مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

گام مجلس برای قطع دست دلالان از بازار مسکن

عصر ساختمان- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی کلیات طرح مالیات بر عواید سرمایه‌ای در نشست این کمیسیون خبر داد.

گام مجلس برای قطع دست دلالان از بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، صدیف بدری در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، گفت:  در نشست امروز کلیات طرح الحاق یک ماده به قانون مالیات مستقیم رسیدگی شد، این طرح با هدف حمایت از تولید و عرضه، کاهش نوسانات بازار مسکن، جلوگیری از سوداگری تدوین شد.

    نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح در قالب ماده واحده، یک ماده جدید به قانون مالیات های مستقیم اضافه می کند، که قطعا گام مثبتی برای مقابله با سوداگری دلالان در بازار مسکن است.

    وی ادامه داد: در نشست امروز کلیات طرح مذکور مورد بررسی قرار گرفت و با توجه نظرات مختلف اعضای کمیسیون عمران و کارشناسان قرار شد در صورت تصویب کلیات طرح، کمیته مشترکی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی  طرح رسیدگی شود.

    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروزهمچنین اولویت های عمرانی، مسکن و دغدغه های مربوط به وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و پروژه های نیمه تمام این بخش بررسی و مقرر شد که مرکز پژوهش های مجلس یک پیش مقدمه ای را در این خصوص طی دو هفته آینده تهیه و به کمیسیون ارائه دهد.

    همچنین سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس، گفت:  در نشست امروز کلیات طرح الحاق یک ماده به قانون مالیات مستقیم(طرح مالیات بر عواید سرمایه‌ای ) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    نماینده مردم سنندج و دیوان دره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی با سوداگری و دلال بازی در حوزه بازار مسکن رو به رو هستیم، که این مسئله موجب تشدید التهابات این بازار شد.

    وی ادامه داد: امروز مسکن به کالایی سرمایه ای تبدیل شده، از این رو باید برای رفع این مسئله تلاش شود، که قطعا باید در این عرصه قانون گذاری صورت گیرد، زیرا نگاه سرمایه ای به بازار مسکن هیچ سودی برای کشور به دنبال ندارد.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اعضای این کمیسیون با تدوین طرح الحاق یک ماده به قانون مالیات مستقیم، به دنبال جلوگیری از سوداگری در حوزه مسکن هستند و قطعا با تدوین و تصویب این قانون دست سوداگران از این بازار قطع خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی