مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران خبر داد

واگذاری رایگان ساختمان‌های بافت فرسوده به استارتاپ‌ها

عصر ساختمان- شهردار تهران از واگذاری ساختمان‌های موجود در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری به استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور خبر داد و گفت: این ساختمان‌ها به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ها قرار داده می‌شود و سهم شهرداری بعد از فروش محصولات فناورانه در بازار دریافت خواهد شد.

واگذاری رایگان ساختمان‌های بافت فرسوده به استارتاپ‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدعلی افشانی در امضای تفاهم‌نامه مشترک با معاونت علمی، توسعه محلات و زیست‌پذیر کردن محل‌های ناکارآمد و فرسوده شهری را از برنامه‌های مدیریت شهرداری عنوان کرد و افزود: در گذشته برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه بافت‌های فرسوده و ناکارآمد بر نوسازی ساختمان‌ها متمرکز شده بود، ولی در حاضر به این فکر افتادیم که از این بافت به صورت گسترده‌تری بهره‌برداری کنیم.

    وی استفاده از بافت‌های فرسوده در راستای تولید دانش و علم را از اولویت‌ شهرداری نام برد و افزود: بر این اساس در جلساتی که با معاونت علمی برگزار کردیم، قرار شد تا به صورت همکاری‌های مشترک اقدام به بهره‌برداری از بافت‌های ناکارآمد به امر توسعه فناوری استفاده کنیم.

    شهردار تهران با تاکید بر اینکه براساس این توافق امکاناتی که در اختیار شهرداری است در اختیار شرکت‌ها و استارتاپ‌ها قرار داده می‌شود، افزود: از طرف دیگر ما به دنبال توسعه حیات واقعی بافت‌های فرسوده هستیم که در این راستا با توافقی که با معاونت علمی صورت گرفت، شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در این ساختمان‌ها ساماندهی خواهند شد و این ساختمان‌ها در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

    افشانی با تاکید بر اینکه در این توافق تعداد ساختمان‌های بافت فرسوده قابل واگذاری مشخص شده است،‌ اظهارکرد: در این راستا با برخی از نهادها که سوله یا ساختمان‌های بلااستفاده دارند، مذاکره و مقرر شد که با مشارکت آن‌ها از این ظرفیت برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

    وی امضای تفاهم‌نامه مشترک میان شهرداری و معاونت علمی را گام اول اجرای این طرح مشترک نام برد و اضافه کرد: ساختمان‌های بافت‌های فرسوده به صورت رایگان در اختیار شرکت‌ها و استارتاپ‌ها قرار خواهد گرفت و براساس قراردادی که با این شرکت‌ها منعقد می‌شود، بخشی از سهام این شرکت‌ها در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

    شهردار تهران ادامه داد: سهم شهردار از این شرکت‌ها زمانی دریافت می‌شود که محصول تولید و به بازار عرضه شود و در عین حال پولی که از این طریق نیز دریافت می‌شود، برای حمایت از شرکت‌ها مجددا هزینه می‌شود.

    وی در عین حال مزیت اجرای این طرح را توسعه کشور و عمران و آبادی شهرها عنوان کرد و افزود: دو اولویت بازآفرینی بافت فرسوده و توسعه ناوگان حمل و نقل شهری از جمله اولویت‌های رئیس جمهور است و مقام معظم رهبری نیز بر احیای بافت‌های فرسوده تاکید دارند.

    شهردار تهران خاطرنشان کرد: اقدام مشترک معاونت علمی و شهرداری گامی در راستای احیای بافت فرسوده خواهد بود و امیدواریم همه کشور از این تجربه استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو