مدیران خودروعصر اعتبار

طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در اصفهان اجرا می‌شود‌

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از ۲۱ مهر در استان اصفهان آغاز می‌شود.

طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در اصفهان اجرا می‌شود‌
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از روابط ­عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، غلام­حسین خانی با بیان اینکه اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی گامی مهم در جهت بهبود وضعیت مسکن روستائیان است، اظهار داشت: این طرح از 21 مهر تا 21 آبان سال جاری اجرا می‌شود.

    وی افزود: چهارمین دوره طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستائی همزمان در سراسر کشور در سطح روستاهای استان اصفهان نیز اجرا می‌شود و اجرای این طرح گامی مهم در جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و سازماندهی مساکن روستایی، ساماندهی و ایجاد امکانات رفاهی و اجرای سایر طرح‌های عمرانی است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این طرح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و با همکاری مرکز آمار ایران برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در موضوع اجرای طرح آمارگیری مردم فهیم ساکن در روستاها نقش مهم و اساسی دارند.

    وی با بیان اینکه سومین دوره طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی در سال 1392 انجام شد که تعداد 41 هزار و 108 واحد روستایی غیر مقاوم شناسایی شد، گفت: تعداد 17هزار و 338 واحد از طریق تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده و تعداد 23 هزار 770 واحد نیاز به مقاوم سازی دارد.

    خانی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی تاکنون، تعداد 63 هزار 738 فقره تسهیلات جهت مقاوم سازی ساختمان‌ها به متقاضیان پرداخت شده است.

    وی افزود: جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی جهت توسعه و عمران مناطق روستایی و ... از اهداف این طرح است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در این طرح 304 روستای (آبادی) استان مورد آمارگیری و مطالعه قرار خواهند گرفت و با مشارکت روستائیان و جمع‌آوری اطلاعات دقیق و صحیح در این طرح می‌توان در تهیه و اجرای طرح‌های جامع بهسازی مسکن، توسعه اصولی و پایدار روستاها و برنامه‌ریزی‌ها هدفمند و موثر عمل نمود.

    وی پیرامون نقش اصحاب رسانه در تحقق این طرح، گفت: اصحاب رسانه نقش مهمی در راستای اطلاع رسانی این موضوع و جذب حداکثری اهالی روستا در اجرای این طرح دارند و می‌توانند با تعامل بیشتر با این نهاد، قدم‌های موثری در اجرای هر چه بهتر این طرح در سطح استان داشته باشند.

    خانی پیرامون نحوه انتخاب روستاهای مورد نظر در این طرح، گفت: این روستا‌ها براساس آمارگیری نفوس و مسکن سال 1395 انتخاب شده‌اند و روستاهای منتخب در 24 شهرستان استان مورد ارزیابی و آمارگیری قرار خواهند گرفت.

    وی پیرامون اهداف این طرح خاطرنشان کرد: هدف دیگر این طرح شناسایی تغییرات ایجاد شده در واحد‌های مسکونی بهسازی شده و شناخت عمومی روستا و واحد‌های مسکونی روستایی هست و با مشارکت مهندسین عضو نظام فنی مهندسی روستایی در اجرای این طرح، این نیروها با مراجعه به روستاهای هدف در تمامی شهرستان‌های استان اصفهان نسبت به جمع آوری اطلاعات و تکمیل فرم‌های مخصوص اقدام می­کنند.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با بیان اینکه در قالب این طرح اطلاعات مالکانه و فنی واحدهای مسکونی نظیر مساحت، عمر ساختمان، تعداد طبقات، نوع مصالح ساختمانی، جهت ساختمان و ... جمع آوری می‌شود، گفت: این طرح از سال 1382 و هر 5 سال یکبار توسط بنیاد مسکن با همکاری مرکز آمار ایران در سطح کشور اجرا می‌شود و از ویژگی‌های منازل مسکونی روستایی در روستاهای منتخب آمارهای لازم اخذ می‌شود.

    وی با بیان اینکه ارائه اطلاعات دقیق و صحیح به آمارگیران در اجرای آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی سال 1397، زمینه توسعه امکانات عمرانی، سکونتی و بهداشتی مناسب برای روستائیان عزیز را فراهم می‌کند، گفت: از روستانشینان عزیز تقاضا می­کنم با مأموران طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی سال 1397 همکاری لازم را داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار