مدیران خودروعصر اعتبار

رکود بی سابقه مسکن در ۱۰ سال گذشته

عصر ساختمان- نایب رئیس اول­ اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران:­ افت شدید معاملات مسکن در پی گرانی همراه با تورم، سفته بازان را به بازار وارد کرده است.

رکود بی سابقه مسکن در ۱۰ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صداو سیما، حسام عقبایی­ افزود: در اواخر خرداد ماه پیش بینی ­می کردیم ­مسکن وارد مرحله ­پیش رکود شود اما با تغییراتی که در دو بازار سکه و ارز صورت گرفته از ابتدای تابستان بازار مسکن وارد مرحله­­ رکود شد.

    وی ادامه داد: حجم معاملات در تیرماه 25 درصد، مرداد­­36 درصد و در شهریور­­45 درصد کاهش یافته است این یعنی سنگینی رکود مسکن از 10 سال پیش بیشتر شده است.

    عقبایی بیان کرد: علی­ رغم اینکه حجم معاملات کاهش پیدا کرده است اما چون ­قیمت مسکن تورمی است و هیچ گونه کاهش قیمت هم نداشته است و اگر­­ بازار (سکه و ارز) تا اوایل آبان به ثبات نرسد مسکن همچنان در رکود بسر می برد و قیمت ها دوباره افزایش می یابد.

    وی­ گفت: رکود مسکن باعث می شود خریداران مصرفی از این بازار جا بمانند و سفته بازان دوباره وارد میدان شوند.

    عقبایی افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید ،خریداران واقعی از بازار اصلی جاماندند و مردم اطراف تهران را برای سکونت انتخاب می کنند.

    وی ادامه داد: بر اساس آمار ­­و اطلاعات اولیه از تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن، در شهر تهران معاملات مسکن در شهریور ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل 45 درصد کاهش یافته است.

    ­نایب رئیس اول­ اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران اضافه کرد: بررسی‌های اولیه از تعداد قراردادهای خرید و فروش واحدهای مسکونی در 25 روز ابتدای شهریورماه از افت 45 درصدی نسبت به شهریورماه پارسال حکایت دارد.

    وی بیان­ کرد: طبق اطلاعات درج شده در سامانه‌های ملکی، در 25 روز ابتدای شهریور امسال،­ بالغ بر 7 هزار و 538­­ قرارداد خرید و فروش املاک در شهر تهران امضا شده که نشان می‌دهد به طور میانگین، روزانه 301 قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده است. این رقم در شهریورماه پارسال، روزانه 438 مورد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار