مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون امنیت ملی اعلام کرد:

سازمان نظام مهندسی نباید فرصتی برای سوءاستفاده رانتخواران باشد

عصر ساختمان- نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی اقدام وزارت راه و شهرسازی در مبارزه با فساد خصوصا در حوزه نظام مهندسی را قدم خوبی در جهت اصلاح امور دانست و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید دقت کند تا مسیر اصلاح را طی کرده و با شناسایی نقاط آسیب و نارسایی‌هایی که احتمال دارد در این مکانیزم وجو داشته باشد، آن‌ها را رفع کند.

سازمان نظام مهندسی نباید فرصتی برای سوءاستفاده رانتخواران باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اردشیر نوریان نماینده استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه نظام مهندسی یک مجموعه صنفی، تخصصی و مدنی در حوزه صنعت ساختمان به شمار می‌رود گفت: نظام مهندسی باید حوزه ساختمان را به طور تخصصی مدیریت کرده و همواره جایگاه برنامه‌ریزی، نظارت و راهبردی خود را حفظ کند.

    نوریان در این‌باره افزود: قطعا در نقش نظارتی و راهبردی سازمان نظام مهندسی هیچ تردیدی وجود ندارد اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که روند انتخابات نظام مهندسی، اعضای این سازمان و جایگاه آن‌ها به گونه‌ای نباشد که مشمول استفاده از فرصت‌های رانتی باشد.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه قطعا تمامی افرادی که در این مسئولیت نقشی داشته و فعالیت می‌کنند باید مطابق با قانون انتخاب و عمل کنند گفت: متاسفانه درحال حاضر بعضی موضوعات به شکلی اداره می‌شود که این 2 اصل را زیر سوال برده و در عین حال با اصل شفافیت و نظارت تخصصی بر امور کاملا حر‌فه‌ای مغایرت دارد.

    نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود اقدام آخوندی و وزارت راه و شهرسازی در مبارزه با فساد خصوصا در حوزه نظام مهندسی را قدم خوبی در جهت اصلاح امور دانست و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید دقت کند تا مسیر اصلاح را طی کرده و با شناسایی نقاط آسیب و نارسایی‌هایی که احتمال دارد در این مکانیزم وجوداشته باشد، آن‌ها را رفع کند.

    نوریان همچنین با اشاره به جایگاه نظارتی مجلس شورای اسلامی بر امور جاری کشور خاطرنشان کرد: این جایگاه نظارتی، مجلس را ملزم می‌کند تا علاوه بر اشرافیت کامل به موضوع، بر روند اقدامات این سازمان نیز نظارت داشته و به مسیر اصلاح کمک کند.

    وی در پایان با اشاره به 2 دیدگاه مجزا از سوی نمایندگان مجلس در این حوزه اعلام کرد: برخی از نمایندگان معتقدند وزارت راه و شهرسازی می‌تواند با این رویه، مسیر را اصلاح و  آن را پیش ببرد در حالی که برخی دیگر آن را به صلاح ندانسته و تصور می‌کنند این اقدام باعث ایجاد نوعی ممیزی در روند کار سازمان می‌شود که هر دو دیدگاه باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار