مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر ساختمان و مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد:

تحویل ۹۵۰۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان در کردستان

عصر ساختمان:مدیر ساختمان و مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی کردستان از هدف‌گذاری تحویل ۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر تا پایان شهریورماه امسال در این استان خبر داد.

تحویل ۹۵۰۰ واحد مسکن مهر به متقاضیان در کردستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، خسرو ویسی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن کردستان در سنندج، اظهار کرد: براساس برنامه‌های تعریف شده 9 هزار و 500 واحد مسکن مهر تا پایان شهریورماه امسال در استان به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

    وی با بیان اینکه سهم استان در زمینه احداث مسکن مهر ساخت 40 هزار و 500 واحد مسکونی بود، خاطرنشان کرد: به دلیل برخی مشکلات و محدودیت‌ها یک‌هزار و 500 واحد از این تعداد کاسته شد و سهم استان به 39 هزار واحد مسکم مهر تقلیل یافت.

    مدیر ساختمان و مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به بهره‌برداری از 27 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان به متقاضیان، از آغاز اجرای پروژه‌های مسکن مهر در استان افزود: مرحله نازک‌کاری 5 هزار و 500 واحد مسکن مهر در حال حاضر انجام شده و 4 هزار واحد نیز در مرحله سفت‌کاری است.

    به گفته ویسی، اسکلت‌بندی یک‌هزار واحد مسکونی انجام و یک‌هزار و واحد نیز در مرحله پی‌ریزی است که امیدواریم با تامین اعتبار لازم بستر بسته شدن کامل پرونده مسکن مهر در استان فراهم شود.

    وی در ادامه به آخرین وضعیت اجرای مصوبات مسکن مهر استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اعلام سازمان امور مالیاتی استان کردستان تفاهم‌نامه‌هایی که پروانه ساخت و اجاره‌نامه و تسهیلات به نام سازنده است امور مالیاتی به ازای هر واحد 300 هزار تومان مالیات اخذ می‌کند.

    مدیر ساختمان و مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: در همین راستا نیز مکاتبات لازم با سازنده‌های مسکن مهر انجام شده و مقرر شده است که در مورد پروژه‌های مسکن مهر استان «ساخت و آماده‌سازی» که از نظر مالیاتی مشکلی نداشته باشند، از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی استان برای بررسی اقدامات لازم بر اساس دستورالعمل و بخشنامه‌های مربوطه اقدام شود.

    ویسی با بیان اینکه موارد لازم نیز به اداره‌کل مالیات استان منعکس شده است، گفت: مقرر شده موضوع مالیات پروژه‌های چهارجانبه توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان امور مالیاتی استان طبق دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌ها عمل شود که موارد در حال بررسی است.

    وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان در راستای انشعاب پروژه 250 واحدی نگین آبیدر و خورشید آبیدر بر اساس نرخ مصوب قبلی اقدام شود که تا کنون نتایج لازم حاصل نشده است.

    مدیر ساختمان و مسکن اداره‌ کل راه و شهرسازی کردستان به سایر مصوبات قبلی مسکن مهر و اقداماتی که در راستای عملیاتی کردن این مصوبات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: بررسی موضوع واگذاری لکه زمین ورزشی در پروژه مسکن مهر از سوی اداره کل ورزش و جوانان از مصوبات جلسه قبلی شورای مسکن مهر کردستان بوده که با وجود تاکیداتی که صورت گرفت تاکنون هیچ نتیجه‌ای به اداره کل راه و شهرسازی از سوی ورزش و جوانان داده نشده است.

    ویسی در ادامه با بیان اینکه کل 5 هزار و 500 واحد مسکن مهر استان که در مرحله نازک‌کاری است را نمی‌توان در زمانی کوتاه‌تری از سه ماه به صورت کامل آماده بهره‌برداری کرد، گفت: شاید بتوانیم بخشی از این واحدها را به صورت صد درصد در زمان کوتاهی آماده بهره‌برداری کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو