مدیران خودروعصر اعتبار

مشهد، شهر سنگ‌های قیمتی جهان می‌شود

عصر ساختمان- جلسه برنامه‌ریزی تبدیل مشهد به شهر سنگ‌های قیمتی جهان برگزار شد.

مشهد، شهر سنگ‌های قیمتی جهان می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، در این جلسه که حسین زارع صفت مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی، مطیع معاون صنایع‌دستی اداره‌کل استان، پیش‌بین رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ‌های قیمتی، رحیمی‌مقدم رئیس اتحادیه فیروزه‌تراشان مشهد و جمعی از فعالان و کارشناسان بخش دولتی و خصوصی نیز حضور داشتند، مهمترین محورهای تبدیل مشهد به عنوان شهر سنگ‌های قیمتی جهان بررسی شد.
    در این جلسه مشاور صادرات و امور بین‌الملل معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه مشهد ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل‌شدن به شهر سنگ‌های قیمتی جهان را دارد، گفت: هیچ شهری به انداز مشهد دارای ظرفیت‌‌ها و پتانسیل‌‌های حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در کشور نیست.

    امید شیوا افزود: پیشنهاد سازمان میراث‌فرهنگی کشور برای معرفی مشهد به عنوان شهر سنگ‌های قیمتی جهان مورد استقبال کارشناسان قرار گرفته است.

    وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با تبدیل مشهد به شهر سنگ‌های قیمتی جهان شاهد افزایش تولید و صادرات سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از خراسان‌رضوی به کشورهای مختلف باشیم که این موضوع علاوه بر ایجاد اشتغال سهم به سزایی نیز در درآمدزایی و ارزآوری خواهد داشت.

    در این جلسه همچنین مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی نیز با اشاره به اهمیت معرفی مشهد به عنوان شهر سنگ‌های قیمتی جهان گفت: پیشنهاد من این است که برای تحقق این موضوع مهم، ستاد برنامه‌ریزی مدیریت شهر سنگ در مشهد تشکیل شود.

    حسین زارع‌صفت گفت: در حوزه قیمت‌گذاری نیز کمیته‌ای باید تشکیل شود و همچنین با تشکیل کمیته‌ای دیگر موضوع اطلاع‌رسانی و آموزش و فرهنگ‌سازی نیز در این‌خصوص به خوبی صورت گیرد.

    زارع‌صفت افزود: انتخاب مشهد به عنوان شهر سنگ‌های قیمتی جهان یک فرصت ارزشمند است که باید از این فرصت به نحو مطلوب و به نفع اقتصاد و فرهنگ استان خراسان‌رضوی و کشور عزیزمان ایران بهترین استفاده را بیرم.

    در این جلسه هم‌چنین دیگر شرکت‌کنندگان نیز به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

    یادآور می‌شود، مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی مرکز سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در جهان است و بیش از 50 درصد صادرات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ایران از این شهر انجام می‌شود. دومین کلان‌شهر ایران قرار است به عنوان شهر سنگ‌های قیمتی به خصوص سنگ فیروزه معرفی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان ( http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو