مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر طرح و برنامه بانک مسکن:

افزایش دوره بازپرداخت اقساط وام مسکن، ۵۰ میلیون به سود وام اضافه می کند

عصر ساختمان- مدیر طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه وام ۱۶۰ میلیون تومانی اثر تورمی در بازار نخواهد داشت، گفت: با افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط وام به ۲۰ سال، ۳۰۰ هزار تومان از مبلغ اقساز کم اما ۵۰ میلیون تومان به سود تسهیلات اضافه می شود.

افزایش دوره بازپرداخت اقساط وام مسکن، ۵۰ میلیون به سود وام اضافه می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، محمد حسن مرادی اظهار داشت: به ازای 160 میلیون تومان وام خرید مسکن متقاضیان در نهایت با سود 13 درصد در مدت بازپرداخت 12 سال، 214 میلیون و 500هزار تومان می پردازند که از این مبلغ 160 میلیون تومان اصل مبلغ تسهیلات است و حدود 156 میلیون تومان هم سود وام است.

    وی افزود: تقریبا معادل اصل تسهیلات باید سود پرداخت شود البته این سود در بازه زمانی 12 سال پرداخت خواهد شد.

    مرادی گفت: اگر این دوره باز پرداخت 12 سال را به 20 سال افزایش دهیم و به 240 ماه برسیم، نرخ اقساط که به روش مستقیم دو میلیون و 199 هزار تومان در بازپرداخت 12 ساله است، با افزایش مدت بازپرداخت، میزان اقساط ماهانه به یک میلیون و 800 هزار تومان می رسد و تنها 300 هزار تومان از سقف اقساط کم می شود اما از طرف دیگر به سود این وام 50 میلیون تومان اضافه خواهد شد که صرفه اقتصادی برای متقاضیان ندارد.

    مدیر طرح و برنامه بانک مسکن با بیان اینکه احتمال اثر تورمی وام مسکن در بازار را در چند سال گذشته بررسی کردیم و خوشبختانه وام مسکن نمی تواند اثر تورمی در بازار داشته باشد، ادامه داد: وام مسکن اثر تورمی ندارد چراکه هنوز 160 میلیون تومان درصد بالایی از قیمت املاک را پوشش نمی دهد، در یک دهه اخیر به لحاظ بسیار کمتر از 160 میلیون تومان فعلی بود اما از لحاظ پوشش قیمتی درصد بالاتری داشت ضمن اینکه هنوز تقاضای بالایی در بازار وجود ندارد و نکته بعد هم این است که این وام شامل همه افراد متقاضی نمی شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان ( http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی