مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار کرمانشاه:

دولت تا پایان ساخت و سازها در کنار مردم زلزله زده خواهد بود

عصر ساختمان- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هیچ نگرانی برای تامین مصالح ساختمانی مناطق زلزله زده وجود ندارد، گفت: دولت تا پایان کامل ساخت و سازها در کنار مردم زلزله زده خواهد بود.

دولت تا پایان ساخت و سازها در کنار مردم زلزله زده خواهد بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در مراسم افتتاح 59 مدرسه در مناطق زلزله زده که در مدرسه «قیام» شهر سرپل ذهاب توسط رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس صورت گرفت، اظهار داشت: بیش از پنج هزار میلیارد تومان دولت تاکنون برای بازسازی مناطق زلزله زده بودجه اختصاص داده است و تا بازسازی کامل آخرین ساختمان های مناطق زلزله زده در کنار مردم است.
    وی با بیان اینکه امداد رسانی و بازسازی زلزله بزرگ کرمانشاه کار بسیار دشواری بود، عنوان کرد: پنج هزار پس لرزه در استان کرمانشاه رخ داد که بیش از 2 هزار مورد آن قابل احساس بودند.
    استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه پس لرزه های مناطق زلزله زده استان کرمانشاه رو به اتمام است، اظهار داشت: پس لرزه هایی هم که بیایند طبیعی هستند و جای نگرانی ندارد.
    بازوند افزود: هر زلزله بزرگی همچون زلزله کرمانشاه تا یک سال و نیم بعد از آن پس لرزه خواهد داشت که جای نگرانی ندارد.
    استاندار کرمانشاه اظهار داشت: 78 مدرسه در زلزله 21 آبان 96 غرب کرمانشاه تخریب شده بود که تاکنون 59 مدرسه آن به بهره برداری رسیده است.
    وی در رابطه با ساخت و ساز واحدهای مسکونی زلزله زده هم گفت: تاکنون کار ساخت 10 هزار و 85 واحد زلزله زده استان کرمانشاه به اتمام رسیده و به زودی به 12 هزار واحد خواهد رسید.
    استاندار کرمانشاه ، همچنین به گرانی مصالح ساختمانی اشاره کرد و گفت: با توجه به گرانی مصالح نگرانی هایی وجود دارد که در این راستا 90 هزار تن فولاد به قیمت گذشته تامین خواهد شد که 10 هزار تن آن در حال بارگیری است.
    بازوند تصریح کرد که اجازه نمی دهیم وقفه ای در کار ساخت و ساز مناطق زلزله زده ایجاد شود.
    وی همچنین به تخریب زیرساخت ها اشاره کرد و گفت: یک هزار و 241 میلیارد تومان به زیرساخت های استان کرمانشاه در اثر زلزله سال گذشته خسارت وارد شد که تاکنون بیش از 500 میلیارد تومان آن تامین شده است.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
    استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار