مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان نوسازی مدارس:

مدارس بازسازی شده مناطق زلزله‌زده کرمانشاه مستحکم هستند

عصر ساختمان- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: مدارسی که بعد از زلزله کرمانشاه بازسازی شده‌اند استحکام لازم را دارند و اطمینان می‌دهیم بر اثر پس لرزه‌ها تخریب نخواهند شد.

مدارس بازسازی شده مناطق زلزله‌زده کرمانشاه مستحکم هستند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهرالله رخشانی مهر در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که همزمان با بهره‌برداری از 59 مدرسه بازسازی شده مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، امروز (اول مهر) در مدرسه قائم سرپل ذهاب برگزارشد، فضاهای آموزشی را از جمله مهمترین شاخص‌های توسعه یافتگی یک کشور دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به توسعه فضاهای آموشی داشته است.

    وی افزود: سرانه فضای آموزشی از 1.5 مترمربع در سال‌های قبل از انقلاب اکنون به 5.2 مترمربع برای هر دانش آموز رسیده که رقم قابل توجهی است.

    معاون وزیر آموزش و پرورش معماری مدارس و فضاهای آموزشی را از دیگر نکاتی دانست که همواره مورد توجه بوده و یادآوری کرد: باید به سمت ساخت مدارس فاخر و با عمر مفید بالا حرکت کنیم.

    وی با بیان اینکه کشور ایران کشوری زلزله خیز است و مدارس ما باید برای این منظور آماده باشند، اظهار کرد: مدارس باید آنقدر مقاوم باشند که اگر حادثه‌ای رخ داد به کانونی برای مدیریت بحران تبدیل شوند.

    رخشانی مهر تاکید کرد: در زلزله کرمانشاه نیز بسیاری از مدارس در برابر زلزله کاملا مقاوم بودند و به محلی برای مدیریت بحران و ارائه خدمات به مردم تبدیل شدند.

    به گفته این مسئول، مدارسی که آسیب دیدند نیز هیچکدام از مدارس جدید و ساخته شده بر اساس آیین نامه ها نبوده و همه مدارس تخریبی از مدارسی بود که در لیست تخریب و بازسازی قرار داشتند.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مدارسی که اکنون بازسازی می شوند نیز مقاوم و بر اساس آیین‌نامه ها خواهد بود، گفت: اطمینان می‌دهیم این مدارس در برابر پس لرزه ها مقاوم باشند.

    به گفته رخشانی مهر،  78 مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه تخریب شد که اکنون با کمک خیرین بیش از 200 مدرسه در حال ساخت است.

    وی با اشاره به بهره برداری از 59 مدرسه در مناطق زلزله زده کرمانشاه، افزود: مابقی این مدارس نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

    به گفته این مسئول اکنون در مناطق زلزله زده در نواحی شهری بجز یک هنرستان در شهر ثلاث باباجانی دیگر مدرسه کانکسی نداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو