مدیران خودروعصر اعتبار

واگذاری ۲ هزار مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا

عصر ساختمان- نخستین اجلاس جامعه خیرین حامی معلولان کشور در سال ۹۵ با حضور وزرای دادگستری، رفاه برگزار و در این جلسه عنوان گردید که در سال گذشته ۲ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا واگذار شده است.

واگذاری ۲ هزار مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، نخستین اجلاس جامعه خیرین حامی معلولان کشور در سال 95، با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، حبیب‌الله بوربور، حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدرضا کارگری و هاشم سلیم آشتیانی به ترتیب رئیس هیأت مدیره و اعضا هیأت مدیره جامعه خیرین حامی معلولان کشور، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، سید محمد هادی ایاذی معاون اجتماعی وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی و جمعی از خیرین برگزار شد.

    بوربور: امضاء توافقنامه جامعه خیرین با سازمان اوقاف و امور خیریه

    در ابتدای این مراسم حبیب‌الله بوربور رئیس هیأت مدیره جامعه خیرین حامی معلولان کشور با اشاره به اینکه هر ساله افراد جدید به جامعه خیرین افزوده می‌شوند، اظهار داشت:‌ما در تلاش هستیم این افراد را با نیازهای معلولان آشنا کنیم.

    وی تصریح کرد:‌ قطعاً‌ کسی که کار خیر انجام می‌دهد لذت می‌برد و امیدواریم با انجام کارهای خیر قدمی در جهت رفع مشکلات نیازمندان و به ویژه معلولان برداشته شود.

    بوربور با بیان اینکه در سال‌های اخیر خیرین مجمع‌های بسیاری را تشکیل داده بیان کرد:‌ از این مجمع‌ها می‌توان به مجمع خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد که از کنار این مجمع، مجمع‌های بسیاری شکل گرفت.

    رئیس هیأت مدیره جامعه خیرین حامی معلولان کشور از توافق این مجموعه با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت‌:‌ طبق هماهنگی‌های صورت گرفته بنا داریم اقداماتی را در راستای کمک خیرین و موقوفه شدن کمک‌ها انجام دهیم که انشاءالله در آینده کمک‌هایی که از سوی خیرین در بخش‌های مختلف انجام می‌شود وقف گردد.

    کارگری: احداث چندین شیرخوارگاه توسط جامعه خیرین

    به گزارش فارس، محمدرضا کارگری سخنگوی جامعه خیرین حامی معلولان کشور نیز در این مراسم ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این مجموعه در سال 94، تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر تعداد خیرین در جامعه خیرین حامی معلولان کشور افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود در سال 95 نیز افراد جدید جذب این مجموعه شوند.

    وی گفت:‌ جامعه خیرین حامی معلولان کشور همکاری بسیار نزدیکی را با سازمان بهزیستی داشته و دارد که امیدواریم در سال 95 بتوانیم اقداماتی را در راستای بهبود شرایط زندگی و معیشت خانواده‌های معلول برداریم.

    کارگری ضمن اشاره به احداث چندین پروژه مهم، از سوی جامعه خیرین حامی معلولان کشور، خاطر نشان کرد: احداث شیرخوارگاه ایلام، حضرت رقیه (س)، زائرسرای مشهد و همچنین شیرخوارگاه شبیر از جمله اقداماتی است که از سوی جامعه خیرین شروع شده است و برخی از پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

    سخنگوی جامعه خیرین حامی معلولان کشور در ادامه به کمک‌های خیرین در سال 94 اشاره کرد و گفت‌: طی مناسبت‌های مختلفی که از سوی این مجموعه برگزار شد کمک‌های قابل توجهی اعم از نقدی و غیرنقدی برای کمک به معلولان جمع‌آوری شده است.

    وزیر دادگستری:تشکیل بانک اطلاعات خیرین

    به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری نیز در این مراسم اظهار کرد: اگر  کشور ما در شرایط خوبی قرار داریم نه فقط به خاطر تلاش دولتمردان،‌مسئولان و مدیران است‌،‌ بلکه این آرامش و بلوغ اجتماعی و فضای اجتماعی به خاطر حضور خیرین و نیکوکاران است.

    وی تصریح کرد: خوشبختانه جامعه خیرین جامعه بزرگی در کشور محسوب می‌شود و باید از این ظرفیت و پتانسیل آنها به نحو مطلوب وشایسته استفاده کرد.

    وزیر دادگستری با تأکید بر اینکه در امور خیریه بایستی به دو نکته توجه کرد، گفت:‌ اولین نکته این است که تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم صرفا به ایجاد یک بنا و مدرسه اکتفا نشود به طوریکه بسیاری از بناها به خاطر اینکه هزینه‌ جاری نداشته است بهره‌برداری خوبی صورت نگرفته است.ضمن اینکه باید به دنبال همنوایی و هم‌افزایی در امور خیریه باشیم.

    حجت‌الاسلام پورمحمدی، بیان کرد:‌ در کشور ما کارهای بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف انجام می‌گیرد اما به دلیل اینکه پیوند هم‌افزایی و همنوایی وجود ندارد متأسفانه این اقدامات به نتیجه مطلوب نمی‌رسد و ما باید شرایط لازم جهت هم‌افزایی و همنوایی در کارها را انجام بدهیم.

    وی همچنین به راه‌اندازی بانک جامعه خیرین اشاره کرد و گفت: با تشکیل این بانک می‌توانیم به سمت هم‌افزایی حرکت کنیم و در این مسیر وزارت دادگستری آمادگی هر نوع همکاری و تعامل را با جامعه خیرین دارد.

    وزیر دادگستری اظهار امیدواری کرد: بانک جامع اطلاعات خیرین به زودی راه‌اندازی شود.

    سلیم آشتیانی: شناسایی 3 هزار و 200 خانواده دارای دو معلول به بالا

    به گزارش فارس، در ادامه این مراسم محمد هاشم سلیم آشتیانی عضو هیأت مدیره جامعه خیرین حامی معلولان کشور، با تأکید بر اینکه این مجموعه به هیچ نهاد و دستگاه سیاسی وابسته نیست،‌تأکید کرد: هر کسی که بخواهد کمکی را به نیازمندان و معلولان داشته باشد ما پذیرای کمک به وی خواهیم بود.

    وی تصریح کرد: خیرهای زیادی با جامعه خیرین حامی معلولان کشور همکاری می‌کنند و طی یک سال رقم‌های مختلفی اعم از 2 الی 3 میلیارد تومانی تا 100 هزار تومان به جامعه خیرین کمک می‌کنند و برای ما رقم کمک مهم نیست چرا که هر فرد به اندازه وسعش کمک می‌کند.

    سلیم‌آشتیانی با اشاره به اینکه در سال 94، اقدامات مؤثری از سوی جامعه خیرین حامی معلولان کشور انجام شد، خاطر نشان کرد:‌ با شناسایی 3200 خانواده 2 معلول به بالا اقدامات لازم جهت تأمین مسکن این خانواده‌ها آغاز شد و تا به امروز 2 خانواده از 3200 خانواده دارای 2 معلول به بالا صاحب خانه شده‌اند.

    وی تصریح کرد: خیرین در بخش‌های مختلفی نیز از جمله تأمین تجهیزات مورد نیاز در بیمارستان‌های شفا، بیمارستان امام حسین (ع)،‌بهارلو، مفید، بوعلی، بهرامی، آرش، جواد‌الائمه و مکتب‌الزهرا را نیز اقدامات وسیعی را انجام داده‌اند.

    به گزارش فارس،‌ در پایان این مراسم علی ربیعی وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی ضمن تأکید بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل خیرین در ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش بهزیستی بیان کرد: باید از ظرفیت این مجموعه به نحو بهتری استفاده شود.

    وی ضمن اشاره به خیر جمعی در جامعه، گفت:‌ ما باید به سمت این امر حرکت کنیم و برای رسیدن به خیر جمعی بایستی تمهیدات لازم اتخاذ شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو