مدیران خودروعصر اعتبار

افت شدید معاملات مسکن در شهریورماه

عصر ساختمان- داده‌های اولیه از تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن شهر تهران حاکی از آن است که معاملات در شهریورماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش یافته است.

افت شدید معاملات مسکن در شهریورماه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پس از کاهش 33 درصدی معاملات مسکن پایتخت در مردادماه امسال نسبت به مردادماه سال قبل، بررسی‌های اولیه از تعداد قراردادهای خرید و فروش واحدهای مسکونی در 25 روز ابتدای شهریورماه از افت 45 درصدی نسبت به شهریورماه پارسال حکایت دارد.

    طبق اطلاعات درج شده در سامانه‌های ملکی، در 25 روز ابتدای شهریورماه 1397 بالغ بر 7538 قرارداد خرید و فروش املاک در شهر تهران امضا شده که نشان می‌دهد به طور میانگین، روزانه 301 قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده است. این رقم در شهریورماه پارسال، روزانه 438 مورد بوده است.

    اوضاع بازار مسکن چندان مناسب نیست. از طرفی قیمت‌ها در شهر تهران دچار رشد 62 درصد شده و از سوی دیگر معاملات 33 درصد کاهش یافته است. هم‌چنین سرعت رشد ماهیانه قیمت که به طور وحشتناکی، به سمت صعود پیش می‌رفت، در مردادماه کاهش یافت. رشد ماهیانه‌ی قیمت در تیرماه 1397 معادل 7.1 درصد بود که در مردادماه به 6.1 درصد رسید. وجود حداقل سه نشانه‌ی خروج سفته‌بازان، رکود معاملاتی و عدم توان طرف تقاضا حاکی از آن است که در ماه‌های پیش رو شاهد افت معاملات و کاهش سرعت رشد قیمت خواهیم بود.

    در مردادماه 1397 متوسط قیمت هر متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران حدود 7 میلیون و 400 هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل 6.1 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل تا 62.1 درصد رشد دارد. بیشترین رشد متوسط قیمت مربوط به منطقه 5 با 81.8 و کمترین میزان به منطقه 12 با 25.3 درصد نسبت به مردادماه سال گذشته اختصاص دارد. این در حالی است که گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد در مردادماه تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در تهران به 12 هزار واحد رسیده که نسبت به تیرماه 11.2 و در مقایسه با مردادماه سال قبل 33.2 درصد کاهش دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو