یک ساختمان را مقاوم می‌کنند، بشناسیم. مثلا در سازه فولادی، نوع اتصالات و نیز مهاربندی آنها اهمیت فراوانی دارد. اما در سازه‌های بتنی، چیزی که مهم است، نوع بتن مصرفی و نیز قطر میلگردهای استفاده‌شده در آن است. اگر بتوانیم طی زمان ساخته‌شدن از یک کار‌شناس قابل اعتماد مشورت بگیریم و این اطلاعات را به دست بیاوریم، موفق شده‌ایم ساختمان مقاومی را انتخاب کنیم، اما اگر نتوانستیم که معمولا هم چنین است، ناچاریم همین پرسش‌ها را از مالک بپرسیم و پاسخ‌های او را با یک کار‌شناس در میان بگذاریم، یعنی ناچاریم به ادعای مالک اعتماد کنیم. اما نکته‌ای که خود ما می‌توانیم از لحاظ پایداری ساختمان در برابر زلزله کنترل کنیم، ابعاد ستون‌ها در طبقات مختلف و پارکینگ است که آیا با توجه به تعداد طبقات و بار وارد شده از طرف آنها، این ستون‌ها جوابگو هست یا خیر؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی