مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت بلندترین آسمانخراش چوبی دنیا در انگلیس

عصر ساختمان:این آسمانخراش ۳۰۰ متری حدود ۳۰۴ هزار مترمربع بنای مسکونی داشته و در ۸۰ طبقه ساخته خواهد شد. در این صورت این بنا نه تنها به واسطه چوبی بودن از اهمیت چشمگیری برخوردار خواهد بود بلکه دومین سازه مرتفع سراسر لندن لقب خواهد گرفت.

ساخت بلندترین آسمانخراش چوبی دنیا در انگلیس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از مهر، اگر تا چند سال آینده شاهد افتتاح آسمانخراش چوبی در لندن بودید خیلی تعجب نکنید.

    محققان دانشگاه کمبریج بر روی طرح خیره کننده ای کار می کند که در صورت رسیدن به مرحله عملیاتی یکی از دیدنی ترین پروژه های معماری اروپا و حتی جهان خواهد شد.

    در این پروژه که با همکاری گروه معماری PLP Architecture و مهندسان شرکت Smith and Wallwork پیش می رود طرحهای مفهومی مختلفی برای یک آسمانخراش چوبی در نظر گرفته شده است. آنها این طرحها را به بوریس جانسون شهردار لندن ارایه کرده اند و در صورتیکه با ساخت آن موافقت شود شاهد ساخت مرتفع ترین آسمانخراش چوبی جهان در این کلان شهر اروپایی خواهیم بود.

    این آسمانخراش 300 متری حدود 304 هزار مترمربع بنای مسکونی داشته و در 80 طبقه ساخته خواهد شد. در این صورت این بنا نه تنها به واسطه چوبی بودن از اهمیت چشمگیری برخوردار خواهد بود بلکه دومین سازه مرتفع سراسر لندن لقب خواهد گرفت.

    درحالی که هنوز برنامه مشخصی برای ساخت این بنا اعلام نشده اما کارشناسان ساخت آن را چالشی بزرگ عنوان کرده اند.

    یکی از کارشناسانی که در پروژه طراحی این سازه حضور داشته می گوید: ما این ابر سازه را طراحی و مهندسی کرده ایم و نشان داده ایم که ساخت آن امکانپذیر است اما نکته مهم این است که تا پیش از این هیچ سازه چوبی در این حد و اندازه ساخته نشده است. در واقع ما در حال رونمایی از مفهوم جدیدی در مقوله ساخت و ساز هستیم.

    نکته نگران کننده دیگر درخصوص این سازه امکان آتش گرفتن آن است با این حال طراحان پروژه این اطمینان خاطر را می دهند که بر اساس مطالعات علمی، درصورتیکه چنین سازه های چوبی به درستی و بر اساس اصول علمی بنا شوند، نسبت به سازه های فولادی و بتنی مقاومت بیشتری در برابر آتش سوزی خواهند داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار