مدیران خودروعصر اعتبار

سیمان گران نمی‌شود

عصر ساختمان- یک کارشناس حوزه سیمان با بیان اینکه قیمت سیمان نسبت به ماه‌های گذشته تغییری نکرده و افزایش نیز نخواهد یافت،گفت: مصرف سیمان در دو ماهه امسال نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش دو درصدی بوده است.

سیمان گران نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی‌محمد بُد با اشاره به بازار بلاتکلیف ساخت و ساز ساختمان در کشور اظهار داشت: نوسانات قیمت‌ها عاملی شده تا هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان در تولید و خرید معطل بوده و منتظر ثبات بازار باشند.

    وی با بیان اینکه علاوه بر مشکل فروش تولیدکنندگان در حمل و نقل محصولات با موانعی روبرو هستند، گفت: همین موضوعات عاملی شده تا حجم تولید در کارخانجات کاهش پیدا کند. به نحوی که در حال حاضر واحدهای تولیدی با 65 درصد ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند.

    این کارشناس حوزه سیمان تصریح کرد: مصرف سیمان در دو ماهه امسال نسبت به ماه گذشته شاهد کاهش دو درصدی بوده است که این موضوع نشان از کاهش تقاضا در سطح بازار دارد.

    بُد با بیان اینکه تولید سالانه سیمان در کشور 60 میلیون تن است گفت: 12 میلیون تن از این رقم صادر و 20 میلیون تن آن مازاد مصرف داخلی است. برهمین اساس ما در تولید سیمان مشکلی نداریم ولی کاهش تقاضا در سطح بازار و بلاتکلیفی ساخت و ساز فعالیت را برای واحدهای تولیدی مشکل کرده است.

    وی اضافه کرد: با وجود تمام این مشکلات قیمت سیمان نسبت به ماه‌های گذشته تغییری نکرده و افزایش نیز نخواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی