مدیران خودروعصر اعتبار

انتقاد از کمبود و توزیع نامناسب کتب و نشریات تخصصی معماری

عصر ساختمان- ایرج اعتصام، معمار معاصر ایرانی یکی از الزامات بهبود وضعیت معماری کشور را ارتقای محتوا و تعداد کتب، نشریات و مجلات این رشته می‌داند و می‌گوید: تشکیل شورای اعتلای معماری و اینکه این شورا می‌تواند با استفاده از قدرت شورای‌عالی شهرسازی و معماری، تصمیمات مهمی را اخذ کند، اتفاق مثبتی است.

انتقاد از کمبود و توزیع نامناسب کتب و نشریات تخصصی معماری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ایرج اعتصام معمار معاصر ایرانی، طراح و معمار پارک ملت و پارک شریعتی (کوروش) ضمن بررسی و ارزیابی سیر تحولات معماری کشور، اعتلای معماری را به غنی تر کردن کتب، نشریات و مجلات تخصصی این رشته عنوان کرد و گفت:  در حال حاضر، متاسفانه نشریات، کتب و مجلات معماری علاوه بر آن محدوده شده اند همچنین توزیع نامناسبی دارند.

    این صاحبنظر عرصه معماری کشور با اشاره به نمونه‌هایی از توزیع نامناسب کتب مربوط به معماری، اعلام کرد: کتاب معماری معاصر ایران که توسط وزارت راه و شهرسازی منتشر شده و جلد سوم آن نیز در دست چاپ است متاسفانه در بازار موجود نیست.

    وی ادامه داد: برای یافتن کتاب معماری معاصر ایران، متاسفانه دانشگاه اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و توزیع کتب تخصصی معماری نامناسب است.

    طراح و مدیر پروژه مجموعه شاه‌چراغ با مقایسه مشارکت‌های مردم در ایران و سایر کشورها، گفت: مشارکت‌های مردمی در ایران، بسیار اندک است و باید شرایطی را فراهم کرد تا مردم و متخصصان، آسان‌تر بتوانند مشکلاتی که در شهرها و در حوزه معماری وجود دارد را بیان کرده و راه‌حل‌هایی را که مدنظر دارند، ارایه دهند. در عین حال، وقتی تعداد مشارکت‌کنندگان در تغییرات شهری افزایش پیدا می‌کند، علاوه بر آگاهی عمومی، امکان تخلفات احتمالی کمتر خواهد شد. در این شرایط، مردم به سادگی اجازه نمی‌دهند، تخلفی صورت بگیرد و از آن ممانعت بعمل می‌آورند.

    اعتصام خاطرنشان کرد: تشکیل شورای اعتلای معماری و اینکه این شورا می‌تواند با استفاده از قدرت شورای‌عالی شهرسازی و معماری، تصمیمات مهمی را اخذ کند، اتفاق مثبتی است. اما با توجه به اینکه بنده سال‌هاست در دانشگاه حضور دارم و همواره نیز بحث مشارکت دانشگاهیان و صاحبنظران مطرح بوده، کمتر در عمل شاهد تحقق این مهم بوده‌ام.

    وی اظهار امیدواری کرد تا شورای اعتلای معماری بتواند نظرات دانشگاهیان و صاحبنظران را در عرصه معماری، محقق کند و بتواند در عمل، منشاء اصلاحات و بهبود وضعیت معماری کشور، بشود. 

    اعتصام تصریح کرد: فراهم شدن زمینه برای اصلاحات عمده در معماری کشور، منوط به منطبق و همراستاسازی مباحث علمی و دانشگاهی با اجراست و در صورت تحقق این امر، حتما به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار