مدیران خودروعصر اعتبار

اتخاذ سیاست‌های مالیاتی ابزار کنترل سوداگری بازار مسکن

عصر ساختمان- عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: وضع مالیات بر عایدی سرمایه را می توان اولین اقدام برای مقابله با دلال بازی و مقابله با تلاطمات بازار مسکن دانست.

اتخاذ سیاست‌های مالیاتی ابزار کنترل سوداگری بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، حسین نیازآذری با اشاره به بررسی طرح مالیات بر عایدی مسکن، گفت: بحث مسکن در سبد خانواده جایگاه ویژه ای دارد و دولت و مجلس باید سیاست گذاری اصولی را برای بهره مندی مردم از این امکان صورت دهند، از طرف دیگر بهبود بازار مسکن موجب اشتغال زایی در کشور می شود.

    نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حجم اعظمی از مساکن در کشور توسط صاحب خانه ها بدون استفاده باقی مانده و خالی است، از این رو دولت باید از این ظرفیت ها برای کاهش تلاطمات بازار مسکن استفاده کند.

    وی گفت: قطعا برای مقابله با افزایش قیمت مسکن نشأت گرفته از دلال بازی، مجلس می بایست قوانین بازدارنده ای را طراحی و تدوین می کرد، که طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در این راستا تهیه شد.

    اتخاذ سیاست های مالیاتی یکی از ابزار کنترل سوداگری بازار مسکن

    نیازآذری با بیان اینکه اتخاذ سیاست های مالیاتی برای بازار مسکن یکی از ابزار کنترل سوداگری در این حیطه است، تصریح کرد: وضع مالیات بر عایدی سرمایه را می توان اولین اقدام برای مقابله با دلال بازی و مقابله با تلاطمات بازار دانست و قطعا اقدامات دیگری در این عرصه عملیاتی خواهد شد.

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات دولت هم راستا با طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، پروژه مسکن اجتماعی است که این مسئله می تواند بر کاهش تقاضا برای خرید مسکن تأثیرگذار باشد.

    عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: بازار مسکن همواره دچار تلاطمات و نوسانات در حوزه قیمت و عرضه و تقاضا بوده، که در این مسیر نقش دلالان بسیار پررنگ است، البته در این عرصه باید به جایگاه و وظایف دولت برای کنترل بازار اشاره کرد، بنابر این دولت و مجلس در زمینه اجرایی و تقنینی باید مسیر را برای بهبود وضعیت بازار مسکن فراهم کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار