مدیران خودروعصر اعتبار

بازار قفل شده و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد

عصر ساختمان:تا زمانی که بازار مسکن رونق پیدا نکند اصناف وابسته هر روز بیش از گذشته متضرر می‎‌شوند. بعضی از تولیدکنندگان کاهش قیمت در نتیجه رکود را با تجهیزات ارزان جبران می‌کنند.

بازار قفل شده و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از نسیم، محمد باقر معتمد، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم شوفاژ و تهویه مطبوع، بیان داشت: رکود در سال گذشته بسیار عمیق بود و تمامی اصناف مختلف و بازار را در برگرفت، در حقیقت این رکود نتیجه انتظاری است که از سرانجام موضوع برجام در کل فعالان اقتصادی و مردم ایجاد شده و بنابراین جریان پولی و مالی سرعت لازم را ندارد.

    وی ادامه داد: خریداران توقع دارند که کالا ارزانتر شود و این انتظار نیز واقعی است اما از آن طرف به دلیل رکود شدیدی که موجود است تولیدکنندگان و واردکنندگان دلیلی برای کاهش قیمت ندارند لذا به راحتی می‌توان گفت که بازار قفل شده است.

    معتمد با بیان این مطلب که صنف و اتحادیه ما مانند سایر اصناف از رکود بی نصیب نمانده گفت: صنف لوزام شوفاژ و تهویه دارای  سه بخش وسایل سرمایشی، گرمایشی و صنعتی است، در رابطه با وسایل گرمایشی باید بیان داشت که در کل رویکرد مصرف از حالت موتورخانه به سوی پکیج و رادیاتور  رفته است.

    وی افزود: استفاده از این وسایل گرمایشی نیز در حالی صورت می گیرد که مسکن رونق داشته باشد اما متأسفانه رکود در بازار مسکن رکود در خرید لوازم مرتبط با آن را کاهش داده و خرید و فروشی هم صورت نمی‌گیرد.

    رئیس فروشندگان لوازم شوفاژ اظهار داشت: تأمین کننده وسایل گرمایشی کشور بیش از 95 درصد در داخل تولید میشود، در حال حاضر تولید در این بخش بالای ظرفیت 70 درصد است بنابراین ظرفیت را چندان پایین نیاوردند در نتیجه عرضه در بازار بیش از تقاضا است لذا قیمت پایین آمده و انبارها هم پر از کالاست.

    وی در ادامه گفت: در حال حاضر قیمتی که در بازار است برای مصرف کننده 40 درصد پایین تر از همین زمان در سال گذشته است در صورتی که باید قیمت بالاتر هم می رفت.

    وی تصریح کرد: آن چه که نباید فراموش کرد این است که متأسفانه در این میان به دلیل پایین آمدن ظرفیت تولید و کاهش قیمت عده بسیار اندک و محدودی از تولیدکنندگان بعضی از تولیدکنندگان این کاهش قیمت را با تجهیزات ارزانتر جبران می‌کنند و کالاهای نامرغوب را در تولید جایگزین می کنند لذا همین موضوع باعث کاهش کیفیت در تولید خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی