مدیران خودروعصر اعتبار

معرفی زیباترین دیدنی وجاذبه گردشگری دنیا

عصر ساختمان: دراین گزارش به معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا خواهیم پرداخت.

معرفی زیباترین دیدنی وجاذبه گردشگری دنیا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸:۰۰
  • تاج محل در نور صبحگاهی
  • هتل UKRAINA مسکو در هنگام غروب روشن
  • مجسمه آزادی بر باد رفته، بوداپست
  • کالج ویران شده در داخل جمهوری جدایی طلب آبخازیا
  • کارگر و زن کلخوز
  • قلعه بودا در شب
  • تاج محل و باغها
  • پاریس ‘قلب مقدس درخشان در طلوع آفتاب مبهم و مه آلود
  • صبح غالب بر تمام شهر
  • مسجد جاما ، بزرگترین مسجد شبه قاره هند
  • پایتخت آب نباتی روسیه
  • معرفی زیباترین دیدنی وجاذبه گردشگری دنیا

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، درگوشه وکنار دنیا هر کشوری داری جاذبه های گردشگری بسیاری است و زیبایی  وجذابیت خاصی دارد که باعث می شود گردشگران بسیاری به طرف این جاذبه هاب طبیعی کشانده شوند واز وجود آنها لذت ببرند،در ادامه  به معرفی برخی از این جاذبه ها می پردازیم.


عمارتی باشکوه، سنت پترزبورگ در غبار پاییز

من نمی توانم آنچه را که دوربین می بیند، ببینم. با در دست گرفتن دوربین و ثبت چنین عکس هایی، من قادر به دیدن صحنه هایی ناب می باشم که در نگاه اول شاید چنین محو زیبایی آن نشده باشم.

 

کالج ویران شده در داخل جمهوری جدایی طلب آبخازیا


بخاز یا آبخازیه سرزمینی در غرب قفقاز و کرانهٔ شرقی دریای سیاه است که حدود 242 هزار نفر جمعیت دارد که بیشترشان تابعیت روسی دارند. پایتخت این جمهوری بندر سوخومیاست. آبخاز در سدهٔ دوم پیش از میلاد تابع مهرداد ششم فرمانروای دولت پونتوس بود. از اواخر سدهٔ نخست میلادی رومیان به آبخاز حمله کردند. از سدهٔ چهارم تا ششم میلادی دولت روم شرقی بتدریج در آبخاز نفوذ کرد. بنا به نوشته مورخان رومی آبخاز بخشی از سرزمین لازیکا بود. خصی کردن بردگان آبخازی یکی از کارهای زشت رومیان به شمار می‌رفت. آبخازیه همانند دیگر نواحی گرجستان مورد نزاع دولت‌های روم شرقی و ایرانساسانی بود. فشار رومیان سبب می‌شد که مردم آبخاز به شاهان ساسانی توسّل جویند.


مسجد جاما ، بزرگترین مسجد شبه قاره هند


مسجد "جاما” با نقوش زیبا و معماری ویژه ای که دارد ، یکی از زیباترین مساجد کشور هند به شمار می رود. این مسجد یکی از بزرگترین مساجد شبه قاره هند است که با دو مناره 40 متری ، سه دروازه و چهار برج ، گنجایش بیست و پنج هزار نمازگزار را دارد. مسجد "جاما” دارای موزه‌ای است که در آن آثار تاریخی بی شماری در کنار یک دسته مو متعلق به رسول گرامی اسلام (ص)نگه داری می شود. این مسجد روز عید فطر شاهد حضور نمازگزاران و گردشگران بوده و پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک به یکی از مقاصد گردشگری پایتخت هندوستان تبدیل شود.

پایتخت آب نباتی روسیه


تاج محل و باغها
تاج محل به دستور شاه جهان برای یادبود از همسرش ممتاز محل که در سال 1631 فوت کرد بنا شده‌است. وى از شوهرش درخواست کرد که بعد از مرگش دوباره ازدواج نکند و براى او مقبره‌اى بسازد. شاه تصمیم گرفت بعد از مرگ همسرش با ساخت بنایی زیبا وعظیم همسرش را جاودانه کند. از اینرو آرامگاهی زیبا در کنار رود جمنا ساخت. وی قصد داشت برای خود نیز آرامگاهی در کران دیگر رود جمنا بسازد و این دو بنا را با پلی به یکدیگر متصل کند تا نشانه‌ای برای پیوند همیشگی او و همسرش باشد. شاه می‌خواست بر خلاف نمای تاج محل که از مرمر سفید بود، آرامگاه خودش از مرمر سیاه ساخته شود اما این آرامگاه هیچ‌وقت ساخته نشد. تاج محل جزو فهرست‌ تازه‌ از عجایب‌ هفتگانه‌ جهان‌ است و برای‌ انتخاب‌ عجایب‌ هفتگانه‌ دنیا از بیش‌ از شصت‌ میلیون‌ نفر در سراسر دنیا نظر سنجی‌ شده‌ است.‌‌


تاج محل در نور صبحگاهی

صبح غالب بر تمام شهر

نزد مردم محلی تحت عنوان "هیل 3″ شناخته شده است. این تپه در بالای محله های فقیرنشین شمال بمبئی است و از نظر قیمت و ارزش با زمین پیرامون هیچ تفاوتی ندارد. دسترسی به آب، که تپه فاقد آن می باشد، با ارزش تر از هر چیز دیگری در اینجا به نظر می رسد.

مجسمه آزادی بر باد رفته، بوداپست

نماد شهر که بربالای بلندیهای گلرت ساخته شده تا از هرکجای شهر بتوان آنرا دید و به یاد آزادی افتاد. مجسمه آزادی که ارتش شوروی بعد از جنگ و تحت کمونیست درآوردن مجارستان آنرا به یاد کشته شدگان روسی در جنگ در اینجا ساخت!!!! عجیب به نظر میاید اما واقعی است قرار بود در این محل یک مجسمه به یاد نخست وزیر کشته شده مجارها در جنگ جهانی اول ساخته شود که روسهای فرصت طلب آن را ساختند و به اسم خودشان تمام کردند تا طور دیگری سلطه بلوک شرق را به نمایش گذارند. امروز اما این مجسمه مظهر آزادی است آزادی که سرانجام مجارستان بعد از قرنها و قرنها زیر سلطه بودن توانست بدست آورد.از هرکجای شهر نگاه کنید مجسمه برنزی این زن را میبینید که برگی از زیتون به نشانه صلح در دست گرفته است.امید این است که مجارستان دیگر رنگ جنگ به خود نبیند و همواره در صلح جهانی نفس کشد.

قلعه بودا در شب


ساختمان قلعه بودا از هر نقطه بوداپست قابل مشاهده است و به همین دلیل این بنا یکی از اصلی ترین سمبل های شهر بوداپست و حتی مجارستان است. قلعه زیبای روی تپه با خیابان های سنگ فرشش آنقدر جذابیت دارد که شما را برای یک روز کامل سرگرم کند. شهروندان بوداپست برای اولین بار بعد از حمله مغول ها در قرن 13 وارد این تپه شدند و اولین قصر سلطنتی در همین زمان ساخته شد. عصر طلایی این قصر به قرن 15 باز می گردد. پس از ازدواج پادشاه ماتیاس کوروینوس با ناپل بسیاری از هنرمندان و صنعتگران ایتالیایی همراه با ملکه جدید وارد این شهر شدند و بنایی را ساختند که در دوران بعد تکمیل شد. امروز این قلعه به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته شده و هرساله هزاران گردشگر را به خود جذب می کند.


پاریس ‘قلب مقدس درخشان در طلوع آفتاب مبهم و مه آلود


کارگر و زن کلخوز


کارگر و زن کلخوز یک بنای یادبود هنری مشهور است که دو تندیس را نمایش می‌دهد که داس و چکش بر بالای سر برده‌اند. 24٫5 متر ارتفاع دارد و توسط ورا موخینا از فولاد زنگ نزن برای نمایشگاه بین‌المللی پاریس 1937 ساخته شده است و سپس به مسکو منتقل شده است. در فیلم 2010 هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول، وقتی مرگخواران لرد ولدرمورت وزارت جادو را گرفتند، تندیسی در سرسرای وزارتخانه قرار داده شد که برنامه جدید وزارت را نمایش می‌داد، دو جادوگر مرد و زن همانند این تندیس چوب‌های جادوشان را بالا گرفته بودند و ماگل‌ها در حال تار و مار شدن بودند.

هتل UKRAINA مسکو در هنگام غروب روشن


هتل ” اوکراین” که پس از نوسازی و مرمت، نام ” رادیسون رویال ” را به خود گرفت، آخرین بنا از به اصطلاح آسمان خراش های استالینی بود. این ساختمان از غیر معمول ترین مجموعه بناهای هفت خواهران است چرا که به غیر از اتاق های هتل، شامل آپارتمان های مسکونی، رستوران ها و کافه های متعدد و مراکز سلامت و همایش بود. ساختمان هتل در خم رودخانه ی مسکو و نمای اصلی آن به سمت خیابان عریض کوتوزوفسکی، یکی از معتبرترین محله های شهر مسکو، بنا شده است. اما در اواخر سال های 40 میلادی قرن گذشته، زمانی که به دستور استالین ساخت این آسمان خراش ها آغاز شد، هیچ کس فکر این را نمی کرد که روزی این منطقه تبدیل به یکی از معتبرترین محله های شهر مسکو شود. در سال های اولیه ی پس از جنگ، این منطقه، محل زندگی زاغه نشینان بود و مرداب و باتلاق، محل کنونی هتل اوکراین را تشکیل می داد. ساخت این ساختمان عظیم بر روی چنین خاکی، کاری بسیار مخاطره آمیز بود. به همین دلیل زمان ساخت این آسمان خراش بسیار طولانی و دیر تر از بقیه، فقط پس ازمرگ استالین به پایان رسید.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار