مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران؛

فساد مانع توسعه کشور است

عصر ساختمان- معاون معماری و شهرسازی وزارت راه مسکن و شهرسازی گفت : فساد در ارکان بوروکراتیک و عملیاتی، بی‌اعتمادی مردم و حاشیه سازی موانع اصلی توسعه کشور هستند.

فساد مانع توسعه کشور است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری دومین همایش میراث فرهنگی توسعه پایدار در پژوهشگاه میراث فرهنگی اظهار کرد: عملکرد اشتباه دستگاه‌های دولتی در گذشته سبب شده تا مردم و حتی خود این دستگاه ها نسبت به هم بی اعتماد باشند و باید از راه گفت و گو این بی اعتمادی را کاهش داد.

    وی افزود: یکی از آسیب‌های بزرگ جامعه ما فساد در ارکان بوروکراتیک و عملیاتی است که تا عمق آن نفوذ کرده و مانع تحقق برنامه‌ها شده است و رسانه‌ها نباید در برخورد با آن کوچک‌ترین مماشاتی به خرج دهند.

    ایزدی گفت: حاشیه سازی چه در فضای مجازی و چه واقعی سومین مانع است که مقابل پیشرفت ماست.

    وی ادامه داد : شهرداری که به خود اجازه می‌دهد تا بگوید به دلیل نادیده گرفتن میراث در انجام پروژه ها از من گلایه نکنید سهمش از میراث فرهنگی در حد میراث کالبدی است و از مفهوم اصلی و درست میراث شهری غافل است.

    معاون معماری و شهرسازی وزارت راه مسکن و شهرسازی ادامه داد: میراث کالبدی شهر توجه به میراث نامملوس آن است امروز رویدادهای هر شهر مولفه‌های آن شهر محسوب می‌شوند و باغات آن باید حفاظت شوند بنابراین در توجه به میراث شهری به تفاوت نگاه احتیاج داریم.

    ایزدی تصریح کرد : اسلکه ها، شهربندرهای تاریخی، فرودگاه‌های تاریخی، کاروان سراها و بالن خانه ها بخش‌هایی از میراث شهری ما هستند.

    وی با اشاره به میراث غنی کشور در حوزه تمدنی راه، گفت: نسبت به این میراث بی توجه هستیم ایستگاه‌ها و خطوط راه آهن خود یک میراث بزرگ محسوب می‌شوند.

    او گفت: مسئولان باید بدانند مخالفت میراث فرهنگی با توسعه برخی از پروژه ها دلیل سیاسی ندارد بلکه از نگاهی تخصصی نشات می‌گیرد.

    معاون وزارت راه وشهرسازی خاطر نشان کرد : پیس از این ما توسعه را با گسترش فیزیکی اشتباه می گرفتیم اما امروزه دریافتم که توسعه یک مفهوم کیفی است.

    وی عنوان کرد : وقتی از حفاظت صبحت می کنیم منظور نگاه داشتن صرف نیست بلکه مفهوم امروز حفاظت، مدیریت تغییر است؛ این یک مفهوم نو است که تلاش می کند ضمن پاسداشت داشته ها فرایند تغییر را مدیریت کنیم.

    ایزدی عنوان کرد: تقابل های میان دستگاه‌ها با میراث فرهنگی در امر حفاظت در برخی دستگاه‌ها جای خود را به توافق داده که این مساله کم نظیر است. به طور مثال وزارت راه تاکنون به این اندازه با میراث فرهنگی هماهنگ نبوده است.

     نخستین همایش ملی میراث فرهنگی توسعه پایدار، بهمن 94 برگزار شد و دومین همایش در 15 و 16 مهرماه امسال با 8 محور میراث فرهنگی توسعه پایدار، آمایش سرزمینی، راه و شهرسازی، مدیریت آب، هویت گردشگری، نوآوری و فناوری در سالن همایش های موزه ملی برگزار خواهد شد. تاکنون 133 مقاله علمی در محورهای تعیین شده به دبیرخانه همایش ارسال و در هشت کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار