مدیران خودروعصر اعتبار

۹۰ درصد منطقه ۱۷ در بافت فرسوده قرار دارد

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به اینکه ۱۳ محله از ۱۴ محله این منطقه در اولویت اول بازسازی قرار دارد، گفت: حدود ۹۰ درصد این منطقه در بافت فرسوده قرار گرفته است.

۹۰ درصد منطقه ۱۷ در بافت فرسوده قرار دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محسنی در نشست بررسی مشکلات اهالی منطقه 17 در خصوص مشکلاتی که در نوسازی بافت‌های فرسوده این منطقه وجود دارد گفت: با توجه به بازنگری که اخیرا انجام شده است و در آن 11 آیتم جدید برای بافتهای فرسوده در نظر گرفته شده حدود 90 درصد منطقه 17 در بافت‌های فرسوده قرار خواهد گرفت.

    وی افزود: در حال حاضر 14 محله در این منطقه وجود دارد که 13 محله در اولویت اول بازسازی و یک محله در اولویت دوم بازسازی بافت‌های فرسوده قرار گرفتند.

    به گفته محسنی،به طور شبانه روز با مردم و مسئولین موضوع نوسازی بافتهای فرسوده را پیگیری می‌کنیم و در همین راستا زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع در ضلع جنوب شرقی منطقه 17 تحویل ستاد بازآفرینی شده تا با ساخت 15 واحد مسکونی بتوان از آن به عنوان پشتیبان طرح امید در این منطقه استفاده کرد و امیدواریم این پروژه هر چه زودتر آغاز شود.

    وی ادامه داد: زمین دیگری در جنوب منطقه 17 به مساحت 5000 متر مربع نیز در اختیار مسکن امید گذاشته شده که با ساخت 180 واحد مسکونی در آن این پروژه نیز به عنوان پشتیبان طرح امید مورد استفاده قرار گیرد.

    وی تاکید کرد: زلزله خبر نمی‌کند و جان مردم در خطر است. ما منتظر هستیم که خود مردم نیز برای بازسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده اقدام کنند. شهرداری برای صدور مجوز هیچ پولی دریافت نمی‌کند و بسته‌های تشویقی نیز در نظر گرفته است. البته ظرف ماههای اخیر میزان صدور پروانه در بافت‌های فرسوده منطقه 17 دو برابر شده است.

    شهردار منطقه 17 با اشاره به این که از ابتدای سال 97 وزارت نیرو در تحویل انشعابات رایگان دچار مشکل شده است افزود: انشعابات برای بافت‌های فرسوده باید رایگان می‌بود. اما طرحی را به دولت بردند که کمی وضعیت تغییر کرده است. امیدواریم نمایندگان مجلس در این خصوص کمک کند.

    وی ادامه داد: ما این آرامش را به شهروندان می‌دهیم که اگر نگران تخریب و نوسازی هستند ما به عنوان شهرداری تهران، آپارتمانهایی را به عنوان پشتیبان و استقرار آنها آماده خواهیم کرد تا روال بازسازی به خوبی انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار