مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان برای تغییر کاربری پادگان در دوره قالیباف

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دوران مدیریت گذشته شهرداری نزدیک به ۹۰۰ هزار مترمربع از اراضی پادگان ۰۶ برای تغییر کاربری برنامه ریزی شده،‌ گفت: پادگان ۰۶ تنها بخش باقیمانده شرق تهران است که می‌تواند تبدیل به ریه تنفسی شهر شود اما در ازای ۱۰۰ میلیارد تومان با تغییر کاربری آن موافقت شده بود.

پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان برای تغییر کاربری پادگان در دوره قالیباف
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، محمدسعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی با بیان اینکه در حال مذاکره با شهرداری هستیم که چطور می‌توان تعهدات عجیب و غریب را که در سال‌های گذشته ایجاد شده به نفع شهر حل و فصل کرد،‌ گفت: پادگان 06 که تنها بخش باقیمانده شرق تهران است و می‌تواند تبدیل به ریه تنفسی شهر شود،‌ در دوره گذشته با دریافت بیش از 100 میلیارد تومان وجه نقد از ارتش به یک تعهد تبدیل شده که ما امروز در حال رایزنی با ارتش هستیم که بتوانیم این موضوع را تعیین تکلیف کنیم.

    وی تاکید کرد: ارتش مدعی است که برای این اراضی پول پرداخت کرده و باید تعیین تکلیف شود، ارتش سهم خود را تحت قانون انتقال پادگان‌ها می‌خواهد.

    ایزدی با بیان اینکه شهرداری در دوره گذشته بدون اینکه مراحل قانونی را طی کند به این معنا که  در ابتدا حدود را تعیین کند،‌ با ارتش معامله کرده و متاسفانه این معامله به تعهد تبدیل شده است،‌ادامه داد:‌ البته شهردار تهران از موضع بسیار خوبی با این موضوعات برخورد کرد و به صورت مشترک تصمیم گرفته شد که بتوانیم این موضوع را به شکلی حل کنیم که تمام پادگان را در اختیار شهر قرار دهیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آنچه در دوره قبل در کمیسیون ماده 5 تصویب شده،‌ 30 درصد اراضی کاربری‌هایی از جنس مسکونی،‌ خدماتی، فرهنگی و تجاری داشته باشد اما در شورای شهرسازی و کمیته‌های آن ،‌ این سرانه‌ها و سطح و سطوح پذیرفته نشد.

    رییس شورای عال معمار و شهرسازی افزود: جلسه مشترکی با شهرداری داشتیم که تمام اراضی پادگان به مجموعه‌ای با کارکردهایی در خدمت شهر مانند توسعه فضای سبز تبدیل شود.

    وی تاکید کرد: ارتش مدعی است که در دوران گذشته شهرداری پول پرداخت کرده و به سهام داران خود تعهد دارد و به دنبال تحقق قانون انتقال پادگان‌ها و مصوبه کمیسیون ماده 5 در زمان مدیریت قالیباف است.

    ایزدی ادامه داد: نزدیک به 900 هزار مترمربع از اراضی پادگان 06 برای تغییر کاربری برنامه ریزی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار