مدیران خودروعصر اعتبار

تأمین برق از انرژی‌های نو هزینه کمتری دارد

عصر ساختمان- صادق‌زاده گفت: هزینه تولید برق از انرژی‌های نو با پیشرفت تکنولوژی کاهش چشمگیری داشته است.

تأمین برق از انرژی‌های نو هزینه کمتری دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد صادق‌زاده معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا با اشاره به توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور اظهار کرد: 655 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برق در مدار تولید قرار گرفته و حدود 500 مگاوات نیروگاه در حال احداث است و پیش‌بینی می‌شود برای پیک سال 98 به 1100 مگاوات برق برسد.

    رئیس سازمان ساتبا با اشاره به تولید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تصریح کرد: عمده تولید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در 6 ماهه اول سال صورت می‌گیرد که همزمان با پیک مصرف برق در تابستان است و می‌تواند کمک قابل توجه‌ای برای عبور از تابستان بدون خاموشی باشد.

    معاون وزیر نیرو با اشاره به برنامه‌ریزی تولید برق در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید انرژی‌های نو یک درصد ظرفیت تولید کل کشور است و بنا به مصوبه مجلس باید تا پایان برنامه ششم توسعه به پنج درصد برسد و ساخت نیروگاه مطابق برنامه پیش می‌رود.

    وی با بیان اینکه تأمین برق از انرژی‌های خورشیدی هزینه کمتری دارد، گفت: تولید برق از انرژی خورشیدی در سال‌های گذشته هزینه‌های فراوانی داشت که با پیشرفت تکنولوژی هزینه‌های تولید کاهش چشمگیری داشته است و در حال حاضر هر کیلوات برق خورشیدی 4 سنت یورو هزینه دارد در حالی که برای تولید برق از انرژی‌های فسیلی، تنها برای خرید سوخت باید 5 سنت هزینه کرد و هزینه تبدیل انرژی و استهلاک نیروگاه‌ها عملا هزینه تولید را به 10 سنت می‌رساند.

    صادق‌زاده افزود: 11 خط تولید تجهیزات و فناوری مورد نیاز، 2 کارخانه تولید نیروگاه بادی، 5 کارخانه تولید صفحات خورشیدی بخشی از اقدامات صورت گرفته در زمینه انرژی‌های نو در سال‌های گذشته است.
    سومین کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر برگزار می‌شود

    بر اساس این گزارش سومین کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر از تاریخ 17 و 18 مهرماه سال جاری با حضور  نمایندگان تجاری بیش از 13 کشور، 30 شرکت فناور و سرمایه‌گذار داخلی در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

    همچنین برای دومین بار، آژانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، دومین دوره کارگاه بین المللی مدیریت پروژه‌های نیروگاهی تجدیدپذیر را برگزار می‌کند.

    در نمایشگاه جانبی این کنفرانس شرکت‌های داخلی در حوزه توربین‌های بادی، صفحات خورشیدی، ظرفیت، توانمندی و دستاورد‌های خود را به نمایش می‌گذارند تا فرصتی برای آشنایی و معرفی آنها باشد. البته شرکت‌هایی از کشور‌های هند، ترکیه و آلمان در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

    در این کنفرانس، پنج پنل تخصصی با موضوع چالش‌های مالی و اقتصادی، نیروگاه‌های تجدیدپذیر، صادرات برق، چالش‌های استانی نیروگاه‌های تجدیدپذیر، نقش انرژی‌های تجدیدپذیر در هم بست آب، انرژی و محیط زیست و نیروگاه‌های برق آبی کوچک و متوسط  و همچنین چشم اندازها، چالش‌ها و فرصت‌ها برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار