مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان:

کارخانه تولید مصالح بتنی سبک سال ۹۷ در نهاوند افتتاح می‌شود

عصر ساختمان:مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه کارخانه تولید مصالح بتنی با ۲۰۰ نفر اشتغالزایی سال ۹۷ در شهرستان نهاوند به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: برای اجرای این کارخانه ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

کارخانه تولید مصالح بتنی سبک سال ۹۷ در نهاوند افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از  تسنیم ، حسن ظفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در 21 فروردین سال 1358 به فاصله گذشت کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب حساب 100 راه‌اندازی شد، اظهار داشت: امام(ره) از همان روزهایی ابتدایی توجه جدی به مسکن محرومان داشتند و همین امر سبب شده تا از ابتدای تاسیس تاکنون خدمات مناسبی به مردم و محرومان ارائه شود.

    وی درباره مسکن روستایی استان همدان گفت: با تلاش جمعی که در سطح استان همدان اتفاق افتاده از ابتدای شروع طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی بالغ بر 96 هزار و 693 سهمیه برای استان اخذ شده است که مبتنی بر این سهمیه 92 هزار و 990 مراجعه داشته ایم.

    مقاوم‌سازی بیش از 68 هزار واحد مسکن روستایی همدان

    ظفری تصریح کرد: این بین 86 هزار و 576 متقاضی به نظام بانکی برای بررسی و عقد قرارداد معرفی شده‌اند که با هماهنگی نظام بانکی بیش از 76 هزار و 645 پرونده موفق به عقد قرارداد شده‌اند که در نهایت 68 هزار و 120 واحد پایانکار دریافت کرده‌اند.

    وی سهمیه امسال را هفت هزار فقره با 105 میلیارد تومان تسهیلان اعلام کرد و گفت: در سال 94 نزدیک به دو هزار و 354 واحد با هزینه‌کرد 105 میلیارد تومان اعم از تسهیلات بانکی و آورده متقاضی اجرا شده است و براساس این مبلغ 211 هزار و 860 مترمربع ساختمان در سطح روستاها ساخته شده است.

    پرداخت 866 میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی در پنج سال گذشته

    مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان بیان کرد: کل مبلغ تسهیلاتی که از پنج سال گذشته تاکنون که برای بهسازی و مقام‌سازی روستایی برای همدان در نظر گرفته شده 866 میلیارد تومان است که برای بهسازی مسکن و توسعه مسکن معیشت محور استفاده کنیم.

    وی با بیان اینکه هماهنگی بین بنیاد مسکن و کمیته امداد خمینی(ره) در سطح ملی تحت عنوان تفاهم‌نامه صورت گرفته است، گفت: در این تفاهم‌نامه مقرر شده است با توجه به تسهیلات مسکن روستایی بیش از 20 هزار واحد مسکن روستایی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ساخته شود که از این تعداد در سال گذشته هزار واحد به عنوان سهمیه همدان اعلام و ابلاغ شده است و تاکنون بیش از 800 متقاضی از سوی کمیته امداد استان به بنیاد معرفی شده است.

    ظفری با اشاره به اینکه 341 نفر از این تعداد به بنیاد مسکن مراجعه‌ کرده‌اند، تصریح کرد: بیش از 200 نفر به بانک معرفی شده و بیش از 100 نفر موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

    وی بیان کرد: کمک بلاعوضی که قرار شده از حساب 100 حضرت امام به جامعه هدف داشته باشند برای هر واحد 12 میلیون و 500 هزار تومان است که دو میلیون تومان از حساب 100 و 10 میلیون و 500 هزار تومان کمک بلاعوض کمیته امداد به مددجویان خواهد بود.

    تمامی روستاهای بالای 20 خانوار همدان طرح هادی دارند

    مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان درباره تهیه طرحهای هادی روستایی نیز تصریح کرد: در سطح استان همدان تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت تهیه طرح هادی روستایی برخوردار شده‌اند و برای روستاهای زیر 20 خانوار طرح تعیین محدوده تهیه شده است.

    وی با اعلام اینکه همدان به عنوان استان پیشتاز در تهیه طرحهای هادی محسوب می‌شود گفت: شاخص تهیه طرحهای هادی در سطح کشور 88 درصد است که در استان همدان به 100 درصد رسیده است.

    ظفری با اشاره به اینکه تاکنون 941 روستای استان همدان دارای طرح هادی هستند، گفت: وارد فاز بازنگری طرحهای هادی روستایی شده‌ایم که تاکنون طرح هادی 332 روستا بازنگری شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از تهیه طرح بافت واجد ارزش برای پنج روستای استان همدان خبر داد و گفت: طرح ساماندهی چهار بخش در استان همدان انجام شده است.

    وی درباره روستاهای هدف گردشگری که دارای طرح مصوب هستند نیز گفت: طرح 20 روستا به تصویب رسیده است که طرح دو روستای اشتران تویسرکان و مانیزان ملایر است.

    آغاز اجرای فاز یک طرح هادی در 484 روستای همدان

    ظفری بیان کرد: در استان همدان عملیات اجرایی فاز یک 484 روستا در استان همدان آغاز شده که 298 روستا به بهره‌برداری رسیده و 13 روستا تبدیل به شهر شده است و 173 روستا به عنوان روستاهای نیمه تمام در دستور کار قرار دارد.

    وی با بیان اینکه متوسط اجرای طرحهای هادی در کشور 36 درصد است که در استان همدان این رقم 50 درصد است، گفت: این فاصله بسیار معنادار است که باید بیشتر شود.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اعلام اینکه سال گذشته 20 هزار تن قیر اعتباری به استان داده شد، گفت: 175 روستا از طریق این میزان قیر یارانه‌ای آسفالت می‌شوند و 74 پروژه سال گذشته اجرای آسفالت به اتمام رسیده است و مابقی از ابتدای سال 95 آغاز شده است.

    ظفری با اعلام اینکه تاکنون 555 هزار مترمربع مساحت آسفالت انجام شده در 74 پروژه است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با تثبیت قیر اعتباری در قانون بودجه سال 95، بتوانیم امسال نیز 150 روستا را از محل قیر اعتباری بهسازی و ساماندهی کالبدی را اجرایی کنیم.

    صدور 140 هزار جلد سند مالکیت روستایی در همدان

    وی درباره صدور سند مالکیت با هدف تثبیت مالکیت اماکن روستایی نیز گفت: در سطح 799 روستا این برنامه عملیاتی و اجرایی شده و نقشه ثبتی تهیه شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اعلام اینکه 140 هزار جلد سند مالکیت روستایی در سطح استان همدان صادر شده است، گفت: مجموع اسناد صادر شده در سطح کشور بالغ بر دو میلیون و 916 هزار فقره است که سهم همدان از این میزان معادل 4.6 درصد است.

    پرونده مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر همدان امسال بسته می‌شود

    وی درباره مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز گفت: هفت هزا رو 607 فقره سهمیه مربوط به همدان به که پنج هزار و 135 واحد به بهره‌برداری رسیده است که به دنبال بستن پرونده مسکن مهر در سال 95 هستیم.

    ظفری با اعلام اینکه امسال 870 واحد تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تعداد واحدهای بدون متقاضی نیز از ابتدای امسال تعیین تکلیف شده و فراخوان ثبت نام مجدد واحدهای بدون متقاضی اعلام می‌شود.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان تعداد واحدهای بدون متقاضی موثر را هزار واحد اعلام کرد و گفت: مجوز لازم برای واگذاری این واحدها اخذ شده و یک مرحله فراخوان اعلام می‌شود که اگر کسی شرایط لازم را نداشت دوباره فراخوان بدون داشتن شرایط اعلام می‌شود.

    وی با بیان اینکه بیشتر این واحدهای فاقد متقاضی در شهرستان نهاوند است، گفت: نیازسنجی برای این واحدها انجام شده ولی سیاست در آن زمان بر اجرای این تعداد واحد بود، ولی در مسکن مهر شتابان حرکت کردیم و اگر ضوابط شهرسازی، معماری و مدیریت را به خوبی اعمال می‌کردیم امروز با مشکلات بسیاری مواجه نبودیم.

    ظفری درباره سرمایه‌گذاری شرکت مصالح نوین ایرانیان نیز گفت: زمین در شهرستان نهاوند تملک و کارگاه فعال شده و خوشبختانه اقدامات زیرساختی انجام شده است، باز کردن ال‌سی و استفاده از سوئیفت را در دستور کار دارند و پیگیری به شدت در حال انجام است.

    وی با اشاره به اینکه در چند ماه آینده با روان‌سازی سوئیفت و ثبت ال سی دستگاه‌ها وارد می‌شود، گفت: 120 میلیارد تومان میزان سرمایه‌گذاری خواهد بود که به صورت مستقیم بیش از 120 نفر و به صورت غیرمستقیم 400 نفر اشتغالزایی دارد.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان میزان تولیدات این کارخانه را بیش از 450 هزار مترمکعب مصالح بتن سبکی گازی(AAC) اعلام کرد و گفت: بازار این تولیدات کشورهای همسایه و عراق است که امیدواریم در 24 ماه آینده این پروژه اقتصادی اجرایی و بهره‌برداری شود.

    وی با اشاره به اینکه وظیفه بنیاد مسکن ساماندهی کالبد روستاست، گفت: در این ساماندهی نگاه و نظر مردم، مشاوران و کارشناسانی که دست‌پرورده دانشگاه‌های معتبر را اجرایی می‌کنیم.

    ظفری با بیان اینکه در اقتصاد، معیشت و محل نگهداری دام و طیور روستاییان ورود پیدا نکرده‌ایم، گفت: اگر امروز روستایی تمایلی برای نگهداری دام و طیور ندارد به دلیل مسائل اقتصادی بوده و دلایل کالبدی نیست.

    بیشترین ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای شهر همدان است

    وی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده روستا توسط دهیاری، شورای روستا و بنیاد مسکن باید به مراجع صدور پروانه اعلا و ابلاغ شود که در استان همدان این کار انجام می‌شود.

    مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه کمیسیون ماده 99 در این زمینه تشکیل می‌شود، بیان کرد: تا به امروز چندین مجلد تهیه و به مراجع مربوطه ارجاع شده که بیشتر در مرکز استان همدان است و این جاذبه در حوزه استحفاضی همدان دیده می‌شود.

    49 درصد بافت فرسوده روستایی همدان از تسهیلات نوسازی استفاده کردند

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان بیان کرد: 49 درصد از بافت فرسوده روستایی استان همدان از تسهیلات بازسازی و نوسازی استفاده کرده‌اند و شرایط بهسازی و نوسازی بافتهای روستایی شرایط خوبی است ولی در تلاش هستیم در قالب برنامه ششم بافتهای روستایی را بهسازی و نوسازی کنیم.

    وی تصریح کرد: تسهیلات بهسازی و وسازی مسکن روستایی را در اختیار روستاییان قرار می‎‌دهیم که خانه و واحدی ایجاد می‌شود ولی مالک تمایلی برای تخریب بافتهای قدیمی سابق را ندارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار