مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش وام خرید خانه به رونق سوداگری در بازار منجر نشود

تاکید بر رشد میزان وام در بخش تولید مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت اختصاص منابع برای نوسازی بافت فرسوده در بودجه سال ۹۸ تاکید کرد.

تاکید بر رشد میزان وام در بخش تولید مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدمهدی فرشادان با درباره موضوع افزایش وام مسکن، گفت:بدیهی است هدف از ارائه تسهیلات بانکی در بخش مسکن، خانه دار کردن متقاضیان واقعی خرید مسکن است بنابراین هرگونه تصمیم گیری در حوزه مسکن باید با لحاظ هدف خانه دار کردن مردم باشد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: در شرایط فعلی اقتصادی بخش قابل توجهی از هزینه یک خانوار صرف پرداخت هزینه اجاره بها می شود حتی کسانیکه با استفاده از تسهیلات بانکی، خانه دار شده اند، مجبورند بخش قابل توجهی از درآمد ماهیانه خود را صرف اقساط وام مسکن کنند.

    معیشت بسیاری از خانوارها با توجه به هزینه بالای تامین مسکن با چالش روبرو است

    نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، گفت:در هر صورت باید پذیرفت تامین مسکن یکی از اولویت های کشور محسوب می شود چرا که در صورت عدم انجام این مهم، معیشت بسیاری از خانوارها با توجه به هزینه بالای تامین مسکن با چالش روبرو می شود.

    منابعی برای نوسازی بافت فرسوده در بودجه سال 98 لحاظ شود

    فرشادان در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:با توجه به جمعیت بالای جوان کشور و تعداد قابل توجه مستاجران باید برنامه جامع برای تولید مسکن و خانه دار کردن مردم داشت بطور مثال باید در بودجه سال 98 منابعی برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفت.

    وی گفت:اینکه به دلیل گرانی مصالح ساختمانی و مسائل دیگر، میزان فعلی وام مسکن جوابگوی قیمت ها در بازار نیست، قابل پذیرش بوده اما باید دقت کرد که با افزایش میزان وام خرید مسکن،فضای سوداگری رونق نگیرد به نحوی که میزان رشد وام صرف پرداخت گرانی کاذب در بازار مسکن شود.   

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:  در افزایش وام مسکن ملاحظات در نظر گرفته شود پیشنهاد می شود افزایش وام در بخش تولید باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار