مدیران خودروعصر اعتبار

یک کارشناس بازار مسکن:

آینده‌ی بازار مسکن غیر قابل پیش بینی است

وام‌ها کفاف خرید خانه را نمی‌دهند

عصر ساختمان- یک کارشناس اقتصادی گفت: متقاضیان مسکن قدرت خرید کافی برای خرید ندارند و وام‌هایی هم که برای آن‌ها تخصیص داده می‌شود کفاف خرید مسکن را نمی‌دهد.

آینده‌ی بازار مسکن غیر قابل پیش بینی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از میزان، محسن عدالت خواه در خصوص آینده‌ی بازار مسکن بیان کرد: پیش بینی بازار مسکن در این شرایط نا بسامان بسیار دشوار است و بستگی به عوامل زیادی دارد و از مهم‌ترین این عوامل سرمایه گذاری مردم در حوزه‌ی مسکن است.

    وی در مورد وضعیت بازار مسکن از ابتدای سال گفت: از ابتدای سال تا اوایل تابستان سال جاری ما شاهد این بودیم که عده‌ای سرمایه هایشان را در حوزه‌ی مسکن سرمایه گذاری کردند که این امر در چند هفته‌ی گذشته کاهش پیدا کرد و شاهد رکود در بازار مسکن شدیم این رشد در قیمت مسکن کاذب بوده و با وجود خروج سرمایه‌ها از بازار مسکن باز هم این افزایش قیمت وجود دارد.

    این کارشناس بازار مسکن با بیان این که حدو 2 میلیون و 500 هزار واحد مسکن به صورت خالی در کشور وجود دارد گفت: به پیشنهاد دادستان کشور تصمیم گیری برای‌ای مسئله دشوار است و حتما باید این تصمیم گیری از سوی دولت صورت گیرد تا به بهترین نحو از آن‌ها استفاده و در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار گیرد، متاسفانه درصد خانه‌های خالی در کشور بالاتر از میانگین جهانی است که این مسئله به تنهایی باعث به وجود آمدن حباب در حوزه مسکن می‌شود.

    عدالت خواه ادامه داد: باید مصوباتی از سوی دولت ارائه شود تا نرخ اجاره را در کشور پایین آورده شود و مشکل مسکن اجاره نشین ها را تا حدودی کاهش دهد.

    وی در رابطه با تاثیر مثبت کاهش نرخ خانه‌های کلنگی در رونق ساخت و ساز تصریح کرد: دولت باید تدابیری بی اندیشد تا قدرت مردم برای خرید خانه‌های کلنگی و ساخت و ساز آن‌ها بالا برود، این امر موجب می‌شود تا قیمت نهایی واحد‌های مسکونی کاهش پیدا کند و دهک‌های پایین جامعه قدرت خرید بیشتری داشته باشند.

    این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه وام‌های خرید مسکن کفاف زوجین را نمی‌دهد عنوان کرد: به دلیل شرایط دشوار برای تهیه وام بعضا متقاضیان منصرف می‌شوند و این وام‌ها نسبت به میزان نرخ واحد‌های مسکونی بسیار پایین است.

    عدالت خواه در انتها خاطر نشان کرد: دولت باید شرایط ویژه‌ای برای وام‌های مسکن فراهم آورد تا زوجین جوان با دست و خاطر بازتر قادر به تهیه و پرداخت وام باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو